Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: healing
Läst 936 ggr
mimmizenobia
0

Hantverkets kraft

För 20 år sedan satt jag och några vänner och tillverkade olika saker i syfte för att se vem som lyckades få störst Aura runt våra hantverk.

Min son då 5 år fick använda en mässingstråd som han gjorde en spira av.

Då vi slutligen mätte Auran på våra alster visade det sig att sonens spira hade störst Aura.Han blev naturligtvis mäkta stolt.

Jag hittade hans spira i gardroben nu och mätte Auran på nytt.Kraften låg kvar efter alla dessa år.Jag kände kreativitet,glädje och stolthet när jag höll i den nu.

Jag kom att tänka på att om man tex stickar en tröja till någon och samtidigt tänker kärleksfullt och glädjerikt så skall det kunna skänka värme(tröjan)kärlek,glädje och kraft.

Eller göra något annat hantverk efter samma princip

NancyAlke
0

Ursäkta en dum fråga, men hur mäter man ett föremåls Aura?

Magi-cat
0

Javisst måste det vara så som du beskriver! Härlig och tänkvärd historia! Att sticka in kärlek till barnet eller barnbarnet i tröjan eller sy en docka till just det barnet….Det värmer extra, ger styrka och trygghet…

Omvänt, hur påverkar det oss alla "billiga" kläder som tillverkas under olidliga arbetsförhållanden? Som bidrar till skövling och förstörelse av naturen? Och djuren som man tar material från behandlats på det mest vidriga sätt?

Det kan ju aldrig vara bra, och vi tar in mer än vi tror…..

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
0

#1. Vi skrev visst samtidigt!Glad

Eneklt uttryckt mäter man ett föremåls aura genom att ställa en fråga inom sig. "Var börjar auran på denna…." Sedan går man med pekare eller pendel och där den ger utslag så…..

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

mimmizenobia
0

Ja jo jag gör det med slagrutans hjälp.Det finns andra sätt också.Jag håller i slagrutan och frågar(i mitt stilla sinne)var föremålets kraftfällt börjar och så går jag långsamt och koncentrerat mot föremålet tills dess slagrutan slår ned.Är man många som kan blindtestar man och får samma resultat.

Kul hobby för alla åldrar.

NancyAlke
0

Hmmm…. onekligen en väldigt intressant värld som öppnat sig här… 

Måste bara få berätta vad jag såg inom mig när ni började skriva om Auran i kläder…  Tänk när man går där på HM och mäter vilka klädesplagg som har bäst Aura *fniss*  Hoppas det var ok att vara lite oseriös… eller kanske inte egentligen…

mimmizenobia
0

Ja min svärmor pendlade helt öppet i affären över äpplen och tomater,för att se vad vilka som var bäst att äta.Skrattande

Starfall
0

Haha detta måste jag prova nån gång:) Är ju själv hantverkare, eller ja iallafall utbildar jag mig till det… Till Florist, men tänker bli inredare;) haha

mimmizenobia
0

Jo men visst.En bukett som en florist binder måste ha större Aura än den som förpackas industriellt.Där gav du mig ett uppslag.Jag skall be min gubbe om en av var sort nästa gång så skall jag kolla.

Starfall
0

Skrattande#8 Okej , lycka till!

Själv vet jag inte hur man pendlar… vet inte hur man får fram svaret men skulle gärna vilja kunna det:)

Kramar

mimmizenobia
0

Det brukar bara ta 15 minuter för mig att lära någon ta ut Aura så om du hade bott i närheten hade vi fixat det Starfall

sven-g
0

För att känna en auora är det bara att ta handen och föra mot föremålet, det känns som man stöter på en hinna. Om man jämför med levande föremål ger dom ett större kraft fält.

Starfall
0

#10 Glad Tack så mkt, ja tyvärr är det oftast så att jag bor för långt bort ifrån allting… Men det går nog lära sig på nåt sätt:)

#11 Hm, provade detta nu. Kände liksom som att det brände i handen eller hur jag ska förklara.. Liksom pirrade i handen. Hur får man in känslor av föremålet? :)

Kramar

sven-g
0

#12 Du kan träna på dig själv, för sakta handen mot din kropp. Försök känn en hinna, den ligger på mig ca 30cm från kroppen men det kan vara allt mellan 10cm till 50cm , det känns som ett motsånd, det är bara att pröva, lycka till. När du får in känslan är det mycket lätt att hitta skador på mäniskor. För mig kommer hinnan längre från kroppen där det finns fel.

Cristine
0

#10 har rätt. Man lär sej snabbt.Vi var väl ett 30-tal som fick lära oss slagruta. Det såg väldigt roligt ut när vi sprang omkring och pekade. Vi fick bl.annat peka ut curry- och hartmannätet

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

mimmizenobia
0

Hantverk kan ge enorma kraftfällt beroende på den inneboende kraften hos skaparen av hantverket.Det skulle vara intressant att veta vilket kraftfällt en kraftfull Shaman kan skapa runt sin tex skallra ,trumma osv

Ni kanske inte tror det , men det handlar om metervis med Aura!

sven-g
0

#15 Detta kan av många missförstås, pga, du känner rädsla för den okända energin. Jag tänkte på annat nu som är lika, du möter en mäniska du känner inte igen energin, eller den är identisk med din. Då känner du, som en magnet, som polerna vänds mot varandra, du vill undvika honom.

mimmizenobia
0

#16.

Ja,så kan det väl vara när man möter någon vars energi man vill bort ifrån.Glad

bjarvamor
0

Så här kan man också göra om man vill se skillnaden på auoran. Be någon kompis eller vän att tänka på något tråkigt. Mät då avståndet pekare till dennes auora utanför kroppen.

Be personen sedan att tänka på något riktigt positivt. Här kan man se en stor skillnad på hur tanken kan påverka ens auora!Glad

mimmizenobia
0

Ta ett kort  som föreställer dig själv.Lägg sedan en tex bergskristall ( som du vet att din aura blir större av )på kortet.

Be någon mäta din aura under tiden stenen ligger på ditt kort.

???????Hur blev din aura nu?Hmmmmm

tommytoe
0

# 13 Intressant. Ska pröva det här både på mig själv och andra.