Ny Tv-serie
Tv 4+ torsdagar kl. 20.00
Lisa Williams: att leva bland döda
Amerikansk ockult serie från 2007. I 6 delar med start den 21 februari. Programserien följer mediet Lisa Williams i hennes arbete. Lisas dagar börjar med att hennes make ger henne schemat över de klienter hon ska träffa under dagen. Förutom att delta i Lisas möten med sina klienter följer man med henne ut på stan där hon spår främlingar på gatan. Lisa besöker också hemsökta hus och ser till att de ovälkomna andarna försvinner.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Det ska bli intressant att följa den serien men jag reagerar när jag läser att hon ska spå främlingar på gatan, själv anser jag att det är fel att göra så men jag vet ju inte än hur hon går till väga, kanske hon frågar personerna först. Jag tycker att det är roligt att fler såna här serier kommer i rutan :)
Elisabeth

Synd att jag inte kunde se den. Få kolla nästa torsdag

Serien startar torsdag den 21/2 så du har inte missat det än :)
Elisabeth

Vet ni om man kan kolla på tv4as hemsida på program som visats? Jag jobbar kväll nästan varje kväll och missar därför det okända och sånna program. Jag har sökt men jag hittar inte :(

På TV4 Anytime kan man se programmen igen.
Elisabeth

Tack för tipset! Ska bli intressant :-)
Ja vad kul med ett nytt program, måste absolut försöka se det.
Ja det blir onekligen intressant precis som du Elisabet så ifrågasätter jag att man går fram till folk och spår dem! Men som du säger kanske inte går till som det låter :)

Men man kan ju inte förvänta sig att medium från andra länder gör precis likadant som svenska medium! Vi är ju kända för att vara stela i Sverige och allting skall ha ramar och regler. Det funkar inte så i resten av världen. Och tur är väl det, så att man får lite annorlunda vinkling på detta tema. Skall försöka komma ihåg att titta. Och vi får se om jag gissar rätt när jag inte tror att hon behöver springa fram till folk för att spå dem. Dom springer nog efter henne istället, hi, hi!

Hoppas det är en bra serie. Jag kommer definitivt kolla

Imorgon börjar den nya serien så jag lyfter fram tråden :)
Elisabeth

Det här programmet fick jag nys om ikväll. Får väl sätta en stor lapp på TVn att den är bokad :-)
Ja visst ja, såg reklam för det för nån vecka sen, men hade glömt det. Tack för påminnelsen. Är tyvärr upptagen på torsdag kvällar när det går, men får titta på Tv4 anytime då :)

Verkar gå i repris på lördag kl. 12.10. Bra 

Ok, kanske en dum fråga… Jag har inte tv4+, och anytime - är det på nätet? Vill inte missa denna serien!

#15 Ja, det är på nätet. Vissa program är gratis att titta på, medan andra kräver att du är medlem. Tror det kostar 39kr/mån.
Så har man sett första avsnittet md Lisa Williams. Jag gillade hennes rakframma sätt. Hoppas resten håller samma stil!!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

AHHHGGG GRRRRR Helv….es j..la…..sk..t!!!!!
Jag har missat det!!! Grrrr
Repris? Please någon som vet…?
Ja, kvällen program gjorde mig rejält omskakad. Så ni som var upprörda hur Nora programmet och det okända har nog även reagerat här. Hon var ju pricksäker men sista readingen var ju riktigt otäck. Jag kände för egen del att jag behövde tända ett ljus. Tyckte inte om energierna i rummet efter det här programmet. Må ha varit mig själv men jag ville endå vända det till positiva energier. Nu ska jag leta upp något som gör mig glad istället och somna gott.
Vem svarar Nej på frågan om man vill veta allt ? När man går till ett medium?
Med ljus och värme
Alma

#8 repris på lördag Åsa, tror det var vid 12 men kolla i tidningen så du inte missar den gången för det var ett bra program :)
Elisabeth

Tack snälla! Jag är så ledsen att jag missat programmet!

Helt klart godkänt, rak och träffsäker. Det ska bli intressant att följa henne.
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Programmet lämmnade sina känslor, att hon var rätt ute, dvs känslan av något.
Vad menar L.W. med att hon inte kan hålla kvar andarna längre? Eller att deras energi falnar? Jag bara undrar för det är första gången jag hört ett medium säga något sånt. Någon som har haft erfarenhet av detta? (Dvs. förutom att er egen energi eventuellt avtar under readingen…)
För övrigt önskar jag att tittaren gott kunde få lite mer information om vad både hon och andarna höll på med när hon reagerade som hon gjorde på det där mordhotellet.
Oj! Jättespännande och intressant program, men det lämnade en stor klump i min mage… det sista inslaget var otäckt värre!
#18 Samma här morsan!! Kom på det nu när jag satte mig ner vid datorn. Men du la iväg några väl valda fraser som jag tar och återanvänder så slipper jag säga dom själv.
He he..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Det här programmet gillade jag verkligen. Och Lisa hade en härlig personlighet, tyckte jag. Hoppas resten av avsnitten går i samma stil.*gör "tummen upp"*

Tyvärr missade jag detta program - kommer det att sändas i repris månne?
Jag måste nog titta igen men det är faktiskt mer pga. att när jag läser Era reflektioner så känner jag att jag missat något 
Jag tyckte hon var jätteduktig men frågade lite för mycket samt mottog ibland lite för många bekräftelser hela tiden men jag kan ha "överanalyserat lite" troligen har jag helt fel.
Jag blev faktiskt lite uttråkad så jag tror att denna gång är det jag själv som just nu inte kunde ta programmet till mitt hjärta.
Fast som vanligt grät jag förståss tillsammans med hennes klienter, jag gråter alltid tror jag *suck*

Jag var tyvärr i stallet men får nog tvinga våra gäster att se det på lördag!
Missade också programmet men ska försöka se det på lördag. Låter som det var ett spännande program.

Hon var ju nästan läskigt träffsäker…! Och visst, en härlig rättfram person!
Det jag känner mig undrande inför var det sista inslaget när hon besökte ett hemsökt hotell. Själv sa hon när hon lämnade platsen att hon aldrig tänkte komma tillbaka.
Om hon inte ville eller kunde hjälpa dem att "rena" hotellet och hjälpa anden över till nästa sida - varför åkte hon alls dit?

Då fick jag svaret - på lördag. Ska se reprisen då.

Jag missade det. Vad arg jag blir på mitt virriga huvud som aldrig kan komma ihåg någonting. Får försöka på lördag då.

Kan bara hålla med er andra, hon var grymt träffsäker och vilken personlighet sen då
först upplevde jag henne lite flamsig och surrig men det gick snabbt över när man fick se henne in action.
Ska helt klart se det nästa gång, tänka sig nu har man både onsd och torsd att se fram emot, lite synd bara att det är kl 20 då man ska lägga barn och fixa hästarna men de får väl dispans just då……

Å jag somnade i soffan redan vid 7, undrar om det går i repris?
Sportlov e bra! 
SEV 

Kollade på Tv4.se
Lisa Williams: att leva bland döda (R)
Lisa Williams: Life Among the Dead I (org.)
23 februari 2008 12:10 
(10667)
Del 1 av 6 Så det verkar vara repris på Lördag kl 12:10
SEV 
Duktig tjej !!!! Och ett program med fart vill jag lova! Hahahah
En helt härligt underbar tjej, jag gillade hennes stil, och duktig med…skall bli kul att se fortsättningen…hoppas att det blir lika bra, det lovar gott…håller med några här, att visst var det läskigt det sista inslaget…men, så är det ju i verkliga livet, att det händer läskiga grejer, och att hon måste känna av den energin oxå. Men högsta betyg ger jag henne…kanon…

Jisses amalia vilket hår donnan hade
Jag hade lite svårt att slita blicken från början.
Hon var enormt träffsäker, tycker jag med. Härlig kvinna, och vilken sprudlande energi. Toppenprogram, tycker jag! Jag rös när hon hade kontakt med killen som hade skjutits i Irak.

Tyvärr missade jag programet skall försöka se det på reprisen sedan.
Typiskt att reprisen krockar med andra repriser.. Får väl kolla på nåt på ena å tv:n å spela in på andra :D Vill ju se detta!

jädrans va bra hon var…. får nog läsa på webben om henne lite tror jag

Jamen vad sjutton! Lördag 12,10???? Gissa vem som står i sina affär och jobbar som bäst då????? Rätt svar vinner en badanka!
Det är väl inte meningen kanske……

#44 Jag gissar att det är DU. Har jag vunnit en badanka nu? 
Elisabeth

morsan be gubben spela in det åt dig..kanske du då kan fortsätta att spela in dom andra 5 programen som kommer..då har du ett videoband sen..kram

Ja Elisabeth du vann! Du ska få badankan nästa gång vi träffas! :) Ha ha ha

#47 TACK!!! Vad glad jag är, gillar små söta badankor :)
Elisabeth
ja hon var riktigt duktig tycker jag! Vilken utstrålning hon hade!

# 24
Vad hon menade var väl att anden började dra sig tillbaka.
Min egen erfarenhet är att dom från andevärlden som besöker oss under en sittning inte brukar stanna mer en högst 20 minuter sedan drar dom sig tillbaka varför dom gör så vet jag faktiskt inte.
I övrigt så såg jag inte hela programmet men det jag såg imponerade på mig hon var riktigt duktig och klockren i dom två sittningarna jag såg.
Blev positivt överaskad för att vara ett Amerikanst tv program.
Får nog se reprisen så jag får se hela programet.
Lasse
Påminner er som missade programmet om att reprisen börjar 12.10 … om en dryg halvtimme således… Jag ska nog också kika på reprisen tror jag..
Hon är väll Engelsk!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

#52 Hon är från England men bor i USA
Elisabeth
Ja, det liksom syntes på stilen
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Jag har inga av betalkanalerna, men jag betalar 49kr/mån så kan jag titta på alla programmen på Tv4 Anytime precis när jag vill och har tid. funkar jättebra! mvh/Jörgen

#55 Finns den här serien där? Jag kunde inte hitta den
Kanske jag slarvletade.

Nu startar ju Ghost Whisperer igen på torsdagar kl 20.00 också så det krockar med den här serien. Själv kommer jag att se reprisen på lördagar för GW är en serie som jag inte vill missa :)
Elisabeth

En bra serie, hoppas att jag inte missar nästa avsnitt.
Får väl ställa dvd,n för inspelning :-)

knallar in med en OT snyggastekvinnan på tv jojo så är det. synd som inte gjorde alla andar som hon har kontakt med typ nästan synbara. väldigt genomskinliga men ändåkan man skymta kläder och fög osv det hade höjt värdet ocg trovärdigheten mer

Kunde inte se riktigt hela progammet men såg dom första 40 min. Såhär träffsäkert vet jag inte om jag sett innan. Skeptiker skulle bara kunna säga det är arrangerat eller så gissade hon bra.
# 40 Håller med vilken kvinna, vilken energi!
Mest berörd blev jag när hon träffade den döde soldatens fru.
Jag hade spelat in programmet och såg det igår efter melodifestivalen. Hon var imponerande träffsäker och en frisk fläkt. Kul med nytt tv-program och att det är seriöst också. 
Hon var duktig, träffsäker och en härlig personlighet. Man blev glad. :-) Jag ser fram emot att få se nästa avsnitt. :-)
Jag missade även reprisen som gick nu i helgen :-( så jag får satsa på nästa avsnitt.
Gjorde jag också :(
Jag hann bara se en liten snutt av programmet, det verkar bra.
Kommer att missa nästa avsnitt också,ska på seans och jobbar när reprisen är.

*Puffelipuffar upp tråden*
Kom ihåg nu att kolla ikväll, hörni!
oj nu är det 2 trådar om henne!
Flåt
Tänkte inte på att jag kunde puffa upp den gamla tåten
Haha det är nog ingen fara NancyAlke! Tänkte mest säga det så vi bara skriver i en tråd om det. Svårt att hänga med annars kanske.

vad då två trådar…det är tre trådar..jag skrev första..den 13/2….elisabeth den 15/2..o så nu nancy den 28/2…min tråd hetter (torsdag 21/2)
Är det bara en repris?
Missade programmet i torsdags och jobbade idag när reprisen var. Hoppas att det är någon kvällsrepris, vill gärna se hennes program.