Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 396 ggr
Elisabeth-J
0

Hemmets beskydd

Ibland undrar jag om våra hem är beskyddade så att en del känner att dom inte är välkomna :)

Idag inträffade något som jag funderar mycket på just nu. Jag satt i köket och såg 2 tjejer komma gåendes in på gården och gick upp på verandan, står där en stund men sen vänder dom och går igen! Ser att dom har en bil parkerad ute på vägen, dom stannar och pratar en stund med en granne och sen åker dom. Jag undrade i flera timmar vilka dessa tjejer kunde vara. När jag nu för en stund sen gick igenom posten så låg det ett kort och en folder från Jehovas vittnen, där fick jag svaret på vilka dom var. Men varför knackade dom inte på dörren? Jag har en skylt utanför där det står Välkommen på men ingen skylt om att vissa inte är välkomna eller vad jag jobbar med. Har ni varit med om sånt? Mina tankar går ju till om "någon" såg till att dom vände om :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

sven-g
0

Av någon anledning besöker dom ej mitt hem. Förut för några år sen då brukade dom komma. Jag tyckte det var trevligt att prata om bibeln, och när dom kom med citat, kunde jag hänvisa till tex där det stod något som ej dom gillade. Det är ju märkligt att dom inte kommer( ler med hela ansiktet)

EwaKristina
0

Brukar oxå få besök av dessa personer.Men sen jag flyttade in i denna lägenhet(6 år sen) har de inte en enda gång varit här.Har inte tänkt på det förrän du tog upp det.

mimmizenobia
0

Jag fick också besök idag av"2 kvinnor" från Jehovas vittnen.Jag bor långt ifrån dig så det var inte samma damer.Dessa var minsann inte rädda av sig.De parkerade ute vid vägen och där gick ett löst vildsvin som de inte tog notis om.Vidare så gick de fram mot mina hundar som skälldeGlad vilt 10 st till antal.Det som skrämde dem var min hosta så de sträckte bara fram sina tidskrifter och tackade för att jag tog emot dessa.

Tuva-Lena
0

Jag förstod nästan på en gång att det var från Jehovas vittnen. :) Tror du att dom har fått förhandsinformation från någon av grannarna? Annars brukar Jehovas lägga benen på ryggen så fort det talas om övernaturliga fenomen. Vi går djävulens ärenden, du vet. Tidigare så kom ofta två tejejr hit o hälsade på mig också, men nu har dom varit osynliga ett bra tag.

Dom kanske oxå går på intuition, fast dom låter Jesus ta åt sig äran. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Elisabeth-J
0

#4 Enligt reklamen så kom dom från en annan ort men man vet ju aldrig, här uppe vet dom flesta väldigt mycket ;)

Elisabeth 

Happyspirit
0

*skrattar* Ja, de är mycket känsliga mot allt övernaturligt, som enligt dem bara är onda andar och demoner. Vissa kanske redan vet att jag varit uppvuxen i JV sekten. Jag lämnade dem när jag var 19år. Jag tänkte Elisabeth att de säkert såg nåt som skrämde dem. Typ nåt demoniskt enligt dem, kan till och med vara en ängel. *fniss*

Manni
0

#4 Precis vad jag tänkte! Kanske det var de själva som hade beskydd? ;)

Happyspirit
0

#7 Ja, det är nog så de ser på saken. *L*

Elisabeth-J
0

#6 Ja dom såg säkert den stora ängeln som står i fönstret intill verandan :)

Elisabeth 

Happyspirit
0

*skrattar* Det var precis det jag tänkte att de såg säkert en ängel. Det är skrämmande för dem. Det räcker faktiskt med en sån sak som en ängel

mariaef
0

Jag brukar inte släppa in Jehovas vittnen, men jag bara måste berätta.

Pappa var väldig pratsam av sig och en gång släppte han in en man från JV och bjöd honom på fika. Detta hände när jag var elva eller tolv år. I tjugofem år, drygt, kom mannen tillbaka med jämna mellanrum. Lämnade alltid nån tidning på hallbordet, men jag tror han kom bara för att prata och fika en stund.

Till saken hör att min pappa var väääldigt frispråkig av sig, svor som en borstbindare och kunde berätta de mest hiskeliga (för en religiös person)historier. Dessutom gick pappa med slagruta och höll på med andra "syndiga" saker, men på något sätt fann de varandra ändå. Jag undrade många gånger hur pass JV-troende den här mannen egentligen var, som kunde sitta och lyssna på alla haranger i så många år.

Elisabeth-J
0

#10 Men det är ju trevligt att en ängel kan skrämma dom som inte är välkomna, då slipper man ju ha en horngubbe i fönstret Hemlis Ursäkta men jag kunde inte låta bli. Har ju erfarenheter av JV från förr jag med, inte att jag är uppväxt i det personligen men ett par av mina syskon har varit i det och varit ingifta i släkter som är JV. Därför är dom inte välkomna hit, jag vet allt redan och vill inte ha fler föklaringar och inbjudningar.

Elisabeth 

Happyspirit
0

#11 Du vet Maria de skriver timmar (Rapport) som de lämnar in varje månad. Så det var nog trevligt tidsfördriv att få sitta hos din pratglada pappa. *L*

Happyspirit
0

#12 Men Elisabeth tänk nu på att deras intentioner är faktiskt att rädda ditt liv. Så de kommer med Kärlek faktiskt.Flört

Elisabeth-J
0

#11 Jag har träffat flera från JV som är väldigt nyfikna på det jag håller på med, ställer frågor och berättat saker som dom själva upplevt :) Så visst tror jag att många har en annan tro i hjärtat men är uppväxt med tron att det är demoner så tanken måste tänka det, tråkigt nog.

Elisabeth 

Happyspirit
0

Jag kommer så väl ihåg när jag var liten och gick runt och knackade dörr med mina föräldrar. Jag kunde inte förstå varför folk var så elaka när vi bara ville rädda deras liv ju…..Generad

Elisabeth-J
0

#16 Jamen fy vad hemskt! Barn borde inte få gå med och knacka dörr!

Elisabeth 

Bybo
0

Jag har en återkommande tjej som ger mig tidsskrifter, och hon återkommer trots att hon vet att jag är omöjlig att omvända och att jag har min egna tro…Dessutom har jag berättat lite om spökerierna här hemma :-)

mariaef
0

#13 Haha, ja fast jag undrar om det inte hade varit lättare att dricka kaffe hos någon som inte syndade så mycket.

#15 Ja, det är ju hemskt vilka saker de tutar i varandra. Jag har ju haft pingstkyrkan runt mig, på x:ets sida, i arton år. Där finns det också föreställningar om demoner osv…men där finns även de som är nyfikna. Jag har haft många intressanta (!!!) diskussioner med f.d svärfar under åren, utan att ha berättat om mina egna upplevelser, förstås. Då hade jag kanske blivit körd på porten.

Happyspirit
0

#18 Pia så länge du tar emot tidningarna kommer hon att komma tillbaka. För då förstår du finns det hopp!!Skrattande Det finns hopp om att du kanske råkar läsa nåt i dem och plötsligt förstå att de har sanningen trots allt. Eller så är hon nyfiken på dina spöken. *fniss*

Bybo
0

#20 Ja, kanske det…. Men jag förklarar tydligt varje gång att jag ALDRIG går i med nåt dylikt *skratt* Hon kanske tycker om att prata med en snällis, och låta tiden gå….

Happyspirit
0

Ja, det blir ett lätt sätt för henne att få ihop lite timmar så slipper hon gå ute och frysa. Men du är så snäll Pia. Du kanske också får lära dig säga ifrån. Flört

mariaef
0

Men vart har alla mormoner tagit vägen…hahaha. Apropå, liksom. Förr sprang de som skållade troll runt där jag bor.

Thinka
0

Uppvuxen som jag är bland pingstvänner så har jag lyckats "skrämma bort dem" det har varit hit till oss en gång och skulle omvända henne som stod på trappen med en cigg i mungipan. När det började referera till bibelcitat fick det bibelcitat tillbaks. Så jag lär nog aldrig se dem mer och skulle de dyka upp så får de bibbelcitat och annat andligt till svarFlört

chik
0

SkrattandeJag hadde också två damer som kom på besök, och skulle omvända mig. Jag tyckte dom var väldigt trevlig o jag tyckte att jag kanske kunde omvända dom..Nu hör det till saken att jag älskar att prata,så jag bablade ju om min tro " Det som fins men inte syns " .Så dom slutade att komma.Synd.det är alltid rolit att höra andras tro..Det tycker jag..Ändå bjöd jag på kaffe o bullar..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Bybo
0

#22 *ler* hm…jo…Men så länge hon är trevlig och INTE är efterhängsen eller tjatig så är det okej.

Ungarna har frågat mig om jag kan bli hjärntvättad?? hahaha…