Mysko halsband
Dethär berättade min kompis mamma en kväll för mig och min kompis. Det var då min kompis mamma var runt 12 år gammal och hennes mormor nyss dött. Hennes mormor hade gett henne ett fint smycke och min kompis mamma var mycket stolt över smycket. En dag ville hon visa smycket för sin kompis. Hennes kompis satt på en säng och min kompis mamma i en annan säng mittemot. Då hon satte på sig halsbandet kände hon som en kall vindpust i ansiktet och det kändes som om halsbandet skulle skära in i nacken på henne. Inte på ett obehagligt sätt utan hon kände det bara. Plötsligt föll halsbandet ner i famnen på henne. Kedjan låg där formad som ett hjärta. Förskräckt lyfte hon upp halsbandet och märkte då till sin förskräckelse att låset på halsbandet var fast! Dessutom hade halsbandet dubbel kedja! Min kompis mamma berättade genast allt för sin mamma och mamman har senare berättat att min kompis mamma hade varit riktigt skakis då hon berättat det. Efter det har ingen vågat ta på sig halsbandet. Min kompis mamma sade att hon aldrig skulle ha trott på dethär om inte hennes kompis också skulle ha sett allt med egna ögon.
Tycker dethär var väldigt mysko… Vad tror ni?