En undran...
Kom att tänka på en sak som hände mig för några år sedan. Jag sov över hos en klasskompis å vi delade säng. På natten vaknar jag av att jag hör nåt i rummet, och jag ser ett ljus som lyser. Känner även hur någon smeker mig på benet. Jag vet att jag låg helt stilla å vågade inte röra mig, var nånstans mellan vaken och sovande. På morgonen kände jag mig jätte konstig, alldeles darrig och snurrig.
Tänkte länge att det var kompisens storebror som kommit in i rummet på natten, men egentligen tror jag inte det, ville bara hitta nån förklaring. Men varför skulle han kommit in i rummet? Hörde även röster som om nån viskade med varandra…
Nån som vet om det kan varit påhälsning från andra sidan? Kan man se det som ett ljus?? Kände även det som att nån lyfte på täcket å tog på mig….Läskigt var det i alla fall…
Usch…det där lät läskigt….jag har upplevt något liknande, men inte något sådant…huuga….Däremot, att någon har försökt att lyfta mig ur sängen när jag sov, då vaknar jag o kan inte varken röra mig eller skrika…det var väldigt obehagligt, detta upprepades flera gånger, men bara i den lägenheten jag bodde då…fick efteråt höra att en som hade bott där hade hängt sig.
Så jag tror nog att det är en påhälsning, en energi på just den platsen…fick din klasskompis oxå känningar av den här eller dessa som du hörde röster av.
Hoppas att du inte blev för skrämd, för det brukar vara mest positiva möten med andra sidan.

Fy, det lät ju inte så trevligt det heller….
Ja, lite läskigt var det…. I alla fall nu när man tänker på det i efterhand. Just när det hände fattade jag ingenting, å inte vågade jag eller kanske kunde jag inte röra mig. Jag vet att jag aldrig sa nåt till min kompis då på natten. Berättade ju sen på morgonen men hon hade inte märkt nåt… Men konstigt om jag kommer dit å sover över en gång å får påhälsning å hon som bodde där inte märkt nånting…
Tycker det var så konstigt att jag kände mig så skum på morgonen, yr å darrig så jag inte kunde gå upp ur sängen ens…
Det kan vara så, att din kompis kanske inte är så öppen, då får hon inget heller…jag känner många som vill men det händer ingenting för dom…
Att du kände dig yr o darrig på morgonen, kan ju bero på att det gick åt så mycket av din energi….har ju hört, att många som kan ta kontakt, brukar få huvudvärk eller bli alldeles slut efteråt

Ja så kanske det är… Har inte vetat om att jag är "öppen" å har aldrig märkt nåt efter det heller. Visst, senadte tiden har jag börjat känna på mig vissa saker å jag såg nåt när jag var ca10 år, men det här var ju nåt helt annat å det har inte hänt igen… Men det kanske kan gå långt mellan gångerna då man känner av sånt här??? Men från att inte känt av nånting vara med om en sån sak??? Men det kanske går???