The Blair witch project
Hej!
Igår var och jag och köpte två filmer till mig och min pojkvän. Varav den ena var "The Blair witch project".
Har någon annan sett denna filmen? Jag ångrar nästan att jag köpte den, trodde det var en vanlig film men den är filmad av tre studenter med vanlig handkamera.
Den handlar om "häxan" som håller till i Blair-skogen(USA). Riktigt otäck och sann. De tre studenterna som skulle göra en dokumentär om häxan och skogen försvann spårlöst i skogen och deras film hittades 1 år efter försvinnandet.
Vad tycker ni om filmen? Jag och min pojkvän har legat med ångest hela natten. Det är verkligen allvar att man inte ska leka "gud" och störa andarna.
Vi såg även små detaljer i filmen, t ex ett ansikte i vattnet när de tror att de hittar rätta vägen(stocken som ligger över vattnet).
Det känns inte bra att ha tittat på filmen. Om det var en häxa i skogen där en gång så är hon en ande nu, men inte så glad över att de gjorde intrång i hennes värld.

Lilla du var inte rädd. Det är inte en dokumentär utan en vanligt skräckis gjord som dokumentär. Det har gåt många skrönor om den här filmen men som sagt det är fiktion gjord för att ge just de reaktioner du fick. Jag lovar. Om du inte tror mig så forska vidare på nätet så får du se.

Jag tyckte att denna film var ganska bra när jag såg den (många år sen nu). Som sagt det är ingen "sann" film som i en dokumentär utan bara en vanlig film med skådespelare (som ibland sägs vara baserade på verkliga händelser). Uppföljaren är dock riktigt dålig.

Om filmen hade varit från verkliga livet så hade den varit väldigt intressant men frågan är om den då hade fått blivit en film som sålts på hyllorna i butikerna, om deras anhöriga hade tillåtit det har jag svårt att tro i så fall. Från början ryktades det om att den var filmad av dom personerna och att någon hittade videokameran men det var inte sanningen.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

#3 Precis så har jag också fått det till att det är.

Dessutom skulle den skogen krylla av skeptiker och forskare om det vara sant ;)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Filmen höll på att skrämma vettet ur min bonusdotter när hon var 15 år så därför tog jag reda på lite om detta. Det var väl en av de första sk. dogma filmerna som sedan kom i drivor för att försvinna igen.
Min stackars vän hade kompisar som övertygade henne att det var en sann historia… Tog mig månader att förklara att det bara var på skoj…
Inte så rolig film dock… hade gärna sett att den varit längre. 2:an är roligare :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor