Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 4327 ggr
TanjaS
0

TRYCKER NER MIG I SÄNGEN?

Jag har under ett flertal känt av och ett fåtal gånger sett "spöken" Har en öppen känsla för detta men de är inget jag vill ta del av då jag känner att jag har nog med de levande.

Bor i en ny lägenhet och ganska mycket har hänt , flyttat till ny ort, fått sambo och bonusbarn samt eget barn.

Känner av energier i denna lägenhet speciellt i bonusbarnens rum och i kök. Vid kl  03-04.00 sedan jag fick barn känner jag av speciella energier säkert något som vakar över mitt barn.

Detta går att leva med….

Dock ibland nattetid då jag ligger i sängen är de som en kraft som trycker ner mig i sängen och jag blir för någon sekund/några sekunder (fast de känns som längre) helt stel och kan knappt röra mig. Vad beror detta på? Kan jag bara be bort de?

(NÄR JAG HAR KÄNT AV ENERGIER HA JAG SAGT TILL DE ATT DU FÅR GÄRNA VARA HÄR MEN STÖR INTE MIG TACK! DET BRUKAR HJÄLPA!)

sven-g
0

När man inte kan klara något måste du ta hjälp. Det kan ev finnas någon seriös i närheten av där du bor. Kolla medium listan

TanjaS
0

puttar upp önskar gärna flera tips vad de kan vara o vad man kan göra åt saken…

Aisha
0

Jag känner igen det där. Jag bodde i en lägenhet för något år sedan när jag hade en "man" som kom och tryckte ner mig i sängen. Då bad jag om hjälp av kunniga människor men aktiviteterna blev bara ännu starkare. Det lugnade ner sig när jag fick lugnare tillvaro  runt mig själv själv . Jag upplevde att när jag blev stressad och obekväm i situationen så ökade aktiviteterna.Så när jag fått ordning runt omkring mig så vände det för mig. Men jag gjorde som dig att jag bad väldigt bestämt att jag ville vara ifred när jag låg i sängen. Men under den här tiden gick jag och var ständigt öppen för andevärlden då jag genomgick en stor utveckling inom det andliga området.

pyttelillatrollet
0

Hej

Det är inte säkert att det är just en ande som trycker ner dig. Det är lite svårt att avgöra på det du berättat här!

Berätta gärna mer utförligt om du får andra känslor, El om det sker någonting annat i samband med att du upplever när någon trycker ner dig.

TantAlma
0

Av mig fick du ett PM…

Alma

Beafer
0

#0 det kan inte vara Sömnparalys då? det brukar jag få ibland. blir helförlamad i en stund. man kan även få hallucinationer när det händer.

Beafer
0
tarotlasse
0

Det du kan göra är att be anden sluta med att visa sig på det sättet.

För det kan ju vara spm så att det är en ande som var lam under sin levnad och då kan du få den känslan behöver inte vara ngn vilsen själ.  

Hjälper det inte att su säger i från på skarpen så får du be om hjälp.

Men vet många man bett om att säga i från när dom då går occh lägger sig i gen så ligger dom och funderar på kommer den nu i natt igen.

Ja då öppnar man ju upp igen och bjuder inne den igen så mycket är även att ha diciplin och vara bestämd om man vill vara i fred. 

Hjälper inte detta så be ett medium om hjälp men är du själv öppen och inte stänger ner så kan mediuemt göra hur bra som helst. Men är du öppen så bjuder du in anden igen.

Även om mediumet  bet anden att lämna dig i fred.

Lasse

Dravcena
0

Jag känner igen det här. Min syster ringde mig och sa att hon var jätterädd därför att hon kände att någon tryckte ner henne nattetid, det kändes som att någon ville henne illa.

Jag kom dit och inte var det någon som ville henne illa heller. Jag såg en kvinna med nattsärk som försökte VÄCKA min syster för att göra henne uppmärksam på två små flickor som behövde hjälp att hitta ljuset.

Det jag berättar nu är den första gången jag överhuvudtaget har upplevt att jag hjälpt någon över till den andra sidan. Min syster upplevde det som att någon stod böjd över henne för att göra henne illa - JAG såg en ung kvinna i en vit nattsärk som försökte väcka henne och göra henne uppmärksam på att två små (innebrända flickor) behövde hennes hjälp. Jag tror att det var flickornas andliga vägledare som försökte få kontakt med min syster och förstå att de här flickorna fanns nära henne, bundna till henne och att de behövde hjälp.

Andarna vill oss inget illa - jag skulle så gärna vilja att alla förstod det!!! De vill ha vår uppmärksamhet och varför tolkar vi alltid det som att de vill oss illa? Jo, kanske för alla dessa amerikanska filmer som väller över oss, vår egna kristna uppfattning och tankar på demoner och annat. Min erfarenhet är att de INTE vill oss något illa alls…….men de kan ibland bli frustrerade över att vi inte hör, speciellt de som är öppna och borde höra. Glad

Katrin38
0

Jag tycker detta låter som sleep paralysis, det är ett fysiskt tillstånd som upplevs obehagligt men är helt ofarligt. Om man har det ofta så finns det en del man kan tänka på och vissa åtgärder man kan göra. Finns mycket information om det på nätet, läkare känner också till "fenomenet" då det inte är speciellt ovanligt och det finns en del forskning kring det.

Lycka till!

A-PennyForYourToughts
0

Hej alla!

Detta har jag varit med om många gånger men det hände mest när jag var ca 12 år men då hände det en massa sker runt mej. vi bodde i ett äldre kartongliknande hus och i mitt rum var det hemskt jag vaknade gång på gång av någon håller fast mej,
jag är helt limmad mot sängen ansiktet tryckt mot dynan och jag gick igenom ett krig för att kunna lyfta ett finger.

En utav gångerna vart jag less och tog mod till mej att fråga Vem det var ? och då ser jag en mörk rökliknande skugga ovanför min kropp såg inget ansikte men det var mörkt och inte särskilt trevligt.

Det kändes som våldtäkt. Jag berättade för mamma men hon ville inte göra mej mer skärrad utan sa att hon oxå hade varit med om det mycket, mest när hon var yngre och att det handlar nog om panik och det händer när vi inte mår så bra,+ att i tonåren så kämpar vi med att acceptera våra kroppar inte bara på ett fysiskt sätt utan även andligt. Pappa fick veta att jag inte längre sov i rummet och att det var obehagliga saker där,

så han bestämde sig för att sovad är en natt samma sak hände honom och han var aldeles förstörd dagen efter. Detta fick jag veta av mamma flera år senare: han hade börjat gråta och sa att han hade blivit våldtagen av något mörkt och ont och att jag inte fick sova där något mer.

Nu vet jag inte riktigt vad jag tror om att det var någon ande som gjorde detta jag tror mer att det är själens vandring = astalresor eller termen astral katalepsi. detta är något som jag tränar mycket på, att medvetengöra mina drömmar att lära mej att kontrolera mej själv i drömmarna.

Och jag tror att för en ande att samla sin energi till att hålla fast någon krävs det otroligt mycket när det är så mycket enklare för dom att prata med dej i drömmen där du är fri och mottaglig.

Men när detta händer dej så andas lungt acceptera att du sitter fast och sedan ser du dej själv fri och att det är faktiskt du som bestämmer.(vilket är enkelt att säga men viktigt) sedan kan du läsa mer om detta det finns en massa sätt.

Nu för tiden händer detta inte mej mera och jag tror att det handlar om att när jag lägger mej och ska sova så mediterar jag så att jag är lugn och sedan planerar jag att resa när jag har somnat. Jag längtar efter det. nu händer det såklart inte alltid.

Ibland behöver vi helt enkelt endast svepas med, okontrolerat och frigörande.

Oj detta vart låååångt och kanske överförklarande…men

Tack för ordet och lycka till!