Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdiktercitatvisdomsord
Läst 2213 ggr
Eleri-Twinkle
0

Evig kärlek...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Evig kärlek

Han ställde sig vid hennes gravsten, talade lugnt och stilla. Ömheten i rösten, saknaden bar fram genom de kalla vårvindarna. Han berättade om dagen han upplevt, om vad som skett och  hur han  tänkt. Han berättade  hur mycket hon var saknad av dem alla och hur bra hennes lilla hund mådde.  Och innan han vände sig om för att gå, sa han att han älskade henne så väldigt mycket och att hon skulle ha det bra,tills morgondagen, då han skulle hälsa på, på nytt.

Ett helt liv hade de delat. Glädje och sorg, arbete och sju fina barn. Hon hade alltid varit vid hans sida, stöttat honom och fått honom att le. Drivit på honom, skällt på honom och kramat hans hand. De hade älskat varandra en livstid.

Hon… en stark, färgstark kvinna. Intensiva ögon, den skarpa näsan, den kvicktänkta munnen. De grova arbetande händerna, det eldfärgade håret. Den jordbundna kvinnan som ändå kunde måla de mest sinnliga verk. Evig….oersättlig….stammen i vårt stora släktträd.

Jag vet inte om hon alltid förstod mig, jag  ett av de många barnbarnen. Men hon gjorde det klart att hon alltid var där för mig för oss. Och när jag mellanlandade om än för ett ögonblick, höll hon om mig, mina händer mellan sina och jag kommer inte glömma känslan av dem…värmen av dem.

Jag kommer sakna dina sju sortes kakor du trugade i mig, jag kommer sakna synen av dig påtandes i grönsakslandet, jag kommer sakna dina händer, din värme, jag kommer sakna den plats du fyllde så oändligt stor.

Men jag kommer se dig i pappas ansikte, i hans syskon. I gåvorna de har, i styrkan de bär. Och när jag möter spegelbilden kommer jag se den i mina ögon. Du har lämnat avtryck i oss alla, du har inte lämnat någon oberörd. Och jag ska bära minnet av dig…levande i mitt blod.

Farmor…tårarna faller…jag saknar dig

Om jag blir hälften så stark och fantastisk som du var (är), så kommer jag leva livet stolt!

Din

Tokiga

E

mariaef
0

Ååh, vad vackert. Jag blir alldeles rördGråter

Kram Maria

Madson
0

Men gode gud. Hur kan man få fram så fina ord. Lita på att hon uppskattar det. Känner riktigt hur tårarna bränner.

NancyAlke
0

*snyft* Tack!

Tatsu
0

Väldigt vackert skrivet, blev djupt rörd.

Kram

Eleri-Twinkle
0

Tack (kramar till er alla, för snälla ord, empati och omtanke), ja…det kändes liten som sorgens våg vällde över här idag. Hon var centralpersonen i vår familj och släkt och tog så väl hand om oss alla.

Lilla farmor, som var så stor!!!

Manni
0

Du kan vara säker på att hon är stolt över dig!

Eleri-Twinkle
0

Tack Manni*varm*

Bybo
0

Ja, uh…blir gråtfärdig…rörande…kram!!

Eleri-Twinkle
0

Kramar tillbaka Bybo

Sitter här tårögd….märkligt med sorgens vågor…o ändå, kan jag höra henne säga "gråt inte, skratta och le toka"

BranDuir
0

May She walk happily in the Summerlands ever after and may she and those who love her be nine times ninefold blessed!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Bybo
0

Ja, jag förstår precis…Har även haft ett ryck av saknad av min far i dag….Har sagt det förut, men du är duktig med pennan :-)

Eleri-Twinkle
0

#10 Kram

#11 Tack…Jo det är som du säger…det kommer över en. Jag har nog inte hunnit fatta riktigt förrän nu att hon inte är "med oss" längre…

TantAlma
0

Gud så fint! Nog ler hon mot dig från himlen… Du fick igång mina tår kanaler i kväll…. Glad Behövligt…

Alma

Eleri-Twinkle
0

#13 då passar jag på att krama om oxå*varm*

Ayena_old
0

Så vackert - jag blir alldeles gråtfärdig och varm om hjärtat.

Eleri-Twinkle
0

Ayena: Det är en blandning av värme och sorg jag känner…värme för allt de delade, sorg för att jag vet han behöver hennes famn…åter värme för hans styrka…sorg för att hon inte är där hon alltid funnits…värme för att jag vet att vi alla kommer träffas igen….osv

*Kramar om*

Jag har visst väckt tårar i flera underbara själar här i kväll, men jag tror precis som Alma sa…att vi behöver få känna dem oxå. De är en del av oss, likväl som skratten…

[Hellas]
0

Så vackert, så berörande, ögonen fylls av tårararnas sorg och hjärtat känner samtidigt sig uppfylld av den eviga kärleken till den man begråter och sörjer

Kram lilla Eleri

Eleri-Twinkle
0

Kraaaaam Hellas

tommytoe
0

Ja, det är då kärlek. Ett liv o delat så mycket! Fint skrivet Eleri. Kram!

Eleri-Twinkle
0

Tack Tommy, krama tillbaka!!!

[BigMama]
0

Du är så bra på att sätta ord på känslor! Rörande..

Sköt om dig!

Ina123
0

Otroligt vackert, kram

Eleri-Twinkle
0

#21 Tack vännen det värmer*kramar*

#22 Tack snälla, kram

Kinna1
0

Ååå va fint skrivet!! Jag tänkte på min farmor när jag läste det. Hon var precis som din så som du beskrev din farmor. Tårarna rinner längs kinderna nu.

Kram Kinna

Elisabeth-J
0

Denna härliga kärlek ger din farmor till dig och dom andra som står henne nära. Saknaden är stor men kärleken består och finns lika nära ändå.

Kram!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Eleri-Twinkle
0

#24 Ja dessa härliga starka kvinnor, min lilla farmor var en riktig förebild:-)

#25 Jo du har så rätt, jag försöker tänka på det så*ler* Kram

Vibeka
0

Åhhhhhhhh så vackert du beskriver din kärlek till Farmor, hon kan vara stolt över ett så vackert barnbarn både på in och utsidan *Ler* Nu svämmar hennes hjärta över på andra sidan! Och hon "hör och ser vartenda ord från dig" Kyss

Sorg och saknad är svårt men en del av vårt liv som faktiskt berikar oss i slutänden….

Kramar om dig hårt!!!!!!!!!!!!!

Eleri-Twinkle
0

#27 Tack gumman, jo jag hoppas och tror hon hör mig*önska*

KraaaaaaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmKyss

Vibeka
0

#28 Jag vet att hon hör och ser digFlört

Krammmmmmmmmmmmmmmmmm

MIRJAMI
0

Mycket vackert………

Kerstina-61
0

Måste också få instämma att det du skrivit var väldigt fint!!
Så målande beskrivning av en innerlig kärlek! Varm kram!

Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Tiia
0

Eleri,jag blir så rörd av dina ord om din farmor.Är själv i sorg just nu och hoppas och tror att de som gått bort hör oss.Kram Tiia

Eleri-Twinkle
0

#30 Tack

#31 Tack Kerstin, Ja deras kärlek var och är så innerlig. De har varit underbara förebilder hur ett fint och starkt kärleksband ska vårdas. Och nu fortsätter han lika ömsint*ler*

#32 Det tror jag absolut att de gör Tiia*kramar*