Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 2097 ggr
J-Artur-K
0

Konstigt tel samtal,,,

I morse vi 10.35 ringde det på min mobil och det stog på displayen att det var min mor som ringde jag kolla på displayen men tryckte av samtalet jag tänkte att hon bara ville att jag skulle komma ner, när jag gått ner så var det ingen hemma så jag ringde till mor men hon hade mobilen avstängd när hon kom hem så fråga jag vad hon ville men hon hade inte ringt hon hade inte enns mobilen med sig,, den låg på tv-bordet avstängd,, jag kolla igen på min mobil på ej svarade samtal fast jag visste att det stog mamma förut för jag kolla ett tag på displayen ,, det stog 10.35 mamma på ej svarat samtal. Och på mors mobil står det inget på upringda, Kan någon se hur detta gick till som? el vad man ska säga

Mvh/ joakim

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
0

putt,

Ny dag nya möjligheter

Elisabeth-J
0

Det är svårt att se hur det har gått till men jag är inte förvånad för just telefoner och liknande är ju sånt som dom från andra sidan gärna visar sin närvaro genom.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

J-Artur-K
0

Jo jag misstänker att det kan vara min far el bror som gått bort el någon,, har hännt mycket andra konstiga saker hemma, tex dörar som stängts och ljud av person som drar knogen i elementet, bild på min bror har ståt på fel sida när man kommit till mitt personliga rum (Det kan ju vara att någon har lyft och het tillbaka fel men har hännt 2ggr och när man lyfter andras kort så är det konstigt om man her tillbaka dom fel hellst när han har gått bort) mm.  Det konstiga är att det oftast är när jag är själv hemma,,

Om ni känner det minsta lilla upskatar jag det som svar,, ,

Ny dag nya möjligheter

MariaJ
0

jag har också fått erfara det idag.. telefonen ringde men ingen var där, men det fick mig uppmärksam på det jag skulle. Jag hjälpte en man hem till andevärlden idag.. Underbart !!

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

J-Artur-K
0

Härligt att få hjälpa till,,,,

Ny dag nya möjligheter

tarotlasse
0

Jag har haft likande upplevelser under en period så ringde mintelefon min bostads telefon till min mamma vid flera tillfällen och även hennes telefon ringde mig  utan att ngn av oss  ringt.

Ngt vi bägge reagerade på vid ett par tillfällen så ringde min hemtelefon  hem till min mamma som såg att det var jag på nummer presentationen  och det var helt tyst i luren.

Hon tyckte det var mycket märkligt eftersom jag borde befinna mig på mitt jobb så hon ringde mig på jobbet där jag befann mig och det fanns ingen hemma vid dessa tillfällen.

Samma sak att min mammas telefon ringde min mobil och  det var tyst i luren  när jag ringde henne så svarade hon och hon hade inte ringt mig.

Senare vid en sittning så berättar mediumet för mig om dessa telefon händelser och det var min pappa från andra sidan som berättade att min mamma under denna period varit väldigt ensam eftersom hennes väninor befann sig på sina sommarställen och att ett par andra befann sig på sjukhus.

Så hon behövde sällskap och ngn att prata med så när jag pratade med min mamma om detta  så kunde hon bekräfta att det var så under denna period våra telefoner höll på att spökade *S*

Lasse

MariaJ
0

Är det mycket telefonkontakt nu från andra sidan ? Jag har hört flera andra också som får samtal där man misstänker att någon från andevärlden vill förmedla något.

En kompis berättade häromdagen att det kan ringa hemma hos henne vid samma tidpunkt flera dagar i rad, men det finns ingen i luren och telefonnumret finns inte tillgängligt. Jag känner själv att det ligger mycket mer kontakt i våra elektiska saker nu än tidigare. Då menar jag att andevärlden vill kommunicera så de kontaktar oss via telefon, tv, radio mm.. Är det fler som upplever det så ??

Vänligen MAriaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

J-Artur-K
0

Intresant att höra att fler fått sådant samtal med,, som Lasse sade tro jag att det kan vara liknande som han sade fast inte med just det budskapet,,, Ja hemma har det varit att ljudet från högtalarna försvunnit 10-12s sedan kommit tillbaka men förstärkaren lyser att den är på, sedan efter 1min händer samma sak igen,

Ny dag nya möjligheter

drutten53
0

hej o godmorgon på er..själv fick jag här om kvällen ett telefonsamtal..det ringde och jag svara..ingen röst från telefon kom..det var tyst..så jag ropa flera gånger..hallå hallå..sen la dom på…antagligen ville dom bara höra min röst..men jag vet vem det var..gick på min magkänsla…fick lungnet o ro i kroppen…kram

MIRJAMI
0

Jag har inte varit med om att andevärlden har ringt till mig via telefonen, men min helt nya teeve har varit väldig konstig här för ett tag sedan. Teeven köpte vi förra hösten, så vi har haft den högst i 6 månader. Det första konstigtheterna började med den när vi hade haft den i ca 1 månad. Den började byta kanaler ut av sig själv. Oftast så kom det fram en kanal som det inte fans något på utan rutan var helt blå. En kväll när jag och pojkarna skulle gå och handla så stängte jag av teeven innan vi skulle gå. När vi sedan kom tillbaka hem så var den där blåa kanalen på. Jag var helt säker på att jag var den sista i vardagsrummet innnan vi gick iväg till affären. Jag pratade med min sambo om teeven och hur den höll på, sedan efter det så upphörde det att byta kanaler.

Ett tag sedan så var min stora son i vardagsrummet. Han rusar ut i köket och säger att teeven bara ökar i volym och det går inte att stoppa detta. Han testade från fjärkontrollen men volymen bara forsätte att öka ut av sig själv. Sedan så stängte han av teeven, och öppnade den igen. Efter ett tag så hände samma sak igen. Detta upprepades några gången den kvällen och jag började bli rätt så iriterad på denna teeve. Jag sa till min sambo när han kom hem att vi måste lämna teeven på lagning, för det är något som är fell på den. Efter den kvällen så har detta inte hänt igen.

Nu har det gått en tid, men teeven har funkat helt ok utan broplem vilket jag tycker att det är mycket konstigt. Om det skulle vara fel på teeven så skulle den väl inte kunna lagas ut av sig själv?? Jag får väll vänta och se. Teeven köpte jag med pengar som jag fick ärva efter att min pappa hade gått bort.

tommytoe
0

Jag kan erinra mig att telefonen ringt och sedan har där inte varit någon. Luren har lagts på. Men om det är någon som ringt fel eller någon från andevärlden vill jag låta vara osagt. Det var ett tag sedan dock. Minns inte om vi hade display då, men nu har vi det.

mariaef
0

#10 Det där med tv:n som slår på händer mig med ibland, senast nu inatt.

MIRJAMI
0

12# Jag har ju tänkt en dell på det här med teeveen. Hur vanligt är det att andvärlden grejar med teeven?? eller är det bara något fell på teeven??

Elisabeth-J
0

#13 Likadant som med telefoner så är det vanligt med tv-apparater, datorer, stero och andra tekniska saker :)

Elisabeth 

[mia-38]
0

heheheh….Min son gillar speed-metal. När han har spelat detta länge nån kväll så kan datan bara stängas av! Andevärlden eller datorfel?

MVH Mia

MIRJAMI
0

Jag ger mig…. det kanske är min pappa som är här på besök då. Jag har ju själv sagt till många som har berättat liknande historier att det är säkert andevärlden som är på besök, så då kan det ha varit andevälrden som har varit här med då.

Jag kan ju inte lämna in teeven för lagning när jag inte kan säga till dem vad det är för fell på den utan att det bara har blivit konstig några gånger och sedan funkat ok…….

tommytoe
0

Nu ryser jag lite men vet inte vad jag ska tro. Var inne på healingsidan, klickar över till ÖN sidan igen. Ser tråden Borgvattnet? kommit upp, men jag läser Bergvattnet..100% säker (och tänker, hette det inte Borgvattnet?)..strax ser jag dock att där står Borgvattnet.

Farwuq
0

Intressant, jag skerv för ca 14 dagar sedan om en skum påringning

under rubriken "Jag blev varnad"

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

tarotlasse
0

Jag tror faktiskt att Tv´n är det roligaste Andevärlden vet för det är också det vanligaste som andevärlden påverkar och där dom busar med oss på olika vis för att ge sig till Känna.

Ande världen är ju energie och vad är inte då det lättaste för dom att påverka just energie.

Så som tv apparater belysning osv.

Men får även på peka att alla tyst samtal inte är från ande världen har hänt hur många gånger som helst att jag upptäckt att jag har haft mobilen i fickan och knapplået gått upp och telefonen ringt upp ngn.

Så är samtalet från en mobil telefon så är det troligare att samtalet gått till på detta sätt.

Lasse

MIRJAMI
0

Ja, här har de då haft väldigt roligt med våran teeve i såfall. De skulle nog ha disco den fredagen den höjde volymen på teeven. Jag och min son var rätt så iriterade. Det kan ju ha varit min pappa ochså som var och tittade till oss.

Elisabeth-J
0

Kom att tänka på en episod angående telefoner :)

Jag hade varit och hjälp till att leta efter en försvunnen person och ska tillsammans med en kompis äta på ett ställe. Jag går och tänker på min vän och kollega Ellinor Hedlund, när jag hade beställt min mat och precis satt mig på stolen så ringer mobilen, det står Ellinor på displayen så jag börjar med att svara Hej din lilla tankeläsare, ingen som hör mig, jag ropar hallå några ggr men jag hör bara andra ljud. Jag trycker av och ringer upp Ellinor efter en stund och frågar vad hon ville. Va? Jag har inte ringt nu sa hon. -Jo men det står Ellinor och jag hörde dig i bakrunden med andra ljud. Jag berättade att jag tänkt på henne innan och vad jag var ute på för arbete. Vi skrattade gott, tackade andevärlden för gott samarbete och hon berättade att hennes telefon inte bara kunde ringt upp för det är en lucka som man först måste öppna och den var stängd :)

Elisabeth