Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1822 ggr
Twinlight
0

Tror ni det spökar?

Min pappa jobbar på en underbart vacker herrgård i Klagstorp utanför Skövde. Byggnaden uppfördes under början av 1700-talet.

Nu säger många att det någon gång skulle ha varit ett mord i ett av rummen på övervåningen, längst åt höger längst bak..

Pappas arbetskamrater har jobbat ensamna på kvällen och de har hört både dörrar smälla och steg i huset…

Så vad tror ni? Spökar det på Klagstorps Herrgård?

Bild:Klagstorp.jpg

Så här ser byggnaden ut.. :)

MIRJAMI
0

Låter spännade…..mycket möjligt att det spökar….

Twinlight
0

Med tanke på hur mycket som faktiskt hänt där så..

Ayena_old
0

Väldigt vacker byggnad!

Den är ju gammal och av trä. Då kan det bli en massa ljud i själva byggnaden och behöver inte vara spökerier, men skulle där ha skett ett mord så är det ju mycket  möjligt att det spökar.

Jag skulle nog ha undersökt saken lite närmare ;-)

Twinlight
0

Innuti byggnaden är det mesta gjort av marmor. Men det kan ju vara vinden som knarrar och håller på.

Jag ska försöka forska vidare i saken.

Twinlight
0

Kan även tillägga att det var på byggnadens skjutfält en man blev ihjälskjuten för några veckor sedan..

[Hellas]
0

Det som jag själv tycker om med äldre byggnader är de energier som finns i väggarna, ja i varje planka!
Det spelar ingen roll vad man tar i, det finns energispår överallt.
Man kan se framför sig hur smeden arbetat eller hur finsnickaren snidat ut smyckningar i trät.
Eller hur snickaren skickligt användt sin yxa. man ser och känner hur de själva har skadat sig på hammaren och bloddroppar etsats fast i trästycken. Jag känner alltid med händerna när jag går omkring i en äldre byggnad och ibland vill jag bara ut!
Spännande värre!

Aktivitet av andar behöver inte förekomma i en byggnad bara för att den är gammal. även om chansen kanske är lite större än i nybyggen.

[TotemoOmoshiroi]
0

Vilken fantastisk byggnad!! Förvånad
Jag känner inte av något tyvärr, men det är nog inte helt omöjligt att det spökar där.

Hyacint1
0

Ja jäklar vilket underbart hus , där skulle jag vilja bo… kan man ha hästar där oxå???? Och spöken…… det är ju bara en bonus i så fall…..:)))))

Twinlight
0

#8 Gammalt stall finns, numera ombyggt till gym..

chik
0

Oskyldig Ja!! Ja varför skulle det inte kunna spöka där?

Ha en fortsat trevlig kväl.chik

Lena.P är jag i verkliga livet.

[esile]
0

Absolut! :) Vilket härligt ställe, får man åka dit på besök? :D

Att bygga om stallet till gym var ju ett nederlag förstås… ;)