vit näckros
Jag satt med en kompis en dag, då vi får besök från andevärlden. En kvinna som varken min kompis eller jag känner igen.
Kvinnan höll armen utsträckt mot mig och i handen höll hon en stor vit och vacker näckros.
Jag blev osäker om den var till mig eller min kompis, och fick heller inte fram något speciellt budskap om den.
Någon här som vet vad en näckros kan ha för betydelse i andevärlden?

Vit Lotus (näckros) brukar symbolisera renhet.

Okej =)
Kanske jag borde rena mitt sinne =)

din själsblomma kanske *ler gulligt*

ja, vem vet, kanske det var min ena guide!?!
åh .. Jag såg en orkidee förut vet du något om det mariaef?
tacksam Alma

#5 Nej, tyvärr Alma, jag är dålig på sånt där. Anledningen till att jag visste om lotusblomman är att jag är helfrälst i dem.
Men jag snabb-googlade på orkidé och där stod att den symboliserar fulländning. Sen kanske det beror på vilken färg det var på den, jag vet inte.
Orkidén symboliserar prakt, ynnestbevis och lyx. I kinesisk symbolik symboliserar orkidén den fulländade människan, harmoni, förfining, kärlek, skönhet, kvinnlig tjuskraft, den lärde som verkar i avskildhet.
Åh, näckros är en underbar symbol! Den är som vår lotusblomma.
Så här står det om vit näckros i Blommornas kraft av Alice Lindberg:
"Mycket andlig blomma. Har stark healing-effekt.
…otroligt kraftfull vägledare. Skapar kontakt och ökar känsligheten för olika andliga företeelser. För den som behöver stöd och kraft i sin andlighet. Har stor läkande kraft på alla områden."
Jag tror att man inte ska krångla till det, utan se den vita näckrosen som en underbar gåva! Kanske kommer du att finna ut mer vartefter om vad den innebär för dig!
Tacka, i tanken, för gåvan…..
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vit näckros är vacker…det är även min landskapsblomma…södermanland

Det lät vackert, och kan nog väl stämma! :)
Det absolut säkraste är att leta svaret innom sig, olika typer av blommar betyder olika för varje person.
Man kan ju få den generella betydelsen genom böcker men det enda såm stämmer tillsist är vad just den blomman står för just dig.
Hur många kronblad fanns det, var den enbart vit eller var det någon annan färg också, fanns det några blad, vilken färg osv.
Kram Hellas

#11 Intressant det där. Just de orden hörde jag här om veckan, att man ska inte bara läsa och lita till böckerna, samt att böckerna har kanske också olika betydelse med tanke från vilket land, och vilken religion och tro dom är skriven i.