Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 1195 ggr
Elisabeth-J
0

OT Melodifestivalen

Jag missade tyvärr förra veckans deltävling men ikväll är jag hemma och ska se den. Jag har alltid gillat musik och musikprogram och brukar ha rätt på vinnarna, inte medialt då förstås för i såna sammanhang är det musiköronen som lyssnar istället för intuitionen :)

Ska ni se deltävlingen ikväll?

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

chik
0

SkrattandeNej det skall jag inte..

Men du!! kan du inte svara på frågan i din Gästbok.M.V.H.lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

Elisabeth-J
0

#1 Jag ska genast kolla i gästboken och svara där :)

Elisabeth 

Opal
0

Yes, jag ska titta ikväll. Jag hoppas på Carola och Andreas

Elisabeth-J
0

#3 Det gör jag med, hörde låten och tror starkt på den Skrattande

Elisabeth 

FiaH
0

Ska titta ikväll och mitt hjärta slår lite extra för sanna, som jag kännt sedan barnsben, är från min by. Men även Carola och Andreas är bra, Skrattande

Morsan1
0

Vi ska kolla ikväll! Jag får inte lyssna på SVT på bidragen för min make! Han tycker det fusk!

Men jag skulle kunna sätta en bra slant på att Carola går vidare hur än låten låter!

Nu ska jag välja pizza! Första biten bröd på 5 veckor!

mariaef
0

Andreas älskar jag, men har tyvärr svårt för Carola. Hon är för divig för min smak. Men hon har en bra röst, det kan man inte sticka under stol med.

Ska försöka kolla ikväll jag med, men jag är på jobbet så det beror på…

Tatsu
0

Jag har inte hört någon av låtarna som ska vara med i kväll, brukar oftast somna ifrån allt ändå. Men Totemoo……… och jag ska i alla fall kolla,maken ska se hockey. Så ser våra "myskvällar" ut.

Elisabeth-J
0

Jag gillar också Sannas låt, den berör djupt. Lite Whitney över den tycker jag :)

Elisabeth 

TantAlma
0

nja det får tiden utvisa om jag ska……..

Ayena_old
0

Den svenska uttagningen tycker jag är ett kul och festligt inslag. Brukar alltid se denna, men tror jag ska låta bli att se den stora tävlingen i år. Det är alldeles för många länder numera och så röstar alla östländerna på varandra.

Andreas Jonson är en av mina favoriter men Carola har jag svårt för. Hon sjunger underbart och är en bra artist, men jag fixar inte höra henne prata.

skruttan31
0

Absolut,, klart man ska titta, även om den inte är som förr,, men alltid kul o se,,

EwaKristina
0

Ska kika ikväll,av den anledningen att Sanna medverkar.En suverän sångerska.

[esile]
0

Självklart! Jag och sambon ska bänka oss med en massa gott och onyttigt eftersom vi har ÄTARDAG mitt uppe i bantningen. ;) *s*

Sen imorgon är det nyttigt som gäller igen..

Tatsu
0

De har tydligen spelat Carola och Andreas låt på Youtube, det får man tydligen inte göra läste bara lite gent på senaste nytt, Christer Björkman hade försökt att få dem att stoppa visandet.

Zariah
0

Jag gillar Sannas låt bäst. Hon sjunger himla bra. :-)

EwaKristina
0

Jag måste medge GeneradKebabpizza var en riktig höjdare.kanske ingen Eurovisionlåt,men kul var den!!

april4
0

Hoppas Sannas låt "Empty room" går direkt till Globen. Hon har en fantastisk sångröst. Alla andra låtar bleknar bredvid hennes.

tommytoe
0

Tittar inte på det alls. Är för många deltävlingar. Möjligtvis tittar jag lite på finalen, men var den ska gå har jag glömt :)

Morsan1
0

Kebabpizzan! Jag skäms!!! Hi hi hi tji fick Carola!

Rongedahl, skitabra! Härligt discogung! Jag är asnöjd med resultatet av kvällen!

Ina123
0

Ja vilken bra delomgång!  Fällde en tår när Sanna sjöng, den gick rakt in i hjärtat den låten.

Elisabeth-J
0

Sannas låt är helt enorm, satt också med tårar i ögonen. Tror ändå att Carola och Andreas kommer fram igen, den låten med deras otroliga röster var kanon!

Elisabeth 

Ina123
0

Ja den var verkligen bra med Carola och Andreas, trodde inte dom skulle passa ihop men det blev som du skriver Elisabeth Kanonbra!

mariaef
0

Jag kollade inte, tyvärr men vad säger ni? Gick inte Andreas och Carola vidare?Förvånad

Ina123
0

Dom gick till andra chansen, jag trodde dom skulle gå direkt till Finalen men det var många bra bidrag den här gången till skillnad mot förra gången som var bedrövlig tyckte jag.

mariaef
0

Tack, Ina123! Men då blev nog Carola häpen *dubbelfniss*Cool

Elisabeth-J
0

Ja fast vi har ju positiva erfarenheter av dom som gått till andra chansen tidigare :)

Elisabeth 

Ina123
0

Jo hon såg lite skakad ut ett tag men sen var ansiktet på plats igen :)

sven-g
0

Vilka godbitar öch titta på både carola och sanna, dom väcker ju dökött till liv.

mariaef
0

#28 Ja, men hon kan behöva komma ned på jorden, tycker jag. Va' stygg jag ärCool

Ina123
0

#27 ja precis, så har det ju varit lite varstans dom som kommit 2:a eller fått en andra chans.

#29 Jo dom är vackra men själv tittar jag nog helst på Andreas ;)

Elna
0

Jag tittade på slutet, brukar annars inte titta, men älskar att kolla på de där tvillingarna så det blev ngr röster till dem faktiskt! ^^ Har helt tröttnat på Carola så blev faktiskt välldans glad när hon bara blev reserv! ;)

Ina123
0

#32 Ja det var riktig fart på dom tvillingarna :)

Ina123
0

#28 då är väl jag lika stygg då ;) Hon har en fantastisk röst men kanske blir lite mycket för övrigt ibland…men ikväll var hon lugnare och ingen fläkt, han är nog bra för henne ;)

mariaef
0

#34 Men jisses…Ingen fläkt?SkrattandeJamen då var det nog därför det sk*t sig, ska du se. Eller så ställde Andreas krav för att ställa upp. "Ska mänskan ha fläkt å långa sidenband som fladdrar, då ställer jag inte upp!"

Ina123
0

#35 Ja så var det nog Skrattande

Tuva-Lena
0

Visst var Sannas låt fiiin? Åh vilken sångröst den tjejen har! Grät en skvätt jag med, hi hi, men så är det: Man blir mer och mer gråtmild ju äldre man blir. Sedan gillade jag tvillingbrödernas låt också: lite riv och fart att jazza runt till. Carola är ju alltid carola, men Andreas var den som lyfte deras låt, tycker jag. Han har en ljuuvlig stämma, den killen. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

BranDuir
0

musikprostitution i sin prydno…..hela skiten….behaga Christer Björkman så kanske du har en chans…..money money money….

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Ina123
0

#37 Ja helt underbar är han Flört

Tuva-Lena
0

#38 Usch, så får du inte säga Bran! Aja baja, du vet väl att melodifestivalen är ett heligt sakrament här i Sverige! Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hansson
0

Vilket skräp.

sven-g
0

I detta fall har nog eken rätt, musikaliskt ett skämt och även poesin kass. Och förra gången, Crister ett stort flinande skämt, men flickorna var fina att titta på

Ayena_old
0

Jag tycker det är kul med lite show ibland. Det är så mycket allvar och elände på TV så vi behöver lite glitter och show.

Men vete sjutton om låtarna var så bra denna gången. De skulle vara Sanna Nielsen förståss. Hon har en sådan underbar röst och känsla i det hon gör.

Fredrik_
0

Ryktas att Ch Björkman gjorde en BRA $ bunt på förra schlagern kanske det Brian menar ?

Jag hörde att han la miljon belopp på vinnande THE ARK i finalen hos nätbolag. Som programledare snacka om ja vad skall man säga.

42 ¤ Saknar du After dark och la dolce vita ?

Elisabeth-J
0

Men det är väl positivt om det går bra för Björkman? Glädjs åt andras framgångar istället, dom lägger ner massor av jobb så det förtjänar dom verkligen :)

Elisabeth 

Fredrik_
0

45 Nu fattar jag ej vad du menar .
Tycker du fusk ska få vara av schlager helgonet. Engligt en kompis till mig la han flera miljoner på att de skulle vinna finalen i omröstningen….
De stod i 1.3 på unibet. riskera 1 mille för vinna 300 tusen…
Jag är ej det minsta avundsjuk på han har vunnti en del i mina dar själv. Men när det är insiders och sen stå som programledare luktar det illa i mina blå…..

Lantismamman
0

Jag tycker att det var den värsta omgången på länge!! Skrikandes Fy farao säger jag bara! Tycker dock det var lite småroligt att Carola inte gick direkt till final…

Bybo
0

Hm…jag kollade…å dem jag ville gick vidare :-) 

Jag blundade då jag förstod att Carola å Andreas inte skulle gå vidare…Jag är skitblödig(tycker "synd" om)…hahaha…tom när dem i Parlamentet ska utse étt vinnande lag…blundar jag precis då dem förlorande får beskedet *gapskratt* Jag är för patetisk….

drutten53
0

tvillingarna i rött..gilla jag skarpt..det var det fart i den..kram

[trumman]
0

Min gamla klasskompis Lasse Lindh var med. Var han bra?

Farwuq
0

Carola lever på gamla lagrar, när ska hon förstå att tiden gått förbi henne?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

CatarinaJ
0

#50 Jag tyckte att han var bra och låten oxå, men inget som eg passar i de här sammanhangen. Men det är min åsikt! :)

[trumman]
0

Går spektaklet i repris tro… isf när?

sven-g
0

#53 Inte trodde jag att du var sån

TantAlma
0

Lasse Lindh var inte dålig i alla fall mycket bra röst, även om Sanna var min favorit i kväll. Det var nog en repris i morse….

[trumman]
0

#54 En sån som tycker det är kul när ens gamla klasskompisar skämmer ut sig på tv?? Jo då, sån är jag ;)

Men jag är inte en sån som ser melodifestivalen, det är så långt ifrån musik man kan komma tycker jag. Själlös dynga ämnat för profit och skvalradio :) inget annat. Ett spektakel.

Fredrik_
0

Tycker han hade ruskigt bra fart på plektrumet, men det var väl det enda med. Jag undrade vad han gjorde på sen , men det är jag det.  Fanns säkert någon som röstade på han 7a blev han iaf.

Natteb
0

Jag blir oftast väldigt glad när jag ser melodifestivalen, och lyssnar på många av låtarna resten av året. Många som sjunger där skulle jag inte upptäckt eller lyssnat på om inte det vore för melodifestivalen. LEVE MELODIFESTIVALEN!!! Skrattande