MARDRÖM ???!!!
Har vid flera olika tillfällen drömt samma dröm, jag undrar om någon kan hjälpa mej att tyda den : Jag befinner mej i en normalstor Gammal lägenhet med gamla burspråksfönster och högt i tak det är rent och snyggt i den men jag kan inte se några möbler, jag går från rum till rum och blir till slut förvirrad… till jag slutligen kommer fram till en dörr som är olåst så jag går in och där inne bor det ett par en man och en kvinna, och efter vad jag kan förstå så håller dom på att bryta upp jag vet inte om det är från något förhållande eller om dom bara ska flytta men dom pratar och pratar det ser nästan ut som om dom grälar med varandra, plötsligt är jag ensam där dom har bara försvunnit… men alla deras saker är kvar och där ska jag bo så jag måste börja att röja bland alla deras saker , jag rotar i skåp och garderober och hittar massor med obetydliga saker och kläder som jag till och med i drömmer tycker att det är konstigt att dom har lämnat kvar och inte ha tagit med sej.Jag förstår inte denna dröm riktigt men jag har drömt den många gånger under mitt liv finns det någon här på ÖN som förstår vad den kan betyda???

Du kan se lägenheten som ditt inre med olika rum. Flera av dina inre rum har du bearbetat klart, det är städat men du kommer till ett rum där det finns något som är obearbetat inom dig som du ska städa nu. Det verkar som att du får hjälpa andra, städa upp andras skräp. Du tar nog lätt på dig andras problem i livet vilket skapar denna oreda med saker som dom lämnar kvar efter sig som du sen får rensa bort.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ja jaaaa du har faktiskt alldeles rätt Elisabeth guuud vad du är klooook, för så är det ju… var för har jag inte tänkt på det själv, jag ska hela tiden bara lyssna på andra , medan ingen lyssnar på mej så jag har nästan slutat att säga något till andra om hur jag själv har det för när dom frågar "hur är det" så säger jag bara " jo tack det är bra" för jag vet ju att dom inte vill lyssna på mej i allafall, men tack för hjälpen , jag har tyckt att denna drömmen har varit lite otäck för den har varit så ångestladdad …. men nu kan jag nog gå vidare….hoppas att jag slipper att drömma den mera…

Det är inte alltid så lätt att tolka till sig själv. Jag önskar dig lycka till! Jobba med det där så ska du se att du slipper dom jobbiga känslorna med drömmen, men se den positiv också, för drömmen är ju en vägledning till dig om vad du behöver göra :)
Elisabeth
Tack Elisabeht det ska jag försöka göra, har det hemskt jobbigt just nu med arbetslöshet och min man som är svårt cansersjuk så det är väldigt maxat med oturen om jag säger så, men jag försöker i allafall att hoppas på bättre tider för oss….. kram 

#4 En stooor kram till dig och din man, Hyacint1
Tack det kan behövas, han ska till Linköping och på börja sin strål och cellgiftsbehandling i morgon, vi får se hur det går … men prognosen vi har fått är inte god precis….

Jag hoppas att hans kropp svarar bra på behandlingen, så att det vänder snabbt. Jag hoppas också att du får kraften att orka vara ett stöd för honom, genom detta. Många varma kramar till er båda!!!
/Maria

Jag skickar styrkekramar till er båda och hoppas på det bästa för er!
Elisabeth
Ja man kan ju alltid hoppas på det bästa , men läkarna säger att detta är en sjukdom som vi tyvärr inte kan bota, vi kan bara köpa oss tid genom att ge honom strålning och cellgifter… och i fredagspratade jag med en sköterska på Onkologen i Linköping och hon sa att han har den värsta sortens cancer, det är alltså en hjärntumör där dom har operrat bort allt som dom kunde se men dom vet inte vad den har skickat ut för slags förgreningar i hjärnan, och det är det dom försöker att ta bort eller hejda i allafall genom denna behandlingen, så vi får se vart det leder. Under tiden ska jag få en undersköterske utbidning så att jag kanske förhoppningsvis har ett jobb , när och om det värsta händer, så att jag kan försöjra barnen och mej själv… Och detta gör ju oxå att man börjar att fundera mycket på meningen med livet ,och hur det är att vara på den "andra sidan" för jag inbillar mej i allafall att det är dit han kommer sedan, det jag oxå upplever som hemsk otäckt ,det är att jag för ett par årsedan fick en vission när han låg och sov, och jag själv skulle gå och lägga mej och tittade på honom, då fick jag ordet cancer och hjärnblödning i tankarna och jag minns att jag rös… oxå händer detta, jaghar vid andra tillfällen när jag har hört talas om andra människor som har fått cancer, och alla har sagt men dett har dom upptäckt så tidigt så det klarar dom , men jag har då känt att det gör dom inte alls personen kommer att dö… och där har jag stått med min så kallade kunskap och bra hållit med dom och ibland så ihärdigt att jg till och med har trott på mej själv, menså har det gått en tid eller ett par år … ja så har personen dött. Hur gör man ,man kan ju inte ställa sig och säga NEHEJ JAG VET ATT HON/HAN KOMMER ATT DÖ , för då blir man ju själv idiotförklarad.. vet ni om det finns något sätt att stänga av sådant? Jag har pratat med ett medium om detta och hon sa att det inte finns det, utan det ända jag kan göra är att finna mig i att jaghar denna "förmågan" och lära mej att försöka hantera den , men hur man gör det ,det undrar ju jag…..:-((
Jag vill skänka dig och din man all värme och energi jag kan för att ni ska ta er igenom den prövning som kommer.
Samtidigt tacka Elisabeth för de kloka orden i tråden, det var ord som även jag kan ta mig till.
Jag har tack och lov inte fått några såna budskap till mig om vem som ska dö och kan därför inte ge dig några tips om att stänga dem ute. ( undantag min pappas dödsanonns i en dröm som jag läste, men för mig innebar det frid och ro av år av missbruk)
Jag har dock bett om hjälp för egen del. Att inte ta på mig fler dödsfall, så som jag gjort de senaste åren. Dödsfall som varje gång har dragit upp gamla sorger som inte var färdig arbetade.
Min önskan var att inte bli så påverkad som jag blir av människor som dör. För i min omgivning finns det alltid någon som drabbas och jag suger åt mig ett sätt att sörja med dem. Jag har fått deprissioner och fibromyalgi av all sorg. Det tog upp mycket av min tid och mina tankar. Tid som jag borde njutit av min dotter och man. Men istället varit upptagen med att sörja. Jag bad om hjälp en dag att rensa ut och det fick jag. Jag öppnade mig mer andligt också och funnit en tröst i det. Med bön menar jag att jag kände i kroppen att jag inte orkade mer och sa högt att jag behövde hjälp… och så kom änglarn fram…
Nu går det inte jämnföra min situation med din, men kanske hittar du ett eget sätt att be om hjälp och finner det. Som passar in hos dig.
Kram med ljus och värme
Alma
hehe undrar vad min dröm betydde då ^^ Drömde för ett tag sen att min mamma skulle äta upp mig och satt och kollade på ett matlagningsprogram på TV där de tillagade människokött xD Jag satt och slog henne i huvudet med en träslev för att hon skulle tuppa av så att jag kunde fly xD ahhahaha
Tack "Tant Alma"… det är ju så att det sitter i huvudet på honom,och det är inte så kul när han blir alldeles virrig och inte vet om det är dag eller natt, eller inte ens heller vad det är för dag… och när han inte känner igen våra vänner när dom kommer då är det inte kul precis… Men visst han har sina klara stunder , när han nästan är normal igen.Ja jag önskar att det skulle gå att stänga av när jag känner att HJÄLP JAG ORKAR INTE LÄNGRE, MEN MÅSTE ÄNDÅ VARA STOR OCH STARK FÖR BARNEN…. då är det dax för att ta en lång skön duch, och sedan sätta sig ï ett mörkt rum med massor av värmeljus och en brasa att bara sitta och titta in i , om tid finns för det vill säga. Det andra om att man vet när somliga ska dö.. det vetjag inte vad man gör med , men tillsdess att man vet något , så är nog det klokaste man kan göra att hålla tyst så gott man kan…..Kram Hyacint
Ja du #11 kanske någon form av moderskomplex jag vet inte… men det kan ju vara nog så skrämande än då….. eller var du kanske hungrig?????:-))))
Skulle man gå efter en drömbok, då väntar mycket goda tider. Drömma om en dörr som går att öppna= lättförtjänta pengar Drömma om stängda fönster= framgång i företag Och kläderna, bör vara välstånd. Om det är något att tro på så vet jag ej. Men bra låter ju det.
JA #14 det vore väl inte så himmla dumt, det kanske betyder att jag kommer att starta upp ett eget företag och kommer på riktigt grönkvist i tillvaron det vore ju kanon….:-)))