Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 3430 ggr
klarabella
0

Nora programmen

Funderar lite angående de två programmen "Det okända" från Nora. Jag upplevde dem lite röriga. I första avsnittet pratade Terry om negativ energi från Jorden, leylinjer. I andra togs inte det upp så mycket, det var mer att det var en plats med mycket elaka minnen så det gjorde att avlidna fastnade där. Nått jag inte riktigt förstår är varför renas inte sådana platser av tid, sol, vind, trevliga händelser o s v ja nu fattar… Eller fastnade historiens vingslag mer för att det var negativ Jordstrålning med?
Och de avlidna som fastnat där var det folk som dött på platsen el hur hamnade de där..? Jag förmodar att tv skar ner en del av inspelningen till sändningen för mycket frågetecken blev det.

Magi-cat
0

Håller med dig om att det finns många frågetecken kvar runt de programmen.

Efter vad jag förstått om ley-linjer så blir de delvis förstörda av väldigt traumatiska händelser, därför löper inte energin som den ska, det blir blockeringar i Jordens energifält och det räcker tydligen inte med vind, luft sol osv under överskådlig tid.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Lady-Oona]
0

Mina reflektioner, fast jag inte sett programmet, talar i allmänna termer.

Ja, det finns så mycket bra info om allt det här i böcker å på nätet men under helt andra ämnesområden som "magiker, häxor, druider, shamanism, wicca, Moder Jord magi, mm" men det är sällan det nämns eller ens informeras om ,utan i stället så ligger gamla "kristna ideologier" som en våt filt över tyvärr mycket av dagens andlighet/fenomen/andelära.

Jodå det kan visst finnas blockeringar av allehanda slag, inte konstigt alls men det är väldigt sällan och sällsynt att det är de döa personerna själva som springer omkring kvar på stället å ställer till oreda…utan det är endast energispår av starka känslor som ligger och dallrar i luften men de brukar för det mesta försvinna av sig själv när andra energier tar över…och det är inte heller så dramatiskt som TV vill påskina…

Även inom det här området finns det vissa givna lagar, precis som naturlagarna, men det är väl mer spännande att ge det en air av mystik släkt med fördommarna från medeltiden om demoner, negativa andar, farliga starka krafter som behöver ett Fader Vår för att försvinna…tänk va lite en del vet eller vill veta…ojsan där stack jag ut min vassa näsa…och sturska haka..

Jane-Lyzell
0

"2 Amen ,till det du skriverSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

BranDuir
0

#2  TAr av mig hatten!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

[Lady-Oona]
0

…kram på dig Jane och min toppiga hatt åker kanske på sned lite grand BranDuir för din räkning …jag tycker det här är så otroligt viktigt för i mina ögon håller TV på att "förstöra" mycket av sakligheten i detta kära och viktiga ämne.

Merparten av svenska folket som ser dessa program har sin första kontakt med Andevärldens mysitk och om man ser tillbaka på all strunt som sagts i TV om det här så är det inte underligt att kunskapsnivån är så låg hos vanligt folk. Och det gäller inte bara Det okända utan alla närliggande program också…det informeras alldeles för lite, det finns inga alternativargument, ingen som helst sunt förnuft, inga rekommendationer till varken litteratur eller kontaktgrupper.

Många utav programmen går ut på att förhärliga de "medier" och deras kunskap som medverkar i avsnitten (både i svenska och utländska program) och att allt det de säger är "lag" och inga alternativ ges, så med andra ord är de flesta medier i TV lika enkelspåriga som vilken "religionsutövare" som helst som vill påskina att det de tror på är den rätta tron och den enda sanningen. För att inte tala om fullständigt total onödig rädsla som en del program väcker hos tittarna…

Nää…nu ska jag inte bli negativ…PUSS

Jane-Lyzell
0

Kram Till baka Lady-Ona

Och jag kan inte annat en hålla med i ditt nya inlägg också - med ett litet tillägg! Det är ju alltid två sidor på ett myntGlad

Det bra med Allt detta Mode intresse i det övernaturliga får ju en större massa att kanske nå in till sin själ. Och börja utforska det andliga!

Men håller med att ett mera sakligt undersökande program eftersöks- så som lite i en annan tråd vi skrev om en egen  tv kanal(som de kristna troende har)Om det nu ska finnas i media på det sättet!

Det negativa är ju som du skrev - att folk får mycket om bakfoten och att det skapar rädslor!

Anser nog att som framträdande medium i TV får man nog väga sina ord i guldskål innan man öppnar munnen - dom blir ju automatiskt ambasadörer för hela rörelsen!

Sen är ju inte alla medium på TV rutan dåligaSkrattande

Även om det finns rötäggHemlis 

Gör en del ett riktigt bra arbete!(tänker inte bara i sverige nu)

Vänligen Jane

[Lady-Oona]
0

Jo, där har du rätt Jane, det finns alltid mer än en sida av det mesta här i Världen (och i nästa)….

Jag tycker att det är jättebra att det finns så många program av den här typen men lite kvalitet efterlyses….all reklam är bra reklam brukar det ju heta.

Jodå även i de bästa familjer finns det ett svart får och det vore väl tragiskt annars, det är ju ibland det svarta fåret som gör att andra blir uppmärksamma…dialoger startar och ev. förändrigar kan komma till stånd.

Kanske man skulle skriva till någon  TV-kanal?

Ha en riktigt trevlig fredag…kram

tarotlasse
0

Att det var så rörigt och så mycket som borde göras i Nora kan det ha ngt med att Terry bor i närheten och det blir närma  att åka dit och rensa för alla i Nora ?

Nu såg jag inte programmen själv men hörde att det var vädigt mycket att göra i just Nora.

Lasse

sven-g
0

Varför inte göra som i det Norska förnimelse av mord, ställa två mediums teorier mot varandra. I det fanns tid, och även känna själv, i dom programmen. Underbart bra tv

YvonneW
0

#8 Nej, inte tror jag att Terry fejkade och tittade på avståndet mellan hemmet och Nora. Var dom två andra medierna hör hemma vet jag inte, men det blev ju i alla fall några som fick åka för att hjälpa till.

Nu har jag ett extra problem med just det programmet. Jag behöver textremsa, för jag klarar inte av att uppfatta allt som sägs. Men i och med att det var Terry, som ju håller sig till sitt modersmål, så blev det ändå mycket textat. Tyckte att jag hängde med rätt bra, men nog tyckte jag att det var svårt att förstå.

Har mailat TV4+ med önskemål om textning, men fått till svar att - tyvärr textar vi inte svenska program på den kanalen, enbart på huvudkanalen TV4. Så någon ändring är inte i sikte.

#7 Ja, det vore bra med en sådan tv-kanal (textad). Trots att jag gärna tittar på dom här programmen lämnar dom frågor också. Det enda som verkar skrämmande för mig är tanken på att folk som dött "fastnat". För mig låter det som rena fasan, och är det något jag är rädd för så är det att "fastna" när jag dött. Andarna som spökar för att väcka uppmärksamhet tycker jag innerligt synd om.

Fortsatt trevlig lördagkväll…

pyttelillatrollet
0

Snälla ni låt inte detta forum bli ett "snacka skit om andra medium forum" det finns redan ett sådant & jag tycker det är otroligt lågt gjort av den forumsägaren.

Vi är bättre än så här.

[Lady-Oona]
0

#11…men det handlar INTE om mediet det handlar om vad som sägs i programmen och hur de framställs…det kunde har varit vilket medium som helst….men håller fast vid att det är dåliga program de flesta utav dem..vilka medier det än är som visats i programmen gäller både svenska och utländska program…

pyttelillatrollet
0

Nr 12

Ok..  Men det kan tydligen lätt missuppfattas som om det är något mediet sagt så det var därför jag reagerade!

ett ex…

"Anser nog att som framträdande medium i TV får man nog väga sina ord i guldskål innan man öppnar munnen - dom blir ju automatiskt ambasadörer för hela rörelsen!

Sen är ju inte alla medium på TV rutan dåligaSkrattande

Även om det finns rötäggHemlis "

[Lady-Oona]
0

jamen det är väl riktigt att alla som framträder i ett öppet program bör väga sina ord i guldskål…speciellt t.ex. medier som tillhör en riktigt rejält utskällt område….nu råkar det vara Terry den här gången men men alla är inte dåliga fast  många, väldigt många framträder inte så som jag personligen efterlyser av ett seriöst medium, det är mer TV än seriös info och kunskap…åsikter går i sär och ett medium som väljer att vara offentligt får som vilken "kändis" som helst räkna med någon form av påhopp…tyvärr kanske.

Bybo
0

Jag gillar Terry, men vet ju inte hur TV visar programmen….

TantAlma
0

jag tycker också att ljudet är för dåligt i programmet så textning skulle de kanske kunna kosta på sig..

Intressant läsning tycker jag

alma

sven-g
0

Det första kändes rätt, det andra kändes rätt, så det finns ett glapp, där emellan, om ni tänkte efter, så var det kväll när finalen kom. Så därför kan vi inte veta

pyttelillatrollet
0

Jag tycker iallafall att man inte ska prata illa om andra medium, vare sig de är kända eller inte. Särskillt inte vi som är medium!  punkt slut!

Vill man göra det så finns det som sagt redan ett annat sådant forum! Här kan vi bättre, ellerhur?

tarotlasse
0

Ja det är ju inte Mediuemn som producerar programmen.
mediumet gör bara sitt jobb sedan kan ju producenterna  klippa det som dom vill och det kan bli väldigt vinklat.

Mediumet kan inte påverka det som görs i studion  mediumen får inte se programmen fören dom visas i tv.

Nu det nya med ljud effekter osv retar mig  ngt grymt.

Som den värsta skräckfilm  neh programmen var bättre förr.

Lasse

[Lady-Oona]
0

Men hallå…ska jag inte kunna kritisera någon bara därför att han/hon är ett medium?…alla yrkesgrupper kan behöva kritik ibland, den kan ju vara konstruktiv också….men nu så kritiserade jag inte ett medium  förståss…utan endast själva programtypen…

tarotlasse
0

Visst ska du säga vad du tycker Oona och ge din konstruktiva kritik.

Men du får räkna med att är det ngt som gäller ett medium som betraktas som Gud så får du ett rama skrik tillbaka *L*

Jag har vid ett tidigare gett detta medium öppen  kritk för  en storseans han gjorde.

Vilket jag även tog upp med Terry själv och Terry tog det på helt rätt sätt och vi hade en bra diskusion. Men i det forumet jag tog upp det där ska ni veta  att jag fick banne mig veta att jag levde för inte kritiserar man ett sådant Helgon.

Terry är ett jätte duktigt Medium det kan man inte säga emot men i bland jobbar han mer  psychic en som medium.

Inget fel att jobba psychic men då ska man inte säga att man jobbar som medium. Det är ungefär som att beställa en snickare och få en målare.

Terry är det bästa pcychic mediumet jag någonsin sätt men jag kritserade att han inte berättade att det var en psychic afton och inte en stor seans han gjorde . Men det skulle jag alldrig gjort för som sagt vad så är han ett helgon och dom kritserar man  inte.

Lasse

sven-g
0

Bra skrivet Lasse, bättre att fånga publik med rätt nyansering i röst som medium i sverige finns knappast. Nästan lika bra som E- Hugo Gäregård att fånga publikens intresse.

[Lady-Oona]
0

Lasse, håller med dig…kritik kan vara väldigt bra många gånger…jobbar själv på flera plan men mina lyssnare får också veta det, info och kunskap ska gå hand i hand innan man ställer sig framför publik eller på annat sätt är offentlig. Va roligt att ni två hade ett fint samtal. Känner Terry privat lite ytligt sådär sedan 12 år tillbaka och han tål att man pratar om honom så länge det inte är lögn, ren illvilja och annat osunt. Som medium har man många strängar på sin lyra inget sämre eller bättre bara olika…

YvonneW
0

#16 Skönt att höra att fler än jag önskar textning. De ansvariga kanske tänker om i frågan ifall fler skickar in mail och kräver textning. Men jag tyckte det var svårt att hitta någonstans dit man kunde skriva. Skrev till tre ställen, men fick bara ett svar!

Personligen skulle jag gärna betala extra bara jag fick en textremsa. Jag har slinga, men det hjälper inte helt, bara till viss del. Och jag är ju inte ensam i vårt avlånga land om att vara hörselskadad. Och ljudeffekter, musik osv stör ytterligare.

Jane-Lyzell
0

Gör en del ett riktigt bra arbete!(tänker inte bara i sverige nu)

Du glömde ta med denna rad ifrån mitt inlägg också - vilket är vesäntligt!Glad för att förstå vad jag menar!

Här talar jag inte om ett vist medium och går inte till personangrepp - jag talar om ett specefikt program som gör att vi medium får ta hand om många rädda själar som sett detta! + att det finns andra skrämande program och dramatiserande filmer för den delen också som spär på det hela, både i Sverige och utomlands!

Tar hällre hand om seriöst intreserade männskor i mitt arbete en rädda och skrämda utav dumt producerade tv- program! som tyvärr händer allt för ofta- annars hade jag inte sagt något!

Sen har alla den fria viljan även de medium som ställer upp i dessa program!

Vänligen JaneOskyldig

Kerstina-61
0

#20  Jag tycker dina inlägg har varit intressanta och man måste skilja på sak och person. Jag kan inte se att du har kritiserat någon enskild person och det du skriver är ju väldigt rätt och relevant! Jag själv har varit på storseans med Terry och jag tycker om hans sätt att jobba, men detta handlar ju mer om TV,s sätt att lägga ut programmen och inte om hur mediumet arbetar..eller hur?

Som en reflektion kan jag tycka att programmen kunde ha lite mer information kring det hela. Blev lite skrämmande avsnitt då Terry visar sig lite skärrad och målar upp det han ser, men sen blev det inget mer om det.

Är ju som Tarotlasse skriver: Det är känsligt då det man skriver upplevs som kritik och det helgon man ser upp till blir ifrågasatt

Hälsn
Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

pyttelillatrollet
0

Efter allt bråk & paj kastning som varit på ett annat forum & detta, så kanske vi medium skulle kunna tänkas stötta varandra istället för att inte göra det!?? men jag inser att det tyvärr bara är en dröm.

Jag är så otroligt trött på denna avundsjuka bland medium! Tänk efter… vad behöver ni jobba med på er själva? Egot kanske?

Jobb finns det nog till oss alla, så det är ju hur duktig man är som utgör hotet förstår jag. Jag tycker inte att det är ok vare sig man är känd eller inte att bli utelämnad på ett forum på detta sätt! Och jo jag tycker faktiskt att det talar klart om vem som blir uthängd här. Lady Oona namn ger honom själv tillockmed- "nu råkar det vara Terry den här gången" alltså är det inte programmet i sig som ni försöker bortförklara.

Hur är det med detta att alla arbetar på olika sätt egentligen? det verkar inte gälla längre. Gillar ni det inte så är det ok, men jag finner ingen anledning till att slänga ut sina åsikter på ett forum.

Men vet ni vad? fortsätt med ert låga prat!  jag kommer inte hindra er alls, jag tycker det säger en hel del om er & inte om det nämna mediet!

Tycker Pytte!

Trevlig helg!

mimmizenobia
0

Som medium har man många strängar på sin lyra,inget sämre inget bättre bara olika! Det tyckte jag var en bra åsikt.Tack Lady-Oona

Alla har väl sin nisch och kan väl både använda psychic och andra metoder i sitt arbete.I folkmun drar vi alla över en kam i alla fall.

Är Medium endast till för att  förmedla kontakt från avlidna?

tarotlasse
0

Pyttelillatrollet  jag förstår inte vad du menar här i denna tråden så finns det ingen som gör person angrepp på ngt medium överhuvud taget.

Men det finns diskusioner om arbets sätt och om hur tv arbetar vilket inte jag ser som fel.

Vi har Medium som jobbar på olika sätt och ser inte det som angrepp att diskutera detta.

Vi har ju även riktlinjer och regler på hur ett seriöst medium ska jobba så klara konkreta saker vi diskuterar.

Vi har ju nu  ett Svenskt Mediumförbund som har satt upp riktlinjer på hur ett seriöst medium jobbar och där ett flertal av Svergies olika medium skolor och läror satt gemensamt.

I England så är det skrivit enligt lag på hur ett Medium ska jobba  eller inte jobba och där du riskerar böter eller fängelse om du inte jobbar på rätt sätt.

I England ska ett medium jobba med Andevärlden och kunna få fram sådan uppgifter som kan igenkännas av klienten.

Mediumet får inte läsa av sin klient intutivt (psychic)

Ett medium får inte lägga tarotkort som inte heller har ngt med andevärlden att göra.

Ska mediumet jobba Psychic, tarotkort osv så får den inte göra det i egenskap som medium  utan som medial rådgivare.

I England så delar man upp detta i två olika arbets sätt.

Vilket är helt rätt så det är  helt fel att kalla sig medium om man inte jobbar som medium.

Jag jobbar både som Medium och som tarotläggare men jag delar upp det i två olika arbeten.

Om ett medium inte jobbar seriöst så ser jag inte några hinder att diskutera det i ett forum som detta.

Men nu är det inte det vi diskuterar i denna tråd. 

Jag skulle inte tveka om att diskutera ett medium här inne om den inte följer dom riktlinjer som finns för hur ett seröst medium ska arbeta.

Det är inte skit snack utan fakta vi diskuterar.

Lasse

mimmizenobia
0

Men Lasse då!!!

I tråden Benny Rosenkvist förmedlade du åsikter om Benny som fick till följd att kvinnan avbeställde sin tid hos honom.

Är det just.?

TantAlma
0

#30, jag läste tråden du tala om precis och min uppfattning vara att Lasse gav två sidor av vad han hört om B.R och att Millis fattade sitt beslut på de PM hon fått alltså inte vara Lasses.

Uppenbarligen bar hon redan på tvivel och ville veta om hennes magkänsla  stämmde.

med ljus och värme Alma

mimmizenobia
0

#31 Låt oss säga så här då.Det räcker med Lasses inlägg .Jag hade avbeställt om jag ville ha en kontakt med en avliden.Generad

Magi-cat
0

men,alltså, det här skulle handla om noraprogrammen där det blev en del frågetecken kvar och man inte fick så mycket svar som man önskat i programmen - och det måste ju bero på hur tv väljer att lägga upp det hela? Det skulle istället vara väldigt intressant att se en uppföljare där de inblandade medierna ger utförligare synpunkter och tankar runt det som hände. Kanske man ska önska ett sådant hos tv?

Jag hade då inte en tanke på att frågetecknen skulle innebära kritik av något medium, oavsett vilket, utan det här är ju en tv-produktion, underhållning och - tyvärr - man kan inte vänta sig någon större grad av seriositet, utan snarare sensationsmakeri, det är väl det som säljer. Vi får säkert se mer av "effekter" och trams framöver…..

Mediet gör sitt jobb -vilket måste vara svårt under de här förhållandena - och sedan gör tv tv av det….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarotlasse
0

# 30  I tråden Benny Rosenqvist sällde frågeställaren frågan eftersom hon redan hade hört så mycket negativt om personen och var osäker på om hon skulle göra detta besök.

Det jag skrev var både det positiva och det negativa  som jag har hört sedan fick hon göra sitt beslut själv.

Som jag skrev innan finns det klara riktlinjer för hur ett seriöst medium ska jobba. Och som jag sa är det ngn inte som jobbar efter dom riktlinjerna så tvekar jag inte att säga det också.

Lasse

mimmizenobia
0

Men snälla.Jag såg inget negativt mot Benny i Millis trådinlägg.Tvärtom.Hon hade mött honom en gång,en underbar människa.Vad hon däremot ville om någon hade något negativt så var det att skicka det i pm eftersom hon namngivit Mediumet.

Sedan vad du läser mellan raderna kan jag inte se.Uppfattningar är personliga och jag ber därför om ursäkt för att jag haft min.

pyttelillatrollet
0

Nr 34

Dessa riktlinjer kommer från ETT medium! Iris Hall. Så alla som inte jobbar så är oseriösa menar du! För det är precis det du säger indirekt.

jag tänker inte lägga mer energi på någonting så dumt!

[Hellas]
0

….och så åter till ämnet kanske………..

YvonneW
0

Skulle vara intressant att läsa vad sajtvärdinnan har att säga om den här tråden.

tarotlasse
0

# 34 

Dessa riktlinjer kommer inte från Iris Hall utan från Svenska Mediumförbundet.

Där medium från olika skolor ocholika läror varit överens om dessa riktlinjer.

Där finns bland annat elever från Iris Hall men även Medium från andra skolor och Medium  som är självlärda så en stor bredd som står bakom dessa riktlinjer.

Lasse

pyttelillatrollet
0

ja där 99,% som sitter i styrelsen är just Elever till Iris som bestämt hur dessa "riktlinjer" ska vara! annars är man minsan oseriös!

Var ÄR dessa riktlinjer förresten??? det finns ingenstans att läsa om dem, men ändå så är de de som gäller?

sven-g
0

Jag förstår inte detta, ett ex  jag sitter och har kontakt med en ande, det kommer från sidan en annan som är väldigt angelägen att komma fram, jag hoppar högt pga, att även om det vart en dödlig, som kommer in i min aura så häftigt, hade jag hoppat. I detta fall skulle jag skrämt den som varit med.  Så hur bestäms färgen på nyanser, så vitt jag förstår går det ej.

tarotlasse
0

# 36   Du pyttelillatroll

SvensKa Medium förbundets styrelse består av bland annat folk från Iris Hall Det finnsw representanter från Oceanen I karlstad utbildade i England Det finns Representanter från Ramsbergs gården Det finns  en som går som elev hos Spiritualistiska kyrkan  det sitter 9 st i styrelsen så har svårt att få detta till 99% Iris elever.

Under dom förberedande mötene innan bildandet av förbundet så var det Medium från olika delar av landet och från olika skolor som dikuterade och kom fram till dessa riktlinjer och stadgar som sedan klubbbades på årsmötet.

Det finns en hemsida som är  under uppbyggnad där du kan finna alla den information du söker.

http://www.mediumforbundet.se/

Om du vill kan jag skicka dig protkoll från årsmötet om vilka som valdes till styrelsen  och protokoll om stadgar och etiska riktlinjer och dom krav som ställs på medlemmarna i förbundet.

Det kanske skulle vara intresant för dig att läsa detta eftersom du verkar vara felinformerad om detta.

Var inne på din presentation men den var blank så har ingen aning om vem du är men om du skickar ett Pm till mig ska du få den information du söker.

Men nu är vi på helt fel ämne en vad tråden handlar om.

Så låt oss återgå till ämnet så kan vi dikutera detta på en annan tråd.

Lasse

pyttelillatrollet
0

Tack men jag förerar av någon konstig anledning vara anonym på forum där det är tillåtet att prata skit om sina medium kolegor. Det är väl inte konstigt att förstå?

Det är alltså tre st som inte är elever från Iris! ja 70% blir det då!

Du den där sidan har det inte stått någonting på i flera veckor nu så där hittar man ingen info! Se istället till att lägga ut information så alla kan läsa & bilda sig en egen uppfattning om er istället!

ja jag hoppas ni återgår till att prata om hur de lägger in effekter & liknande i programmen då & inte pratar dynga om andra medium!

[Lady-Oona]
0

varning ironi..

Hej å hå…va kul det är att är "att prata skit" om andra medier, gör det varje dag, har ju inget annat för mig…mitt eget liv är så förbaskat tråkigt att jag måste lägga mig i andras liv, de som söker ett medium kan inte tänka själva så jag bara måste upplysa dom om hur dumma andra medier är så sökaren måste komma till mig i stället eller de Jag rekommenderar….!!! Eftersom jag känner ganska många medier både nu levande i denna världen för att inte tala om alla de som finns i Andevärlden, så inte behöver jag har tråkigt precis…blir ju upptagen hela tiden. Sedan måste jag lära mig hur man hänger ut medier på nätet, det var  nåt som jag inte prövat förrut…

slut på varningen.

Puss på er

YvonneW
0

Jag efterlyser fortfarande sajtvärdens syn på programmet från Nora. Detta är inlägg 45 och jag ser inget inlägg från dig Elisabeth.

tarotlasse
0

# 43

Du ska få en chans till att Räkna i Denna styrelse sitter 4 st som är certiferade av Iris Hall 5 st som har gått eller går för ngn annan.

Att det är så många från Iris har väl sin naturliga förklaring eftersom det är Iris Hall som utbildat flest medium här i landet .

Vi andra här inne vågar ialla fall stå för vilka vi är och för vad vi säger.

Att bygga en hemsida är ngt som inte görs på en dag utan det ligger många timmars jobb bakom detta så  det är en person som har fått i uppdrag att bygga denna sida och det pågår när den är klar vågar inte jag svara på.

Informationen och protkoll och riktlinjer kan ni få av mig eller av ngn annan i styrelsen  så maila mig eller ngn annan i styrelsen.

Lasse

pyttelillatrollet
0

En fråga…. Kommer Terry & Benny Få vara med i ert förbund???

Du kan ju alltid lägga ut det här till allmän beskådan.

tarotlasse
0

Alla somförbinder sig att följa Förbundets riktlinjer får vara medlemmar i Förbundet och inte jag som bestämmer vilka som får vara medlemmar utan det är styrelsen gemensamt som tar dom besluten.

Lasse

pyttelillatrollet
0

jamen med tanke på det du skrev om Benny & Terry så fattade jag det iaf som om de inte ens hade andekontakt på dig! Var inte det oseriöst  enligt dig nyss? Alltså som alla själv då kan räkna ut så får varken Benny eller Terry vara med! Men vet du…. jag tror inte ens de kommer vilja vara med !

Neh säger jag bara. Ha ni ert förbund & resten kan ju folk läsa sig till här om vad vissa av er är för några, och vilken inställning ni har till era kollergor. sen så får vi hoppas för allas bästa att folket är smarta nog (vilket jag är övertygad om att de är) att akta sig för "de öseriösa"

Må gud välsigna er! tack & Amen!Kyss

pytte

blombuketten
0

Tv är Tv och det är rätt naturligt att de gör som de gör. Alla som tittar på olika program är ju inte "insatta" och det kan krävas en aningens dramatik för att få folk att faktiskt se på programmet. Det ska vara lite effektfullt och lite läskig musik för att tittarna ska tycka det är spännande. Så är det bara och inget att fundera så mycket över.

Att så många skulle bli rädda och behöva hjälp efter att ha sett t ex -Det okända- tror jag inte alls på. Vi är rätt många som ser på det och de allra flesta av oss tycker det är intressant och lite kittlande. Det är i alla fall min erfarenhet.

Självklart kan man, som novis, få fel uppfattning om hur det går till när medium pratar med andevärlden. Fast vad gör väl det? De som blir intresserade tar reda på fakta, de andra låter saken bero. Många tror inte alls på något av detta. En liten klick blir osäkra och tycker det är läskigt. Inte heller märkvärdigt då de allra flesta av oss "vanliga dödliga" tycker det är otäckt att inte veta.

En sak att tänka på vad gäller förbund är att man lätt inskränker saker och ting och till sist förloras friheten till kreativt tänkande. Jag vet många förbund som har gjort så och på så vis förlorat trovärdigheten. Tror inte det går att sätta upp för många regler när det gäller andevärlden för då försvinner friheten till eget tänkande och kännande, både för mediet och för den som söker en sådan.

(De noviser (däribland jag själv) jag känner upplever Terri som väldigt speciell, just för att han är (verkar vara) så duktig på att ta in andras innersta känslor.)

Kerstina-61
0

Återigen…Denna tråden handlade väl inte om hur TERRY jobbade bra eller dåligt, om han ska vara medlem i Svenska mediumförbundet eller inte…Och som jag skrev tidigare: Skilj på sak och person!!Kritiken, om det nu var kritik (jag ser det som en fundering och en åsikt) handlade ju om själva TVprogrammet och hur det var upplagt.

Som jag uppfattar Klarabellas "tråd" så tyckte hon det avslutades med många frågetecken. . Det har ju inget med Terry att göra, eller kritik till just hans sätt att arbeta. Då jag var på Terrys storseans uppfattade jag honom som en varm person och jag har inget negativt att tycka om honom

Jag håller med Klarabella att många frågor blev obesvarade i programmet!

Tarotlasse: kanske vore bra med en ny tråd och informera lite mera om vad vi driftade på mötet på Ramsbergsgården om förbundets riktlinjer osv.?

MVH
Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

klarabella
0

Vad är det för "lagar" som någon nämnde ganska högt upp i tråden som skulle göra att avlidna fastnar där det finns ley och currylinjer?
Om jag förstått det rätt så finns väl de över hela planeten som ett rutmönster?
Så ni menar alltså att om det händer mycket hemskt på plats tex galgbacke som Terry nämde i första avsnittet att det kunde varit så fastnar det i linjerna??
Men då betyder det väl att det skulle vara fullt av dem för det händer väl alltid en massa skit lite varstans på planeten??
Eller är det dimensionsportar ni pratar om? och VAD är i så fall en sådan??

tarotlasse
0

Hej Klara Bella du har helt rätt det är ett rutmönster och vad jag har hört så är det  3 kvm att det ska vara 3 meter i mellan dessa linjer i ett rut mönster över hela jorden.

Då skulle det var mängder av osaliga andar i gång vilket inte är fallet.

Utan det är ytterst ovanligt att man stöter på dom.

Att det skulle rör sig om att det skulle vara så många i Nora tycker jag själv är väldigt konstigt.

Man kan ju mäta upp dessa curry linjer själv med hjälp av pekare eller pendel.

Du kan även söka upp Currykorsen med en kompass när du hamnar över ett curry kors alltså där 2 currylinjer korsar varandra.

Då kan inte kompassen visa riktningen utan bara snurrar runt.

Lasse

mimmizenobia
0

Curry linjer bildar ett rutnät på 4 gånger  4 meter här i Sverige.Det är globalt.På höjden som på djupet.Currynätet har ingentig med detta att göra.Inte Hartmannätet heller.Kristallnätet då ja de är grunden för Kristallportarna.Portarna har ofta sexkantiga former.

Leylinjer, ja de är oftast breda ,1m-100m löper genom landskapen och sammanflätar gamla kultplatser.Vi ser också att kyrkor ligger på rad i sådana linjer,men det är de kyrkor som byggts på kultplatser.

Jordströmmar ,ja de får gärna sällskap med dåliga enegier som åker snålskjuts.

Underjordsströmmar jaDe är ju inte roliga precis.

Lågfrekventa linjer som Psyklinjer Mardrömslinjer osv.Brrr Hu

Sedan har vi jordens chakranät och människornas chakranät.Där finns ett rutnät för varje chakra och varje människa.

Ni ser själva………Det kan inte vara curry som ställer till det

Snarare är det så att det är minnen av händelser som ligger kvar på plats De minnena har problem att lägga sig på rätt plats i universumsdatabank på grund av Leylinjer, som är starka i sina frekvenser.Eller jordströmmar,underjordströmmar osv osv

Man kan få rätt på det hela med olika tekniker och handlingar

mimmizenobia
0

Ps.Nu såg jag aldrig programmet.Vad jag har förstått av tråden här så skulle själar från avlidna fastnat.Det tror jag inte utan de kanske stannar kvar på grund av minnena frivilligt.Är man själ har man inte det starka känsloliv som en levande har.Hat och sådana känslor rinner av.Av någon anledning kanske själen inte vill släppa taget från det och stannar kvar för att känna de känslor de en gång hade av hat.Ligger då hatet kvar som minnesbank på en speciell plats så söker de sig dit för att kunna känna detta.

klarabella
0

#55 Ja det var många som svarade som inte sett avsnittet.
Det avlidna var inte där frivilliga, de hade fastnat i ett område både av energin från jorden och negativa händelser som varit på platsen och en sadtistisk man styrde och ställde, det var ett helt bostadsområde vi pratar om nu. Man bör se programmet för att hänga med, sårt att återge allt eftersom det t o m var två avsnitt till just dessa ställen.

[Hellas]
0

Med tanke på det minst sagt snöpligt avslutande 2:a avsnitt så tror jag att avsnitt 1 var en smula överdrivet, kanske inte med avsikt men ändå lite TV sensationslystet, jag menar, det lockar ju onekligen tittare.
Jag håller med dig klarabella, 1:a avsnittet pratade om linjer, öppna portar som kanske aldrig skulle kunna stängas helt och hållet, det fanns ju småhål som en sil.
2:a avsnittet var det inget prat om detta alls vad jag kan minnas.
Som föregående speakers är inne på skulle det vara önskvärt med mer undersökande program där man, lite mer säkert, känner att TV kanalen inte är inne och styr upp det hela för spänningens skull.

sven-g
0

Endera är att jag är logiker, annars har det med känsla, att göra. När man inte får, en ekvation att stämma, hur man än vänder och vrider, på det hela. Då saknas något, och det kan vara bäst, för oss så.

Talisker
0

Håller med om att det andra programet gav mer frågor än svar men min tanke är att det vid första besöket Terry gjorde blev han förvirrad av all energi så han inte fick grepp om situationen vid andra besöket var situationen mera klar sen kan jag tänka mig att TV överdramatiserar det hela genom att välja ut vissa situationer som blir spännande i TV för om ni såg programmet i onsdags som handlade om mediumen så framkom det att det går åt väldigt mycket film när Terry är med så det vi får se är nog bara en bråkdel av tiden som mediumet tillbringar på platsen, men jag skulle vilja se ett program där de visar o förklarar mera om hur programen spelas in hur lång tid det tar osv sen skulle det vara väldigt intressant om det kommit nånstans där det inte funnits något