Distanskurs
Det har kommit förfrågningar om en distanskurs i medial och personlig utveckling. Det kommer att startas en kurs i november. Tanken nu är jag skickar en cd-skiva med övningar och annat material varannan vecka. Under tiden har vi mycket telefonkontakt som är så viktig då det kan hända mycket känslomässigt osv. Sen kommer det att finnas en kategori här på forumet som bara kursdeltagarna kan läsa och skriva i. Där kan man skriva, öva tillsammans och ventilera med varandra. Man bör ha ett par personer kring sig också som man kan öva på, familj eller vänner tex. Sen kommer man att få öva en hel del tillsammans också. Kursen kommer att pågå i 6 månader. När allt är klart med datum osv så kommer jag att skriva mer om det på min hemsida. www.elisabethmedium.se
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
WoW!! Låter perfekt!! Jag vill gääärna vara med….

Toppen!!!! Låter jätteintressant ut.
Åh, den vill jag vara med på!

Åh, jag vill också vara med på den… 

ojdå..den vill jag vara med på..låter intresant..kul men något under kalla vinterkvällar..kram på er där ute
Oj! Det låter helt fantastiskt!! Är jättegärna med, är det detta som jag har väntat på måntro..? Har vetat att det skall komma nåt med utveckling nu till hösten men inte vad.. Superkul o intressant. Tack för att du orkar och lägger så mycket tid på oss alla här!! 

det låter jätteintressant , vill GÄRNA vara med ….

Jag vill också jättegärna vara med !
Bra och roligt initiativ !
Kram Cissi
Vad intressant att du startar en distanskurs, tror oxå många är intresserade , hur mycket kommer den att kosta?/kram

Fascinating, som gamle Mr. Spock brukade säga 

#9 Datum och pris kommer ut snart när allt är klart, vilket det förhoppningsvis blir ikväll redan 
Elisabeth
Toppen initiativ.kram Liv

Ska hålla koll på din hemsida ikväll.

Får alla som vill vara med eller har du tänkt ut hur många som får vara med??
Jag är nyfiken, men vet inte om jag orkar binda upp mig och om jag är redo… Får jag vara intresseanmäld så länge tills jag bestämmer mig? Jag vet ju att jag borde göra det här.

Jag vill oxå vara med

Jag vill också vara med….

Jag är gärna med :)

Kommer att kolla din sida hela kvällen :)
Hej Elisabet!
Är nyfiken! Men undrar om en "vanlig" person utan speciellt mediala förmågor får vara med?
Mirja

#20 Det är ju en kurs för att öppna upp sin mediala förmåga så man behöver inga förkunskaper alls :)
Elisabeth
jag är oxå nyfiken på detta,,
Gumsegumsan! Vad glad jag blir!
Här kommer en vilsen själ som gärna vill ansluta sig. :)
Stor kram!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Nu är kursen utlagd på hemsidan så ni kan läsa mer där. Om ni vill veta mer eller anmäla er till kursen så kan ni kontakta mig via telefon eller pm.
Kramar / Elisabeth
Elisabeth

skickat ett pm till dig
kram Sussie

Om man inte kan betala hela kursen på en gång så går det bra att delbetala också.
Elisabeth
Åhh, vad spännande! Du tror inte att man kan flippa ur under kursen, om det blir för omvälvande uppleveler för en ovan jordevarelse..? 

#27 Flippa ur är jag inte orolig för men vi kommer att ha telefonkontakt och om man känner att det blir omvälvande eller på annat sätt känslomässigt jobbigt så ska man ringa till mig oavsett vad klockan är på dygnet!!! :)
Elisabeth

Glömde skriva att sista anmälningsdag är den 31 oktober.
Elisabeth
Va´bra, då vet jag hur länge jag måste bearbeta min man..! 
(Har skickat ett mejl via din hemsida med lite funderingar.. men kanske ska ta det via pm?)

Skulle så gärna villja men har inte ekonomi till det =(

Nu är jag anmäld!! Åh vad detta ska bli roligt, har tänkt så länge men inte blivit av,,dels ekonomi, dels tid, tror på detta med distansutbildning eftersom vi har kontakt med varandra under tiden o att man kan göra övningarna dag som natt (egna tider) SKA BLI SÅ SPÄNNANDE!! LÄNGTAR! 
Kramar

Oh vad härligt! Jag vill ju också vara med! Har skickat PM till dig Elisabeth.
#28 Tack för dom orden! Inte för att jag är typen, tror jag, som flippar ur heller, men lite tagen kan jag nog bli - ja inte bergtagen förstås! :) Jag funderar lite Elisabeth men återkommer så fort som möjligt. Har andra kurser under hösten också, så det handlar mycket om ekonomi. Tack i alla fall! 

#33# Hoppas hoppas du anmäler dig du oxå:)
Kram Sussie

#35 Jag är anmäld, fniss 

#36 va skoj! Ser fram emot att den börjar.. 

Nu är det 9 anmälda till kursen :)
Elisabeth

Hur anmäler man sig? Pris? Jag vill inte veta priset för att se om det är värt det.. för det vet jag att det är.. men är ju arbetslös så man får vända på kronorna..

#39 Om man vill anmäla sig så kan man skicka ett pm här eller maila mig.
Elisabeth

Jag vill oxå vara med! =)

#40 - Jag tycker att det låter jättespännande och undrar om det kan bli ännu fler omgångar längre fram?
Jag känner mig inte helt redo för detta just nu. Känns som det är massor som blockerar i mitt liv för tillfället, sånt som måste fixas innan jag känner att jag kan koppla av och gå kurs.
Kram, Cecilia

Ja nu börjar jag känna mig orolig också.Jag som alltid somnar i mina övningar-Vad gör man om det inte fungerar alls då?????Får man bryta om det inte fungerar efter låt säga 3 månader?????Hjälp!…
#43 Galdra…Törnrosesömn i 6 mån….Kram

#44 Hahaha-ja det skulle vara skönt kanske?Kram Bybo.

Nu finns det bara några fåtal platser kvar till kursen nu.
Elisabeth

Jag har samma fråga som Celia. Startar du en ny kurs efter denna? Just nu är det så mycket för mig eftersom jag håller på att starta eget också, med allt vad det innebär

Jag vet inte i nuläget om jag statar en till längre fram, tanken nu är att det ska bli en fortsättning på den här kursen också men vi får se, om det blir stor efterfrågan så är det mycket möjligt.
Elisabeth
#44 Bybo! Se opp för suddgummin! Här kommer en till läraktig elev! 
Nu har jag funderat på saken, men måste med sorg konstatera att jag inte har tid. Det är nog inte meningen att jag ska gå kurs den här gången.
Lägg gärna in ett inlägg när kursen är fullbokad - jag funderar vidare…. Behöver bättra på min självkänsla, men kommer även att gå en s k THE-vecka via min utbildning. (The human element) man gräver rätt friskt i sitt liv och jobbar med affirmationer. Kanske det räcker? 
#49 Hahahaha…..Va bra/kul!! Kasta inte för hårt bara och akta fröken :-)

Ni får kasta sudd i smyg så att jag inte ser men akta er för att placera häftstift på stolen! 
Elisabeth
#53 Vi lovar att va snälla, eller hur bybo(pssst, hon skulle bara veta…;) och äpple ska vi ta me varje dag till snälla fröken! 
*skratt* Vi får väl lära oss hur det känns att sätta sig på häftstift..ja, på distans så att säga…Jädrar vad vi konner att busa efter denna kurs hahaha….
#55 Tror du att det går att lägga häftstift på en stol genom tankeöverföring…isåfall kan vi testa! 
#56 hahaha Absolut å sen ett äpple till fröken :-)

*asgarv* Du kommer inte att få det lätt,Elisabeth!!
Jag kanske ska testa era bustrick nästa helg,då jag ska kursa igen

Hur går det, är kursen full nu? Du…bybo och självklart ni andra oxå, ska bli himla kul o gå i samma klass som dig!! Hälsade du till Eva? kraaamar
#59 *leeer* Jag tycker också att det ska bli kul! Ja, jag hälsade till Eva, men på mobilen…fick aldrig nåt svar, så det kanske strulade…Jag ska hälsa en gång till :-)

#59 Det finns 4 platser kvar och vi är nu ett gäng med 16 deltagare :)
Elisabeth
Hur anmäler man sej, är det försent?

#62 Men det är ingen kurs för dom som är medium redan och du har ju skrivit i 2 trådar att du är medium så då kan du ju redan allt det som kursen innehåller :)
Elisabeth
nej inte allt då jag lärt mej själv.

#64 Du skriver att du har jobbat som medium i många år och den här kursen handlar inte om mediumskap.
Elisabeth

Distanskurs..intressant. Skulle vilja höra lite vad ni tycker som är med? Hur går det?

Puttar upp den här tråden igen. Vad jag uppfattat håller den på? Men ingen vill säga något?

#67 Ja, den håller på. Jag har nyss börjat, men en del har hållit på sen november. Det händer grejer, kan jag lova. De som gått längre än jag har utvecklats som bara den på den här korta tiden. Elisabeth är en pärla!!!

# 68 Tack! Jag trodde väl det att den höll på.
"Hållit på sen november". Det är då ingen kort kurs. Ser fram emot å få höra mer. 

#69 Nej, den håller på i sex månader.
#69 Hej tommytoe, jag har inte sett tråden så det är bra att du puffade upp den.
Jag är en av de som gått sedan november och för min del känns det väldigt lyckat. Jag var till att börja med skeptisk mot distanskurser överlag men just denna kändes helt rätt och det har jag inte ångrat. Vi får regelbundet övningar som Elisabeth gör ordning, vi har ett "eget" litet krypin här på ÖN där vi pratar med varandra, utbyter erfarenheter, peppar och stöttar. Väldigt mycket handlar även att tro på sig själv och allt skumt som händer för det gör det
.
Elisabeth finns tillgänglig hela tiden för att stötta och hjälpa till!
Fördelen är även att man kan göra övningarna i egen takt, vissa övningar tar lite längre tid för en del av oss och det är inte alltid man är mogen för att ta ytterligare steg så det är bra att man kan lunka fram så att säga.
Jag kan varmt rekomendera kursen, speciellt som en väldigt bra inkörningsport till kanske djupare äventyr.
Sedan får man ju alltid ta saker för vad det är men för min del så har jag utveckat mig själv väldigt mycket och fått uppleva en del saker som jag nog inte trodde var menat för mig *Ler*.
Jag tror man ska hålla isär typer av kurser för de ger olika saker men det ena behöver inte utesluta det andra.
Helgkurser är roliga, intensiva men kanske ibland lite korvstoppning och när söndagkvällen kommer så är det…slut!
Det som dock är bra är just live övningar man får och dessutom får man omedelbara bekräftelser och hjälp direkt om man har frågor. Direktkontakt är ju ändå speciell
Distanskurser blir mer självständiga och man har inte samma möjlighet till live övning men däremot blir det en hel del distansövningar och det är inget som säger att spontan kanalisering inte fungerar på distans.
Stor fördel är att man hela tiden dygnet runt under ett halvår har kurskamrater att prata med för det behövs, det är tidvist ganska starka övningar som sker rent mentalt som kan vara bra att prata med likasinnade om.

Tack Hellas! Mycket intressant! Ja, en distanskurs är ju ett alternativ till en helgkurs, men som du säger. Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Det är alltid bra att höra vad andra säger innan man själv bestämmer sig för något också. Jag känner mig fortfarande ny inom detta området dock och tar en dag i taget så att säga. Man lär sig något nytt nästan varje dag.

Jag skriver under på det Hellas säger. Det fungerar väldigt bra att ha en sån här kurs på distans. En bra sammanhållning och en härlig stämning är det i "klassen" också, dessutom finns ju Elisabeth alltid där för oss. Ingen behöver gå och grubbla över nåt, det finns alltid någon (eller flera) som antingen har ett svar eller som kan agera bollplank.
Jag har inte ångrat en sekund att jag hoppade på det här.Tvärtom, jag är tacksam att jag hittade både ÖN och kursen.
# 72 Håller med de övriga distansarna. Jag är otroligt glad att jag anmälde mig till den här kursen och kan varmt rekommendera den.

# 73, 74..tack till er också. Låter ju bra. 

Håller med de övriga distansarna.Är glad över att jag anmälde mig till kursen.

**Håller också med att det är kanonkul…o spännande :)
**
vad kostar det..?
Åhh, det låter jätteintressant! Det verkar som om jag kan gå nån kurs snart då, fast hemma :)
Att kunna ha telekontakt,samt att kunna vetilera sig här, det låter tryggt, jag som är lite rädd… (Jag har ju ingen i närheten att rådfråga osv.)

Hej Elisabeth!
Är det försent o anmäla sig till distanskursen?
eller går det att anmäla sig här?
mvh Anders

Ni som vill anmäla er kan göra det i ett pm här.
Elisabeth