Känna andra
Det är en sak som händer, mig max vart annat år. Jag kan vara tex vara, på en gata. Och jag känner av en annan persons närvaro mycket starkt. Vart den andra går känner jag hela tiden, när jag ser honom märker jag att han gör detsamma. Det är som vi skulle vara förbindna med varandra. Det är olika varje gång, så finns det själar som är förbindna, med varandra. Om det skulle vara någon, som man känt i ett föregåendeliv, är den här känslan för stark. Den är inte varm, inte kall, mycket svår att beskriva. Jag måste även säga, att vi behöver inte se varandra, för att känna varandra.
Är jag ensam här om sådana upplevelser, en sak glömde jag, när den andra tittar på mig, är det som om, det skulle gå en fors genom mej. Men ingen info, känner ej, för att kontakta den andre. Vi tittar konstigt på varandra. Tänke om man kunde få något tips vad detta är
Finns det Ingen ?????????
Inte mer än att jag råkat på en person många ggr under tex samma dag, och kanske känt nån kemi….

#2. Jo, jag tror jag vet vad du menar. Man ser på varandra och det finns någon slags känsla att man på något vis hör ihop, fast hur och varför vet man inte. En person man aldrig sett men ändå känns nära. Precis som du också säger, man har ändå inget behov att att ta kontakt. Är det så du menar? I såna fall så har det hänt mig också.
4# Inte bara en känsla av samhörighet, det här är mycket starkt.

Det där har hänt mig också en del gånger. Det verkar som om dessa "igenkännanden" kommer periodvis, eller så är det att man inte alltid är så uppmärksam.
Ibland blir det några ordväxlingar och man känner att man så väldigt gärna skulle vilja träffa denna person igen, men man vågar ju inte för då skulle man uppfattas som påträngande i vårt samhälle idag.

Ytterligare en fundering - Det är kanske så att man ser in i varandras själar.
Det skulle vara mycket stort intesse, att veta vad man kunde ha för något, gemensamt.

Vi har alla en sån stor själsfamilj från alla våra liv vi har haft och det kan ju vara en vän till dig från ett tidigare liv eller från andra sidan som har en inkarnation samtidigt som dig, ni känner kanske inte varann i detta liv för att ni har valt det, men själen känner ju igen sina vänner. Jag har varit med om det många gånger, så jag brukar Heja telepatiskt och jag får alltid ett erkännande från deras själ tillbaka.Du kan ju försöka att fråga telepatiskt nästa gång hur ni hör ihop så kanske du får svar på ett eller annat sätt.Hoppas att du får ett svar!