Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterböckerfilmtips
Läst 692 ggr
Elisabeth-J
0

Boktips

Jag gillar böcker med sanna berättelser och om olika öden. Torey Haydens böcker är enormt gripande och bra.

Torey Hayden är barnpsykolog och har arbetat med specialundervisning för barn med psykiska störningar. Sina erfarenheter har hon skildrat i en rad medryckande och gripande böcker.

Några böcker som hon har skrivit:

Rävungen Bara barnet Andras ungar Spökflickan Tigerungen Burpojken Skymningsbarn Vackra barn

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Morsan1
0

Jag har läst nästan alla, kanske inte de två sista. Dom är fantastiska! Jättebra och intressanta böcker!

Läs kära vänner i väntan på våren!

lightseeker
0

Gårdagens smärta av Iyanla Vanzant skulle nog passa dig då, Elisabeth, om du inte redan har läst den.
Eller varför inte som vattnets färg av James Mc Bride

Eva51
0

Torey Haydens böcker är bara så bra!!! Hennes sista bok heter "Den mekaniska katten".Har läst alla hennes böcker.  Jag hoppas att hon kommer ut med någon ny bok så fort som möjligt.

lightseeker
0

hm, jag läste ut den mekaniska katten i förra veckan, det kändes mer som en deckare, sedan störde jag mig oerhört på att hela tiden dras in i mammans fantasivärld, jag kände alls inte igen toreys sätt att skriva. Besviken, kan man väl säga att jag var, över just den boken.

drutten53
0

böcker jag ni vänner det är ett tag sen jag läset..då var det Sylvia Browne..men har läst halva boken..Vinden var min mor..sen tappa jag all läsning..jag har även böckerna som jag fick för ett år sen som jag inte änns har tittat åt…det är Familjer varar för alltid.. av Cassandra Eason..har även träffat henne live….den boken fick jag av en kvinna..mycket snäll gjort..hon var även och hälsa på mig..sen tappa vi kontakten…sen har jag även..Da Vinci Koden och Änglar och demoner och I cirkelns mitt..av Dan Brown

Manni
0

Jag såg att Lena Ranehags bok kommer i pocket i maj för 39:-, den ser jag fram emot att läsa. Nu håller jag på med Underdog av Torbjörn Flygt, en väldigt bra bok som inte går att lägga ifrån sig.

Sofiae
0

Jag har läst Lena Ranehags bok, "Levande bilder från andevärlden" den var jättebra…

Monica-Maria
0

Jag har läst en bok som kanske inte är så känd. Den handlar om en kille som har diagnosen autism och ADHD. Den är väldigt finstämd skriven och det är pappan som har skrivit boken. Texten riktar sig till grabben själv, Gabriel, och beskriver hur föräldrarna tänker och känner och hur handikappet påverkar hela familjen, på både gott och ont. Pappan, Halfdan W. Freihow, är journalist i Norge och boken heter "Kära Gabriel" ISBN: 91-0-010718-2, Albert Bonniers förlag.

Jag tycker om att läsa liknande böcker eftersom jag själv haft en son som hade ADHD (fast diagnosen fanns inte när han var barn), dock ej autism. Jag har själv skrivit en bok som är mycket uppskattad. Om du är intresserad kan du läsa mer om det på min hemsida: www.livetsunder.se. Min son finns inte kvar i livet och jag har skrivit lite om hans "besök" i min blogg: http://blogg.aftonbladet.se/17408. Han älskade att vara i centrum när han levde och har sett till att han hörs även från andra sidan :-)

Men jag rekommenderar absolut "Kära Gabriel". Den är underbar. En "måste läsas-bok"