Ormar i vägen!?
När jag läste om Brans ormtatuering på sin arm kom jag att tänka på en händelse som tilldrog sig för några år sedan. Helt plötsligt började ormar att uppenbara sig för mig. Jag är en naturmänniska som dagligen vistas i skog och mark. Övernattar också gärna i skogen, lgar lite mat över elden och sover i en gapkoja eller tält.
Jag kommer körande på en skogsväg en dag, så kryper det en orm i vägen! Nästa dag likadant. Jag går en sväng i skogen på eftermiddagen med min hund, så ligger en orm i vägen. Det här fortgår under hela våren, hela tiden med ormar i min väg! Har aldrig sett så många ormar i mitt liv!
Samtidigt hör jag denna uppfodrande röst i mitt huvud som säger att jag måste flytta hem igen. (Betyder att jag ska flytta hem till mitt barndomshem där min mamma bor, tolkar jag det som)
Jag lyder rösten så småningom eftersom den inte tystnar och säger upp mig från drömjobb och flyttar hem för att ta hand om min gamla mamma! Tre dagar efter det att jag kommit hem ligger det en stor orm på brotrappan när jag kommer ut på morgonen! Jag frågar ormen vad den gör där, och tar en lång pinne och styr iväg ormen ifrån tomten ut på en åker!
Ett par dagar senare är jag inne i stan och står i kön på en bokhandel så börjar en underlig man att prata med mig. Han håller i en bok om ormar som han visar mig! Så säger han att äntligen har jag hittat den här boken om huggormar! Vet du, säger han, att ormar är inte så onda som människor tror! Ormar är till för att beskydda skatter i världen!?
Jag började känna ännu mer förundran över detta, men även lite olust! Sedan hände en hel del tråkiga saker! MIn hemflytt blev en katastrof! Det blev inte alls som jag trodde. Jag var inte alls önskvärd när det kom till kritan!
Fortfarande har jag inte förstått hela innebörden av dessa händelser! Först tvingar rösten mig att åka hem och sedan kommer ormarna i min väg som en varning, för att i nästa stund kanske vara mitt skydd?
Finns det någon som har en idé eller tanke bakom detta? Jag lyssnar på allt ni vill säga, var inte blyg nu! 
Ja du!! Ormar är det värsta jag vet..Men Jag har hört att för i tiden lade dom in en orm i trösken till boningshus o lagorden för att hålla bort häxor..Så det är väl vad jag är..Detta var nog fel svar..chik
Lena.P är jag i verkliga livet.

läsete ett par gånger och försökte tolka…*S*…
rösten du hörde var tydligen inte en du skulle lyssna till och för mig verkar det som om ormarna verkligen var där för att varna dig och visa sitt beskydd…ormen på trappan för att visa att du trots allt inte var ensam utan att makterna var med dig….
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Orm:För att nå världens visdom,eller den insikt du behöver förändra dig bryt med gammla vanor och kliv ur dina gammla mönster att vara i ständig förändring är att vara ett med den skapande kraften.
Din gåva är förändring!
För att något nytt ska hända dig tillåt en förändring att äga rum.
ormen är inget man behöver vara rädd för den står för heladet och läkekonst
Detta här tecknet kan även symbolisera frestelse,känner du dig frestad eller vill du fresta någon.
Ormen är en stark symbol för transformation och återuppståndelse,detta tecknet kan tyda på att du håller på att lämna image,och dina gammal föreställningar,för att träda in,på en ny väg i livet.
finns det någon i ditt liv som är som en orm i paradiset en falsk vän.
Det var allt som fanns om ormar,,,
Kram Sol
Spännande historia - och svårtolkad….Och ormar är lite otäcka tycker jag, de kan trots allt döda med sitt gift. åtminstone huggisarna.
Några idéer. Du hörde en röst i ditt hvud att dy skulle flytta men ormarna låg hela tiden "i vägen". Försökte de säga att det inte var den vägen du skulle ta, symboliskt? Fast sedan fortsätter orm-saker att hända, en låg på trappan och den underliga mannen kommer i din väg och säger att de beskyddar skatter.
Var det du som beskyddades, eller var det trots allt din mamma som behövde beskyddas och du var en viktig faktor i det?
Du flyttade - det blev "katastrof" - men vet du hur det skulle varit om du INTE flyttat? Var det trots allt några sår, något karma som behövde läkas som blev klart i o m flytten? Den underliga mannen låter som om han talade om något, du både gav och fick beskydd - du kanske gjorde rätt, ändå? Ormarna står för transformation, återskapande - du lade av dig något gammalt, ömsade skinn och kunde gå vidare, helad. Behövde du komma i kontakt med dina inre krafter och hjälpte orm-energin till med det?
eller nåt…
För mig låter det som en mäktig medicin och att du har beskyddare…
Hur har det gått sedan? Hoppas du kommer fram till något, det var en så intressant historia….
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen