Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: reinkarnationtidigareliv
Läst 942 ggr
Nansy
0

Tidigare liv?

Hur går man tillväga för att minnas tidigare liv?

Kan hypnos vara något?

mariaef
0

Ja, regressions-hypnos. Men fråga mig inte hur det går till…Fot i munnnen

BranDuir
0

regressioner kan föregå på olika sätt ….hypnos är en variant…men alla är lika svåra och kräver kompetent ledning…och kontroll….

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

satori
0

Det finns ljudkasetter, skivor som man kan lyssna på och bli guidad med också. Funkade bra för mig. Först gör man en djupavslappning där man går igenom kroppsdel för kroppsdel tills man är helt avslappnad sen blir man guidad med visualisering genom t.ex en korridor där det finns en dörr och när man öppnar dörren skall man om man gjort rätt komma till en plats som skall vara ett tidigare liv. Man kan även låtsas att man ligger på en kulle högt upp, tittar på molnen som far förbi, ett moln kommer ner, plockar upp dig och stiger långt långt upp ända upp till månen, sen sakta sänker sig igen. Som det sänker sig "väljer" man ut en världsdel då man ser jorden uppifrån, hamnar i ett land och sen är det bara att vara uppmärksam på hur där ser ut, vad som händer, vilken tidsepok det är, människorna etc. Om du har lätt för engelska så finns det engelska sajter med guidade regressioner.

mariaef
0

#3 Har du möjligtvis nån länk, eller namnet på en sån sida? Nån som du kan rekommendera, menar jag.

BranDuir
0

#3….jag vill ju under inga omständigheter rekommendera självregression…det bör endast göras i samarbetet med en kunnig person som kan hjälpa till att lyfta tillbaka om man skulle bli skrämd eller nåt liknande!

satori
0

#4 Ja jag skall kolla upp det. Har länkar i min gamla dator som inte är ikopplad.

#5 Det där är bara en myt för att skrämma folk, det finns många vanföreställningar om hypnos. All hypnos är självhypnos. Visst kan det bli väldigt känslomässigt starkt, men du har kontroll och självbestämmande över det. Ungefär som att dagdrömma eller fantisera.

satori
0

Jag blev väldigt ledsen och kände så stark sorg och ensamhet under min första att jag grät hejdlöst, men det kan även hända i vardagliga livet om jag sitter och dagdrömmer om personer jag saknar eller jobbiga händelser.

BranDuir
0

#6 avråder ändå att göra det ensam , det finns ju persner med svagare självkontroll oxå som inte klarar av det…men men känner man att man är tillräckligt stark och är övertygad om sin egen förmåga så visst…kör på…*S*

satori
0

#8 Klart du får göra det Flört men det e lite som att avråda folk från att fantisera om de inte är helt stabila. Och visst har du rätt för det finns ju de som fantiserar och dagdrömmer så mycket att de mår psykiskt dåligt av det. Vem har inte hört uttrycket "Du skall inte tänka så mycket". Jag tror snarare vi tänker för lite i dagens samhälle (hehe, va nu det har med regression att göra).

Aracco
0

kanske kommer detta låta konstigt men vid ett flertal tillfällen har jag under Meditation glidit tillbaka och upplevt tidigare liv jag vet inte hur det går till men jag antar att det var meningen att jag skulle få se och uppleva det jag gjorde som svar på frågor jag haft.

Jag tror inte att man behöver krångla till saker så mycket, slappna av be din guide hjälpa dig och ha tillit till att det är meningen.. Så öppnar sig nya möjligheter!

Lev väl!!Glad

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

PirjoH
0

Du har rätt BranDuir, en kompetent och kunnig hypnositör är att föredra och inte själv regression. Tidigare liv och trauman finns djupt inom oss av en anledning ( att vi inte ska hur som helst kunna gå tillbaka till dessa ) och gör vi det bör vi ha någon som kan ta oss ur den situationen och upplevelsen istället för att vi ska få ett till trauma i detta liv om en mindre behaglig upplevelse uppenbas i hypnosen.

En annan väg är ju just via Meditation men det är så som Aracco säger, enligt mig då, att det är menat att det skulle komma fram,- därför dök det upp i Meditation. Vårt medvetande och själ är större än vi anar och har mer kunskap om våra liv än vad vi människor egentligen är medvetna om idagsläget. Där finns ALLT och tillgången till det vi behöver komma åt just nu sker via Meditation eller hypnos. Dock ej självhypnos, understryker, gör inte den resan under självhypnos om du inte är så pass kompetent med yrket. Glad