Ambres
Vad är det Ambres egentligen vill säga el förbreda oss på, jag vet ett medium som går på kurs hos Ambres, ett annat medium ska börja på hans sista kurs senare. Jag frågade dessa två om Ambres men fick inget rakt svar, kanske ingen egentligen vet? Mer än att han utbildar folk som i sin tur ska utbilda vidare, kan hända att ni diskuterat om Ambres tidigare som jag missat..försöker läsa i kapp..

Hej Reba jag vet inte om Ambres vill förbereda oss på ngt eller om han bara vill dela med sig av sin kunskap och dela med sig av sina erfarenheter om andevärlden.
För Ambres pratar också väldigt mycket om vad som sker på andra sidan.
Men det Ambres berättar är inte ngt nytt för mig utan väldigt mycket av det ambres kommer även från andra trance medium.
Jag känner i gen mycket från vår egen trance cirkel och våra guider har så mycket kloka ord att berätta för oss.
verkar som dom flesta pratar om samma ämnen men med olika ord vilket jag tycker är väldigt intresant.
men ngt som är ännu mer spännande är när ngn av våra nära och köra kommer i genom under trancen för det är helt malkalöst när detta händer för då lånar anden mediumets talorgan och pratar förbi mediumet och utna mediumets vetskap och påverkan så anden och sittern kan sitta och prata barndoms minne i hop och det är så konkrent och helt utan fel utan allt stämmer till 100 %
trance är ju den renaste kontakt man kan ha för är mediumet i den djupaste trance så så påverkar mediumets logiska tänkande inget ting av det anden säger vilket det alltid gör under mentalt mediumskap.
Det skulle vara väldigt intresant att gå en kurs för Ambres vet du hur man kan kontakta honom du kan maila mig det i sådana fall.
Jag har gått några trance kurser på annat håll och ska åka till England och gå ytterligare ngn kurs i April och i höst för ett annat mycket duktigt trancefigrations medium på Ramsbergs gården.
trots att jag redan gått några kurser i trance och själv suttit i trance i 2 år så är jag väldigt nyfiken på Ambres kurser.
En så länge kan jag inte tillräckligt om trance men man blir väl alldrig fulllärd när det gäller mediumskap.
Men dom säger att det tar ca 10 år innan man blir ett duktigt trance medium och många blir överhuvud taget inte ngt trance medium.
Lasse
Jag tror att Ambres vill för medla vänskap till oss…Det är vad jag tror…
Lena.P är jag i verkliga livet.

Jag träffade Ambres ganska många gånger under 80-talet. Han talade då mycket om vad vi människor är och vad vi behöver göra för att må bättre och utvecklas som människor. Jag hade bl.a. en egen sittning med Ambres som var väldigt jobbig eftersom han verkade se rätt igenom mig och det gick inte att gömma sig.
Shirley MacLaine´s bok Ut på yttersta grenen var min första kontakt med Ambres - även om det var länge sen jag läste den, tror jag att den fortfarande är värd att läsas om man vill veta mera om Ambres.
Jag håller med dig tarotlasse om att det Ambres lär ut lärs ut av andra, att de pratar om ungefär samma saker men med olika ord. Vi människor är ju olika och vi behöver nog höra samma sak framställas på olika sätt för att faktiskt höra vad som sägs. Det som det i grunden handlar om, för mig, är att lära sig kärlek till sig själv, sin nästa, ja till allt som finns.
På Sture Johanssons hemsida kan man hitta mer information, bl.a. finns kursutbudet där:

Håller med övriga här att det Ambres lär ut även har lärts ut av andra, fast kanske med andra ord.
Jag tror att det handlar om att vi, i allt större utsträckning, har öppnat oss för att ta emot budskap från våra "Kosmos-jag" (det som Ambres kallar "ryttaren"). Budskapet talar om alltings sammanhang; hur alla våra liv hänger ihop, hur vi alla är en del av det universella medvetandet.
När vi kan se in i ögonen på en annan människa, på ett annat liv, och upptäcka oss själva där - då kommer vi att förstå att vi alla är en del av samma medvetande. Och när vi förstår det, då kommer vi att känna samhörighet med allt liv. Och det man känner samhörighet med - det älskar man väl?
De fysiska jordeliv vi lever just nu är bara en liten, liten del av våra Kosmos-jag. Det finns mycket före och mycket efter, och vi lär oss någonting nytt varje gång vi lever.
Detta är en liten del av det budskap jag har fått mig tillsänt, och när jag hörde Ambres tala, så berördes jag starkt av att hans budskap var det samma.
Ja Alla är vi fasetter av den stora helheten
som ett pussel!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Intressant, men tänk om det är en annan mening med Ambres, kanske han förbereder något större, alla pratar ju om att det är snart dags för ett vidare medvetande, att fler och fler öppnar sig, Jag tror eller vill tro det i allafall.

Jag måste tyvärr säga att jag tror Ambres är en bluff det första jag tänkte på när jag hörde honom tala så var det att han lät som en klassiskt skolad skådespelare som framför nån pjäs typ Hamlet jag är definitivt inte nån stor skeptiker men jag är vaksam o jag vet inte vad det är som säger nej nej nej när jag ser honom

Han är äkta!!!

#7 Jag känner faktiskt tvärtom. För mig känns hans budskap äkta. Men jag kan hålla med dig om att han framför budskapet på ett konstlat, lite teatraliskt sätt - och det är synd! Han hade vunnit mer på att använda sin egen naturliga röst.

Det är inget mediumet kan påverka själv när man går ner i i djup trance så kopplas mediumet bort helt och hållet mediumet är inte längre medveten om vad som sker eller har några minnen kvar om vad som skerunder trancen.
Det som vi ser och hör är andens personlighet och röst.
Så inget vi kan påverka eller förändra.
Hade mediumet kunnat göra detta då hade han varit en bluff för mediumet är inte i medvetande under sessionen.
När t.ex en anhörig kommer i genom under trancen kan man känna igen anden bara genom att lyssna på rösten och se hur den rör sig.
Rösten brukar vara väldigt lik men inte 100% ig och har samma dialekt osv som när anden levde.
En del medium förändras även i ansiktet och liknar kontakten som kommer i genom.
Det heter trancfigration där byggs upp en energie framför ansiktet på mediumet och sitter mediumet i ett mörkt rum med röd eller blå belysning ser man tydligt förändringarna och man ser ett annat ansikte en mediumets fram träda och ngt alla i publiken kan se.
Så där kan man höra hur någon i publiken ropar det är ju mamma.
Så där ser man vem som kommer i genom redan innan mediumet börjar prata så bättre bevis att ande världen existerar kan man knappast få.
Vad jag vet så är det inget medium i Sverige som jobbar på detta sätt.
Men flera i landet övar på det i sina hemma cirklar och det är fantastiskt att se när detta sker.
Lasse

Det framkom i Akademin för det okända att Jörgen Gustavsson är trancemedium, kommer ihåg att i den danska versionen av det okända var det med ett trancemedium kommer inte ihåg namnet men när anden tog över hans kropp ändrades hållning språk o röstläge men på Ambres tycker jag inte händer så mycket om han nu skulle vara ett trancemedium det är en av anledningarna till att det känns fel plus denna tidigare i tråden omtalade blandning sen tycker jag att det är nog det absolut tråkigaste medium jag sett o om det nu vore så att anden hade ett viktigt budskap till mänskligheten skulle det nog framföras på ett mer informativt sätt
#11 Tror han heter Graham Bishop

#9 Jag förstår vad du menar, Lasse, och jag tycker det hade varit oerhört intressant att någon gång få möjlighet att vara med vid en sådan trance.
Jag har inte träffat Sture/Ambres i verkligheten utan enbart sett det program om honom som gick på TV. Så jag kanske inte alls är rätt person att uttala mig. Men den omedelbara känslan jag fick när jag såg programmet var att det budskap som Ambres framförde var ett budskap och en kunskap som Sture själv redan hade inom sig. Med andra ord - jag ser inte Sture som någon bluff utan som en ägare och förmedlare av en stor kunskap. Sture hade mycket väl själv kunnat fungera som budbäraren och förmedlaren av kunskapen, men av någon anledning så har han valt att låta Ambres sköta "marknadsföringen". Jag hade lyssnat på Sture även om han hade använt sin egen röst. Jag tror att vi människor redan bär på mycket av den här kunskapen inom oss, och jag tror att vi måste våga ha mer tillit till oss själva och vår egen förmåga att ta fram kunskapen.