Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 2033 ggr
BranDuir
0

Rökare....

Fortsätter diskussionen om rökande medium i denna tråd….

jag röker…mår inte dåligt av det…(plånboken lider lite)….få ju titt som tätt höra "du som är så andlig/hälsosam/medial…ska väl inte röka…

Försöker förklara….men oftast blir det …"jaja det är ett sätt att jorda mig"….men egentligen….Hos naturfolken är röken ju ofta en helig ting, en kontakt med andar och gudar…..kan det vara så för oss oxå…som sagt innan vi är ju många andliga människor som röker….och ofta mycket….

Det ta är menat som en tankeväv vi alla kan spinna i….därför påstår jag inget, utan kastar bara ut en liten trådända….

P

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

KalleN
0

kan det vara ett  sätt att jorda sig  få lite tung energi, det är väll samma med att äta kött, coca cola , snus 

hm..  kan det även vara skapande av balance

ja bort tryckande av känslor, man blir ju så pass påvärkad  och det sitter ju kvar en stund  av den energin man dragit på sig

Spiritus
0

Jag röker, är väl därför jag är så vanligFundersam. Nä skämt och sido. en nära vän som är ett väldigt duktigt medium röker, och vad jag förstår så har inte andarna det minsta ont av det. Eller om hon inte rökte kanske det skulle vara för mycket aktivitet.Flört

Kommer att tänka på Sture, på hans person. Han svär, han jagar och han är en helt vanlig levnads glad prick. Som studtalst har betvivlat Amres, om det nu skulle vara så fel av meduim att röka så skulle det väl inte fungera mer er gåvor. Tror dock att de på andra sidan inte har något emot det. Är ens tid inne, då spelar det nog ingen roll om man missköter sin kropp eller ej, man blir nog kalla vara se man är beredd eller inte.

Så BranDuir, rök på du. Ingen annan än vi rökare kan veta hur vi upplever det, eller vilken ånger vi har av alla som talar om för oss hur farligt det är och så vidare. Nä nu ska jag ut och ta en kaffe och en cigg, sorry alla ni som tar illa vid er.

Spiriteye
0

Hahaha!

Jag tycker denna diskussion om rökare/inte rökare MEDIAL???

ÄR MKT INTRESSANT!!

Det finns SÅÅ mkt fördomar ute i samhället om oss som arbetar som medium så man kan skratta så man får ont i magen.

Jag har mött dessa fördomar väldigt många ggr. Tex när man står i krogkön och folk känner igen en att man e medium så kommer frågan: Dricker du alkohol du som är andlig/medial???

Eller tex en gång en kund som kom till mig och backade när hon fick se att jag hade hål i örat och piercing i läppen och i tungan, och visste inte om hon vågade lita på mig för att jag såg ut som jag gör. Efterråt så sa hon att hon blev själv förvånad över att jag var så duktig "trots allt".

Eller "du ser ju inte ut att vara sånt där hokus pokusgubbe"!

Äter DU KÖTT?? Men hur kan du göra det som är andlig??

JAAA som sagt MÅNGA fördomar finns det!!!

Jag kan bara tala utifrån mig själv men jag kan säga så här att vi alla "konstiga medier" hittar alltid vårat sätt att jobba på med eller utan ciggaretter, snus, alkohol, sex, meditationer, kött, fisk, fågel eller mitt i mellan!

Kanske dax att förstå att vi medier är HELT vanliga människor men som har bejakat en sida hos oss själva som en del andra inte har gjort!

Döm oss inte för våra laster utan testa våra förmågor i stället!

Stor kram till er alla!!!

Jocke

skruttan31
0

MED  sex Hoppas jag..Jobbigt utan,, Cool

KalleN
0

hahahahaha

tarotlasse
0

Bara för man är ett medium så är man inte  annorlunda en andra.

Vi är som i alla andra yrkes grupper olika mäniskor med olika vanor vissa röker andra röker inte vissa dricker alkohol andra inte vissa är vegetarianer andra inte som det är i övriga samhället.

Jag vet att folk tror att ett medium är annorlunda och lever ett väldigt häsosamt liv mot  vad andra  gör men så är det absolut inte.

En del blir riktigt upprörda om man skulle nämna att man inte  är vegetarian eller nykterist.

Jag vet en kväll när jag och min familj och vänner firade en speciell dag med en god middag och ett glas vin till detta.

När en kvinna ringer vid 23 tiden och vi ha en tarotläggning med en gång.

Jag förklarade att jag inte jobbar på detta sätt utan bara tar emot på bokade tider men hon ville ha en akut läggning med engång.

Då jag förklarade att jag  hade vänner hemma och druckit vin till maten och  jag absolut inte jobbade när jag druckit alkohol.

Hon blev ursinnig och skällde ut mig för ett medium och tarotläggare fick inte  dricka alkohol  för då vara man inte ngn medial person.

Kan berätta en annan historia som hände för flera år sedan som min mentor Iris Hall berättade.

Hon gick ut i pausen från en storseans och tände sin cigarett när en dam kom fram till hene och var upprörd för att hon rökte.

Damen frågade Iris om hon vara vegetarian och Iris berättade att hon åt kött och att hon även tog sig en Whiskey då och då Nu blev damen ännu mer upprörd över ett medium levde på detta sätt.

Då sa Frågade Iris damen om hon rökte åt kött elelr drack alkohol och om hon hade kontakt med Ande världen.

Damen svarade nej  och Iris sa att hon både rökte åt kött och drack alkohol och kunde prata med andevärlden.

Så då kan man i fråga sig om det är personens levene  som avgör vem som blir medium eller inte.

Medium är en vanlig mäniska som alla andra lever varken sundare eller sämmre en ngn annan.

Jag röker inte men tar ett glas då och då och äter helt galet men det påverkar inte min kontakt med andevärlden.

Så har ingen betydelse överhuvud taget om man röker eller inte.

Jag vet även dom säger att man kan inte få kontakt med andevärlden om man har svarta kläder på sig eller om man har  ben, armar eller fingrarna i kors.

Spelar överhuvudtaget ingen roll man kan st på huvudet om man vill och man får ändå kontakt med andevärlden.

Så finns mycket som man inte får eller ska göra som medium enligt vissa.

Ett mediums stlörsta styrka och verktyg är att förmedla och ge kärlek kan man det så har det inte ngn större betydelse hur man sitter eller har för kläder vid kontakten eller hur man lever.

Lasse

Celia
0

Äsch jag lever på andra och kör med passiv rökning och när jag ska ha sex så blir det på distans med sändare och mottagare, precis som torsdagshealingen Generad. Men sen är jag ju inget medium heller, så ingen klagar ;)

BranDuir
0

#7…***ASG***  ska skaffa mig en sändare…..riktad …tala bara om vilket väderstreck du bor i!

Celia
0

#8 - sändare har du redan!

Spiritus
0

#8 Nä men vad är nu detta. Ja iofs en cigg brukar man ju ta efteråt, så varför inte köra en sändning förstFlört

Spiriteye
0

Jag har sändare!!!!

skruttan31
0

jag har mottagare!!! Cool

BranDuir
0

hahaaha…..ja **ASG**…..får väl ändra rubriken till Rökare efteråt….haahahaaa

Spiritus
0

Min mottagare är redan upptagenFundersam

Celia
0

*ASG*

Just nu finns där en abonnent på Celias, vänligen försök igen senare!

skruttan31
0

våga hata UPPTAGET!!!!!

BranDuir
0

Samtidigt kommer vi ju in på en annan vinkel på medialitet här ….nämligen medialitet och sex….det har ju lite samma lustiga tabun som rökning i folks ögon….

Så jag erkänner mig skyldig icke bara till att vara Rökare, jag är sexuell oxå….OCH hör och häpna tar gärna ett glas vin…vilken dag som helst…dessutom kör jag bil , äter kött, svär…..så tänk man är faktiskt en vanlig människa trots allt…***SKRATT***

skruttan31
0

Hur ÄR en VANLIG människa då????

BranDuir
0

som du och jag……

Spiriteye
0

*ASG*

Ja tänk att fast man är medial så kan man äta kött, fisk, fågel. Dricka massa me sprit. Röka å göka ;-)

Klä sig svart, vitt grått i allt där i mellan. Svär gör jag som fan. Flörta med tjejer. Men nu e jag upptagen så nu ser jag inget längre Cool 

Ja som sagt allt gör jag som "normala" människor å likfö***nat så är jag medial å kan förmedla från andra sidan.. Konstigt…

Glad

tarotlasse
0

Jo det stämmer är man ett medium måste man leva i totalt celibat resten av livet *S*

Jag tror inte vi hade haft så många medium då.

Som jag skrev i förra inlägget så det viktigaste redskapet för ett medium är kärleken till sin nästa.

Så att ha sex är ju också att visa  och uttrycka sin sin kärlek *L*

Lasse

skruttan31
0

AJJJ AJJJ,, LÖGNEN sved,,  DU inget se???,, nä för all del glo till ögena trillar ur skallen ,, Men då undrar jag,, Är man medial om man Drar VITA lögner??????Penga mun

BranDuir
0

haha…du har rätt Lasse!….detta  blev ju en rolig tråd trots allt..;-)

Spiriteye
0

Hmm.. Vita lögner är tillåtna som medium för då håller man sig till den ljusa sidan iaf *S*

Tur att man kan hålla sig till ljuset Skrattande

BranDuir
0

är undanhållande av för klienten obehagliga sanningar att betrakta som vita lögner…eller rökslöjor….

Spiritus
0

#25 är väl tur då att man är rökare så kan man dra en slöja istället för en vit lögnSkrattande

tarotlasse
0

Nu kommer vi in på ett helt nytt ämne.

En vit lögn ja i blend kan man inte säga sanningen för man vill inte göra klienten upprörd eller skrämma sin klient då får man lägga orden på ett annat sätt och  inte berätta hela sanningen utan får berätta det så det inte blir en skrämmande effekt.

Ser man i budskapet  en olycka tex med en MC kan jag inte som medium sägga att jag ser att du råkar ut för en svår olycka när du kör MC.

För det kan ju skrämma och få personen att bli rädd varje gång den ska köra sin mc.

Då kan man ju i stället säga att jag ser dig köra på en grusväg och en plats som ser ut så här och det går på tok för fort.

Så kommer du till ett sådant ställe den närmaste tiden så skata ner för jag ser att polisen står bakom kurvan och har hastighets kontroll.

En vit lögn som kan hindra en framtida olycka.

Eller man kanske ser en hjärtinfarkt hos ngn elelr ngn annan sjukdom så säger man detta så kan man göra mer skada och skapa en rädsla för klienten.

Så då kan man i stället säga att jag ser att du stressar vädigt mycket  och äter fel röker för mycket vilket leder till högt blodtryck så gå till din läkare och kolla upp detta och gör en hälsoundersökning.

Så också att ge en liten vit lögn i stället för att skrämma skiten ur klienten.

Hälsningar Lasse

Helleh
0

men hahaha! Har aldrig hört att medium inte får vara som "vanligt" folk ^^  Ni är ju som alla andra, förutom att ni fått en gåva som vi inte har ;)

Spiriteye
0

ALLA HAR GÅVAN!!!!!

Tvivla ALDRIG på det!!!

Kram

Spiritus
0

#29 Önksar att du har rätt, själv känner jag mig både döv och blindLedsen

Spiritus
0

#27 så viktigt att man även är lite av psykolog då, jag menar att man måste kunna tänka och analysera innan man ger sitt svar. Är strongt, men det är väl så det ska vara med medium ni är väl vår tids medicinmän. (ursäkta alla kvinnor, inräknar även er som "män" här)

Spiriteye
0

När jag bilden på dig så blev jag förvånad över att du tvivlar på din egen förmåga.

Du har den! Det gäller bara att du plockar ner den å vågar LITA på att DU KAN!!!

Tro mej! Jag har sett detta sååå många ggr!!

LYCKA TILL!!!

Kram Jocke

Spiriteye
0

Rättning!!!

Inlägg #32 menat till #28

[Mariann]
0

Perla skrev nått väldigt bra om detta ämne som ju ursprungfrågan kom till att handla om…

http://healing.ifokus.se/?ThreadId=ec94d46a-5f2f-4d67-b87e-def2a2072e46

Elisabeth-J
0

Jag röker men mår inte bra av det så jag har fattat ett beslut, jag ska sluta röka snart Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Mariann]
0

Jag tror vi får sluta att säga "vanligt folk".

Vi är alla vanligt folk, bara på olika utvecklingssteg, precis som barn/vuxna….. små träd - stora träd, frön - färdig pumpa.osv osv…

Kan vi inte enas om att vi är människor bara, med olika förmågor som är mer eller mindre tränade…..

Typ förmågan att att vara mer eller mindre rena, mer eller mindre mediala, mer eller mindre andliga, mer eller mindre roliga, mer eller mindre intelligenta, mer eller mindre smala, osv osv….

Bybo
0

Å jag är mer eller mindre snusfri…i dag ;-) eller jag menade :-(

fru_L
0

en  liten konstig undranFundersam det sägs att alla föds mediala. är det inte så då att dom som INTE använder sin mediala gåva är det inte dom som är ovanliga och vi andra som är vanliga människor *ler*

Lionadh
0

Vilken härlig tråd! Jag röker inte, dricker väldigt lite, men så f-n heller om jag tänker sluta ha sex för att jag är andlig!!!! Generad Jag har mottagare och jag kan tänka mig en omgång…

Hade en lång diskussion om detta med Asger i Danmark för nåt år sen, och kom fram till - inte ett celibatlöfte till i MIN UTVECKLING!!!

Så ni vet… Hellre lite tanta-sex… *asgarv*

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Helleh
0

#32 Oj, har inte sett att du skrivit till mig ^^  Man blir smått blind när man är upptagen med bebisar hehe.  Tack för orden & uppmuntran :) Nåt har jag nog, men det återstår att ta reda på det så småningom :)

#35 Hur går det Elisabeth? Har du lyckats sluta än? Jag har sagt hela hösten & vintern att jag ska sluta, men jag är så fruktansvärt svag, jag kämpar inte ens trots att jag vill vara rökfri… Men jag ska göra ett ordentligt ryck nu. Ska försöka motionera mera & skippa några kaffekoppar osv samtidigt… 

(sparkar mig själv på rumpan)

sven-g
0

Ja tänk va mycket man kan ta i mun!!!!

Inanna
0

#36 Bra sagt, Ave-Solis,

Vi är alla vanliga. Eller så är vi alla ovanliga! Att tala om "oss vanliga" eller ännu värre "vi normala" antyder ju att det finns en annan grupp som det är fel att tillhöra…

Elisabeth-J
0

#40 Nej jag har inte lyckats slutat än Generad men det beror mer på att den rätta viljan inte har infunnits. När den finns till 100% så är det nog inte så svårt Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Celia
0

#43 - det bästa är egentligen att bestämma ett datum redan nu, ta ett om ca 6 månader - då är du nog redo :)

Kramen!

tommytoe
0

Skönt att höra tycker jag att medium o annat folk här är som vanliga människor. Ännu mindre anledning för andra att kalla stället för sekt eller andra dumma saker. Visst är det så att i sekter ska man vara si eller så. Men nu ska jag inte gå in mer på det.

Apropå rökning så har jag inget emot rökare, men passiv rökning ogillar jag. Känner själv  lite obehag (allergi) av det. Skönt är att dom flesta rökare har förståelse och röker utomhus. På många arbetsplatser är det ej heller tillåtet att röka inomhus. Finns det icke-rökare i en grupp så tycker jag rökare ska respektera detta o gå ut o röka. Sedan är det en annan sak om rökning är tillåten på en krog eller annat ställle. Då får ju icke-rökarna respektera det.

Och ni som vill sluta röka. Bestäm er och gå gärna med i en rökavänjningsgrupp.

Själv röker jag alltså inte, men annars lever jag som en vanlig människa. Äter det mesta, tar ett glas ibland och sex javisst! :)

chik
0

OskyldigRökare!!" Är det tydligen skottpengar på."…

Jag röker försöker att sluta varje dag men har inte klarat det…Har lungsjukdom som både min Mor o Far dog i Min Far rökte inte min Mor slutade när hon fick sin diagnås…Men jag kan inte sluta. så folk tror att man röker för att jävlas…

Rökning är en dråg.eller sjukdom vad du vill.hadde det varit så himla lätt så hadde vi inte haft narkomaner alkolister et.za..Nu får jag ingen läkar vård efter som jag inte slutar röka.Håller på att skriva för att höra om det är riktigt.Men man blir bara hänvisad över allt..Men, får inte jag vård så skall inte överviktiga alkolister etz. ha någon vård heller så då borde det inte vara någon köer  på sjukvården..detta blev rörit…chik

Lena.P är jag i verkliga livet.