OT Tack för erat stöd!
Tack mina kära vänner här inne på ÖN för erat stöd!
Jag har blivit utsatt för påhoppningar, smutskastning och förtal av en föredetta medlem på detta forum. Det har nu gått så långt att denne fd medlemmen har startat en egen hemsida där jag å ett annat mkt duktigt medium är uthängda för att vara oseriösa och som denne person har skrivit till mej via PM en komplett idiot. Han har nu oxå lovat att han skall utveckla sin hemsida där han skall bevisa att detta är sanning å sprida dessa förtal å lögner så mkt han bara kan…
Detta är för mej en personlig jobbigt situation och utan mina vänner i mitt liv irl å mina kära vänner här inne skulle detta vara sååå mkt jobbigare. JAg kommer nu att ta nån dag på mej å försöka fatta besluten om jag skall lämna detta forum å hur jag skall gå vidare å tillväga med dessa påhopp.
Jag vill med detta inlägg endast meddela er som är berörda att utan er så hade allt detta varit mkt jobbigare plus att jag ville skriva av mej lite av min frustration å ilska.
Så ett stort tack å all min kärlek till
Givitvis min kloka å älskade Skruttan31
Till min själsbroder BranDuir
Å till er alla andra å ni vet mkt väl vem ni är!
TACK FÖR ERAT STÖD!
Å kramar till er alla!

Jösses hur sjuka får människor bli? Är det ett medium det handlar om som hänger ut dig?
Stöttar dig till 100 % … kraaaam
Desto mer framstående man är som medium, desto mer skit får man ta tyvärr!!, bara att ignorera..och tänka som jag brukar göra när jag hör sådan att " dem ska väll också utvecklas någon gång"…
Stå på dig är mitt råd! avunsjuka och dem som vill förstöra finns alltid….huvudsaken är att du vet vart du står och att du själv vet vad du kan med din förmåga.. sedan vad andra som inte känner dig säger har egentligen ingen som helst betydelse…
Låt honom inte få glädjen att driva dig härifrån Jocke. Du är en viktig del av ÖN och behövs här!!!:-D Jag fick se hemskheterna och jag förstår verkligen hur du känner:-( detta är en väldigt vilsen själ som verkligen inte kan må bra eftersom det inte räcker med att HAN själv inte tror utan att han måste gå steget längre och smutskasta dig och andra.
Jag tror på ÖNs ljusa framtid och jag hoppas du är här hela vägen! Men givetvis har du mitt fulla stöd i vad du än beslutar att göra!
KRAMAR!!!

Jocke, jag stöttar dig till 100%. Skickar ljus och sänder tusen kramar till både dig och Skruttan som säkert blir påverkad av det här också.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Det är så bedrövligt allt detta..Låt dig inte jagas ut härifrån!Vad du än beslutar dig för så har du mitt stöd till 200%!!Kram

Sitter bredvid dig hela tiden , ja båda som blivit uthängda!
mitt stöd har ni!
Och nr 1: nej den personen är inget medium!
Kram
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

du har mitt stöd,Och du kan bara inte lämna oss,,Eller??Lena
Lena.P är jag i verkliga livet.
Men vad är detta stackars dig att bli påhoppad så, ja jag tycker det är sorgligt men här kommer stöd från mig i kilovis ,stå på dig du har massor av stöd från ossalla på denna sida snälla ge inte upp det är det såna här tråkiga människor vill kram på dig -uskan

Rosor och kramar till spiriteye. Stöttar dig fullt. Har alltid gillat dina inlägg för du skriver så fint!
Stå på dig, nån annan ska inte få påverka dig att lämna ÖN!
Kram

Detta är ju bara för tröttsamt! Jag stöttar dig givetvis jag med Spiriteye! Hoppas att du orkar hålla det på så långt avstånd ifrån dig så att vi får se dig även fortsättningsvis härinne!!
*kramar om*
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Men va är detta jag läser, dom är ju inte kloka!!! Anmäl dom/han. Du är ingen skojare det vet jag och det känner jag!! Jag tycker du verkar vara en trevlig, snäll och glad kille.
Ge inte upp och du ska inte sluta här !!!
Kram Kinna

Men vad tusan… Vad är det som har hänt? Vad har jag missat? Vem är det som sprider sånt struntprat om Spiriteye? Nån som vet och kan pm:a mig?
Vad det än gäller har du mitt stöd. Det vore synd om du lämnade oss! Ja, usch vad jag blir ledsen när människor bär sig illa åt mot andra.
Och förb…
Kram Maria
Skickar en jättestor, varsin kram till alla drabbade. Ingen nämnd, ingen glömd.
//Titti
Kramar till dig! Jag hoppas verkligen att du orkar stå emot och inte tar åt dig personligen. Människor som beter sig på det här sättet är inte kloka nånstans. Kram igen!
Stödjer er här. Stanna kvar här för det är ju er vi vill ha kvar.
Man kan fråga sig vad det är det för ett samhälle där vissa väljer att sprida skit( ursäkta uttrycket) över nätet i stället för att be att få träffa personen och ha en dialog och prata ut en gång för alla.
Sen kan vi ju alla ha olika åsikter om allt möjligt här i världen. Men det är en annan sak.
Måste vara bra olyckliga människor
Var rädda om varandra
Stöttar dig till 100%
Det enda som kan få människor att göra på detta vis är deras egna svaghet och gemena elakhet säkerligen blandad med ren och skär svartsjuka.
Kram och känn att det på ÖN finns en hel hoper stöttor runt dig och vi låter dig inte ramla!!

Stöttar också dig till 100%.Du får inte lämna oss.Ser du inte!Vi bildar en skyddande ring.Vi behöver din kärleksfulla stämma här. Ljus och värme från dig brukar vi få.

Kram till dig spiriteye o stå på dig!! Du behövs här!!
Tänk så här: Jag lyfter blicken så ser jag inte eländet!!!
Låt honom inte få "makten" över dig,gå vidare och låt dessa personer kräla vidare i dyn.
Varma kramar till dig och andra berörda,stå på er det är erat liv ingen annans att härja med!!!!
Jösses!!!! Vad är det som har hänt! Detta har jag missat.
Stöttar dig Jocke och din kära Skruttan!!! Stå på dig och låt det ljusa segra över mörkret. Kram Erika
Är lika nollställd som många andra här om vad som hänt. Tycker det är för jävligt däremot att läsa om att du blivit påhoppad o dyl,så du börjar funderar på att lämna oss här. Eftersom jag inte hängt med i vad som hänt så har jag lite svårt för att förstå varför du måste lämna ÖN?? Säger som dom andra- Stanna kvar här där du är omtyckt!
Styrke kram till dej o din Skrutt/Broken
Stå på dig! Jag står bakom dig till 100%.
Kram Tatty
Tycker att jag känner igen signalen. Svårt hantera det. Ge inte upp. Det är klart vi stöder dig med rena tankar. tankar om att lyckas. Vet faktiskt hur det kan kännas. Stå där du är, värdesätt din ideal, Meningen kanske är att du ska bli ennu bättre, utvecklas den vägen. Hur som helst, önskar all lycka till.

Ja, nog e man nollad i den här frågan, men om du lämnar forumet så låter du ju dom vinna en seger.
Va kvar å igga bara deras PM.
Ja vet ju inte varken bakgrund eller förgrund till någonting, men man ska inte tracka andra människor, låt var å en få bilda sina egna uppfattningar.
SEV 
Detta e d mail som jag har fått av denne person som har gjort påhopp på mej och Elisabeth.
"Ojdå, det var ju inte meningen att såra dina känslor. När jag får tid över ska jag uppdatera sidan och skriva mer utförligt om dig. Sedan ska jag se till så att sidan verkligen blir sedd. Du förstår, jag har sålt en del hemsidor i mina dagar och har genom det ett rätt utbrett kontaktnät. Dessutom har jag ju en jäkla massa vänner… Min avsikt är att spegla den uppfattning du och de andra har givit mig av medium. Jag hade en hint om vad ni var för personer när jag anslöt mig till Övernaturligt men ville inte tro på att det stämde. Jag menar, jag är inte dummare än att jag försöker skapa mig en egen bild - oavsett vad. Jag köper aldrig en åsikt rakt av utan bildar mig alltid en egen uppfattning. Du Joakim Strömvall och Elisabeth Johansson (bland andra) har visat mig vilka stackare de i er branch faktiskt är. Jag har aldrig upplevt censur på det sätter och inte heller smutskastning av fria åsikter.
Eftersom jag har ett riktigt jobb är ,min tid begränsad. Därtill har jag en hel drös av andra intressen som faktiskt känns viktigare än att ägna tid åt dig och dina patetiska "visdomsord". Detta tillsammans gör att en uppfräschning av sidan med länken till dig ligger lite på hyllan. Men jag lovar dig Joakim att så småningom, när möjlighet ges, skall jag citera dig, länka till din sida på ett tillbördigt sätt och förklara vad jag tycker är hyckler och problematiskt. Om jag försökte göra detta på Övernaturligt skulle det genast raderas så att göra en dedikerad hemsida för ändamålet är något ni har fött fram själva. Ni ger mig inte något val. Du förstår, jag låter mig inte trampas på hur som helst. Huruvida jag sedan öppnar en avdelning på den sidan där du kan försöka förklara dig är egentligen oviktigt, jag kommer att pränta in min sanning och se till så att jävligt många människor läser det. Du är en nolla och jag kommer att förklara varför jag tycker det. "
Detta kom efter att jag hade kontaktat personen ifråga för att ifrågasätta vf man lägger ut en hemsida på nätet med avsikten med att håna å kritisera mej. Detta är som sagt ett av mailen som jag har fått av denna personen. Jag har ifrågasatt denne person då han fortf var medlem här på ÖN då jag tyckte han hela tiden å i det flesta trådarna som handlade om medium å dess arbete försökte bara kasta skit å håna oss. Utan att ha nån verklig uppfattning vad vi egentligen gör och vem vi är.

Må det goda vinna SpiritE! Kram B

SpiritEye
Har du frågat personen VAD det är som gjort denne så gramse å hämdlysten?
Å personer som beter sig så där mot andra, har nog än mer att dölja själva.
SEV 
Stackars liten, före detta medlem, du är bra bitter. Hoppas du har en gästbok på din sida så man får skriva i den.
Jag förstår mycket väl att du blivit avstängd.
Jag är inget medium.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag mår bokstavligen illa, den personen som skriver det här kan verkligen inte vara någon lycklig människa.
STORA kramar igen Jocke!!! och till Elisabeth!!!

Stå på dig Spiriteye!!! Försök att lämna det bakom dig
*kram*
Mitt företag: www.bytatak.nu

"Du är en nolla"…hur kan man bara skriva så…det är så lågt

Denna person är ute efter att psyka ner dig!Låt dig inte luras av hans/hennes snack.Personen vill ha din energi…Kram/Susanne

Dessutom det här som personen har skrivit och som en del tycks tro ska fungera, det är så vissa personer gör, tar hjälp av sina vänner.
Det är ju dessutom fantastiskt att tro att en sådan här blockering är verksam egentligen. Vill jag skriva något kan jag skapa nya konton i det oändliga. Och envisas du med att radera dem kan man alltid ta hjälp av några vänner.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jag kan inte förstå hur någon/några kan lägga ner sådan energi på att försöka förstöra för andra. Eller för att sänka dennes energi.
Personen måste ju bara helt enkelt se att dennes försök till psyking går ut i intet, p.g.av. Nu E.J's och Spiriteye's mångfaldiga support dom får bara via detta forum bara, all den rena varma energi som medlemmarna skänker dessa.
Den energimängd som öses över dom utsatta är ju ofantligt större än det som denne "baktalare" förmår.
Fattar inte personen att den är ute i ett hopplöst ärende? Det måste ju kosta på nåt kolossalt att försöka hitta öppningar för anfall.
SEV 

Håller med dig SEViking!! Det framgår ju så tydligt i brevet att personen ifråga är ute efter att hämnas. Hämnas för att den av någon anledning tagit illa vid sig… ett mycket underligt och extremt omoget förfaringssätt. Mina söner löste konflikter bättre när de var 12 och 14 än denne (kanske) vuxne person! Trist!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Kanske är det dom som behöver lite energi så att dom orkar med sig själva.
För vad kan det vara för nöje att se en annan människa må dåligt, å sen spelar det mindre roll vad dom åsamkat andra, att njuta av annans olycka måste ju vara den ultimata ondskan.
SEV 

OM man bara tänker efter lite granna.
Vem vill gynna en person som uppenbarligen mår gott av att se andra lida? Nä den där personen gräver ju bara en större grop åt sig själv än vad h*n inser. ALLA som ser dennes tilltag SER ju att personen agerar i ren ondska.
Tänk om folk kunde lära sig att se på saker/händelser från båda hållen.
SEV 

Hmm, jobbigt.
Vad är det för information den här personen sprider om dig Spiriteye? Känsliga uppgifter? Rena lögner?
Jag fattar inte heller att den här personen orkar hålla på och vilket nöja man finner i det här….. När det finns så många viktiga/underbara/roliga saker i livet att ägna sin tid åt.
Stöder Er till 100% båda 2 och skickar massor av possitiv energi! Kramar 

Men får man skriva vad som helst på internet? Är det inte ngn lag, som jag just nu inte kommer ihåg vad den heter, som säger att man inte får skriva om andra utan tillstånd eller ngt liknande?

Stå på er ni har allas vårat stöd. Skickar varma hälsningar till er
Kramar

fick ont i magen av mailet som du fått! men håller med vad någon tidigar skerv, om ni slutar med de fina jobb ni utför och att synas så vinner dom hämska människorna som skiver dessa elaka saker. ni har den styrka som krävs för att stå stadiga genom den svåra tiden. KÄMPA för det som är gott. kram till er.
Man kan inte fördöma saker o ting bara genom att läsa en berättelse av saken. man vet inte detaljerna. Även om dem är oviktiga. Det är som inom juridiken , det är antingen uppsåt eller ej ,det är grunden för en rättslig bedömning. Det är klart man reagerar för påhopp inom den sektorn som trots vara andlig, att hjälpa människor.
Om jag ska dra en slutsats o vill göra en bedömning så kan jag väl säga i ärlightens namn säga att det inte går. Det positiva här på sajten är att man stöder det som man upplever som gott. Vad jag vill säga är att det är bättre vara diblomatisk i konfligt frågor. Varför man gör saker som grymma hot mm, fins väl ngn ex avund eller liknande i bakrunden. Ofta vill vi vara det vi inte kan vara. Det uppstår en längtan till det vi inte kan nå. När ungt par planerar bygga ett hus ser dem framtiden framför sig o det ger kraft i olika sammanhang. Ingenting kan störa det utom verkligheten i tiden. När dagarna går o man hittar sig själv. Om man vill utveckalas som människa behövs det förståelse, kärlek, tolerans, a allt som gör livet behagligt att leva. När uppfattar man uppfattar faran , en otrevlig signal. Det är ett klart Tecken på att man lever. Det är i livet man kan göra allt. Kan man förlåta i sitt hjärta. Kan man också nå lyckan. Öppnar man dörren till extasen , utan tyngd o skuld. Ser man klarare i sig själv o sina resurser o varför det blir som det blir. Ville bara säga hur jag ser det. Önskar innerligt det ordnar sig inte genom krig men kanske via förståelse. .

Jag är inte någon flitig läsare eller skribent på ÖN. men de gånger jag har varit här och läst trådar där du, Spriteye, har haft inlägg, så har jag alltid tyckt att dina inlägg har varit väldigt kloka och läsvärda.
Så jag tycker det skulle vara en stor förlust för ÖN om du väljer att lämna forumet. Men jag kan samtidigt förstå att man inte orkar ta hur mycket påhopp som helst - de är ju otroliga energislukare ….
Uha, Spiritaye, jobbigt!
Brukar säga i sådana sammanhang "HAKUNA MATATA" 
Lämna det gamla bakom dig!
Kram Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

# 43 Det är sant det du säger. Att förtala, smutskasta mm någon kan leda till rättslig påföljd men det är upp till vederbörande att polisanmäla det.

Det han skriver är olagligt och du kan anmäla honom när som helst. Det finns regler i tryckfrihetsförordningen som talar om vad som får publiceras. Det gäller i lika hög grad på internet som i en papperstidning!
Och jag säger som många andra här: LÅT DOM INTE VINNA GENOM ATT LÄMNA ÖN!
Jag skriver dom, ftersom han tydligen måste ha hjälp i sitt sjuka värv genom att engagera sina förmodligen lika sjuka kompisar. Lämnar du ön nu så kommer det här att fortsätta med att andra medlemmar också blir angripna, och sedan tar han en, efter en, som inte orkar vara kvar här! Han är tydlige ute efter att Övernaturligt inte ska få finnas kvar!
Ska vi verkligen tillåta det?

Skit i dem de har inte rätt att förstöra ditt intresse.
Alltså jag förstår att man efter ett tag blir trött på sådana som är bara ute för att förstöra. De har väll ett mycket trogit liv och hittar inget bättre än att försöka göra livet surare för andra som har det bra. Vi har det ju bra på denna ÖN. Låt inte denna/dessa människor komma hit och förstöra. Jag blir så arg att jag kokar varje gång jag läser att det finns sånna människor som inte vill andra väll!!
Kan man inte polisanmälla eller liknande om denna/dessa personer inte lägger av??
Detta är mitt första inlägg på forumet; jag säger bara karmalagen, det kommer att slå tillbaka på honom själv så smånigom. Klart du ska stanna kvar på forumet Spiriteye, låt inte dom onda segra.

Får allid positiva vibbar av dina inlägg!Låt inte en sjuk människa vinna Rock on!
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Jag vill verkligen säga STORT TACK för all feedback, pepptalk å fina ord å stöttning ni har gett mej!!
Jag kommer att stanna kvar här på ÖN å kommer INTE att tillåta mindre positiva människor sänka mej!
Det är för mej helt överväldigande att se att man har såå många fina underbara medsjälar runt sig och att man har så mkt stöttning i ryggen när det stormar runt omkring en.
Jag tänker forsätta att dela med mej av min kärlek å kunskap till er här på ÖN för jag har verkligen insett att även jag har en uppgift att fylla här.
Och tillsammans här så ÄR vi starka!!
Och till min älskade Skruttan31 så vill jag rikta ett alldelse speciellt tack. Ett stort tack för all din stöttning, kloka ord, förmaningar och din kärlek och omtanke! Tack för att du finns och för att du väljer att vara vid min sida!
Älskar dig sååå djupt min kära!
Å sen ett stort tack å en varm kram till min själsbroder Branduir! TACK!!!
Å till er alla andra, inget glömd!
TACK!!
HÄRLIGT vännen!!! Så ska det låta:-) *Krama*

Bless You!

härligt härligt att läsa detta idag…klingar i mina öron att du stannar kvar…nu kan man släppa oron…ta vara på dig o kärleken jock…kram
SÅ ska det låta! ![]()

Fluctuat nec mergitur
(Skakad av vågorna men ej förlist.)
#57 Japp nu e d bara framåt som gäller! KRAM
#58 TACK min självän! KRAM
#59 Ja änglarnas budskap var entydiga. Varför ge upp?? Stor kram till dig vännen!
#60 Ja vf skall jag inte stanna kvar? Vf skall man ge upp för idioti? Tack för din stöttning! Kram
#61 Fina å starka ord! Tack å kram

Va kul du stannar!!
Tack!! Å det känns verkligen kul att stanna oxå!
Kram

du skulle bara våga att lämna…*S*