OT: Båtflykting!!
Jaha!! då var de dax,, att få fastlandeflykten till en båtflykt,,
Imorgon bär de av,, ska ta mig först med tåg från Borås, till växjö,, o sedan med buss från växjö till Oskarshamn,, o båt från Oskarshamn till Gotland,, o sedan framme,, Öhh,, men jisses hur ska detta gå???,, jag som är van o hoppa på bussen utanför dörren,, åka i 14 minuter,, kliva av o hamna på jobbet,, ???? Hela mitt liv blir rubbat,, har jag fått med mig allt??,, passet??,, har jag tagit vaccinationen,, så jag inte åker på någon konstig sjukdom,, o för all del,, har jag med mig SVENSKT KAFFE (gevalia),, ??,
Ja som ni ser,, detta är en stor värld för mig,, har annars på min höjd åkt från borås,, till Borås huvudstad,, GÖTEBORG!!!!!
Sänd gärna mig lite tankar o medlidande i all min oro´,,,
Hoppas ni här på ÖN får en underbar vecka,,

skrutteruttan det går bra..båten är super…om du nu åker med gotlands nya färga..jag åkte över för cirka 5 års..från nynäshamn…till visby…men du kommer väl tillbax till fastlandet igen..eller ska du bli gotläning hi hi..häls jocke..kram var rädd om kärleken
Ha det så bra på din färd.
Var rädda om varandra
Söta gullet :-) Du kommer att må så bra…Det är skitkul och givande att resa själv så där.
Jag mår som bäst när jag är ute på äventyr, och bara har mig själv att förlita mig på :-) Trots att jag är osäker….KRAM!!!!

Det går säkert bra Skruttan! Jag bara undrar varför du behöver pass till Gotland? Sist jag kollade så tillhörde Gotland Sverige! Finns det dessutom smittsamma sjukdomar där?

Ler. Min son bor i England. Han skulle åka tåg till Scottland. Jag min dumma höna bad honom att inte glömma passet. Fick ett stort flin via skype tillbaka. Och texten . Lilla mamma man behöver inte pass. ( Och det visste jag. Skulle bara hjälpa honom att inte glömma nått.) Han brukar be mig om det ibland när han skall resa.
Var rädda om varandra