Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 613 ggr
Farwuq
0

Pyramiden

Jag skrev i veckan på ett grannforum här på iFokus om en UKU som jag haft, respons ungefär "0", så jag kopierar hit hela texten helt frankt för att se om ni på ÖN har upplevt något liknade. Har ni någon märklig UKU i bagaget? Vet ni något om pyramider?

- - - - - - -

Det är väldigt intressant att läsa inlagorna här på forumet om Akashi och pyramider. Förutom biblioteket/arkivet så har jag UKU'at till en pyramid. Själv fattar jag nästan noll av detta, kanske kan någon av er andra förklara detta, jag infogar en kopia av texten från min "Book of Shadows", endast en del personliga noteringar är strukna från originalet. En del förklaringar är infogade i texten.

**.****_
*2006-10-29*
Den svarta pyramiden_**

… Jag hade kvällsmeditation och försökte ladda upp mig med energi för att klara min vardag om min vacklande hälsa. Jag jordade mig som vanligt med att dra upp röd energi via fötterna och reste min pyramid (en mental visualiseringsövning) över huvudet med de fyra elementen, lät den kosmiska rena vita energin strömma ner till mig.

När jag kände att kanalerna var öppna och energierna strömmade igenom mig så försökte jag öppna en "ljus portal" som skulle rensa mig på allvar, jag misslyckades - kanske - och fick bara något som liknade en guld glödande korkskruv som slingrade sig in i mig.

Jag ville sluta processen och sova d.f.a. jag tyckte det var obekvämt att ligga på rygg. Då kom jag att tänka på den svarta pyramiden i Nubien. Jag försökte visualisera med samma metod som när jag olovandes besökte Dharana (här refererar jag till ett olovligt astralt besök med lustifika konsekvenser hemma hos en polare).

Plötsligt hängde jag i luften framför en svart spetsig pyramid (det var en nubisk pyramid som har en brantare fason än den klassiska från Egypten) med släta sidor. Jag blev lite besviken därför jag trodde den skulle ligga under sand och vara dold för det mänskliga ögat. När jag tänkte detta så såg jag att pyramiden var invälvd i en bank av dimma, jag fattade att detta var sanden som var osynlig för mina astrala ögon.

Nyfiken och allmänt dumdristig som jag är - speciellt som astral resenär - dök jag ner och in genom en öppning och in i den nubiska pyramiden, det fanns en del utrymmen där nere men jag siktade på en trappa som gick ner.

Jag tog mig ner för trappan och ut i en svagt upplyst korridor. När jag kommit fram en bit i den av okänt ljus upplysta korridoren tittade jag bakåt, där kom en ljusvarelse glidande ner för trappan där jag nyss varit. Varelsen var en lysande dimmig mänsklig gestalt som såg ut som man förställer sig ett spöke i gemene mans ögon - dock bar det inte något lakan över sig utan det såg ut som en människa av ljus.

Jag blev orolig för vad ljusvarelsen ville och vad den hade för ärende och knatade snabbt fram i korridoren, där fanns sex nischer i väggarna, tre på var sida. I dessa stod det svarta gestalter som jag tolkade som hathorkrigare - nubiska krigare från tiden före faraonernas Egypten troligen kring 10.000 f.kr, - dessa becksvarta gestalter vaknade gick ur sina nischer och rörde sig emot mig.

Det som hände sedan var märkligt, ljusvarelsen bakom mig hann ifatt mig och tog mig i "hampan" samtidigt som en annan ljusvarelse kom framifrån och hjälpte till att "ta hand om mig". Jag fördes hastigt framåt i korridoren till ett rum som föreföll upplyst av facklor - två på varje sida. Sedan for jag in i en nisch som låg rakt fram, med salt eller så på golvet. Jag sögs bums upp i mörker, for virvlande igenom… jag vet inte vad.

Sedan ploppade jag upp i trädgården bakom Dharanas hus. Fylld av respekt för Dharana och de (ande-) väktare som huserar i hans närhet så for jag som en oljad blixt hem igen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

mariaef
0

Åh, det där lät spännande! Jag har alltid varit så fascinerad av pyramider och skulle ge mycket för att få snoka runt i en själv. Tyvärr har jag inte så stor erfarenhet av UKU. Jag tror jag har varit på väg några gånger, men jag har blivit rädd och har dunsat tillbaka igen.Fot i munnnen

Farwuq
0

#1 Jag åker på UKU spontant, det är någon som "bjuder ut mig", jag vet inte vem, jag kan inte UKUa av egen kraft. Det är mycket mer än detta som jag upplevt.

Men så mycket tror jag mig veta att det är en man som vägleder mig allt som oftast, troligen är det min guide och jag har haft äran att stå öga mot öga mot honom vid ett tillfälle.

Sen har det varit en massa andra individer också, deras "rang" vet jag inget om.

mariaef
0

#2 Är det skillnad mellan astralresa och UKU, eller är det samma sak?

Farwuq
0

Jag anser det vara sak samma.