Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 261 ggr
Mizzi
0

Om man lider av....

Dödsångest, man är alltså rädd för döden och tänker på den flera gånger varje dag.

Kan man få hjälp av ett medium att "bota" det då och i så fall hur går det till ??

Kan det vara något som ligger bakåt i tidigare liv tex som orsakar detta ?

[[Theridion]]
0

terapi skulle nog funka.
sen finns det vanlig terapi och kanske hypnos terapi eller som du säger medium kanske skulle hjälpa..

om det handlar om tidigare liv så är nog medium eller hypnos bäst men om de bara är en fobi eller vad man ska kalla de så är nog vanlg terapi bäst

Mizzi
0

Jo men om man provat all slags vanlig  terapi och det inte funkar …..

mariaef
0

Hej Mizzi! Har du provat KBT (Kognitiv Beteende Terapi) också? Annars är det en toppenterapi som brukar hjälpa människor med ångestproblematik. Jag har jobbat med den typen av terapi förr och jag kan varmt rekommendera den.

Om du inte har provat KBT och är nyfiken, finns det mycket information på nätet som du kan googla dig fram till.

Maria

annemarili
0

_Jag kan också varmt rekommendera KBT. En riktigt bra terapiform.

Kram
Anne Mari_

Mizzi
0

Jodå jag har provat KBT och min terapeft avbröt för hon tyckte inte jag var mogen för det, då ska ni veta att jag har lidit av panikångest sedan jag var 17 år och blir i år 42 år …………så när räknas jag som mogen då liksom ???

Det låter sjukt men ibland önskar jag att jag skulle få en riktig upplevelse frå "andra sidan" så kanske all min ångest släpper en gång för alltid.

En anhörig som dött  som kommer och ger mig någon slags bekräftelse eller vad som helst …… jag är sååååå trött på att ha ångest jag vill bli fri en gång för alla.

pyttelillatrollet
0

Hej

det värsta som kan hända vid panikångest är att du hyperventilerar så mycket att du svimmar! När du svimmar så börjar du automatiskt andas normalt igen så farligt är det inte! men otäckt förstår jag.

Möjligt att en sittning skulle hjälpa dig att förstå att döden inte är farlig & att vi faktist inte dör "på riktigt"… vi lämnar bara ett gamalt skal.. vår fysiska kropp.

Men garantier att det hjälper dig finns tyvärr inga så valet är ditt i hur du väljer att göra.

Pytte