Poltergeist
Funderar lite kring fenomenet. Det kan inte vara hänsosamt för exv. denna familj att vistars i huset. Varför skulle denna ande söka sig till den lilla flickan efter provokationen ?
Dessa andar är synnerligen rastlösa och ivriga att manifestera sig.
Hur skulle ni exv. ställa er inför detta ?
http://www.youtube.com/watch?v=o5-7jdPD2l8
Mannen bad anden knacka en ggr. för ja, två ggr. för nej. Anden svarar ja, att han vill att familjen ska flytta med att knacka en gång. Mannen ställer flera frågor, frågar vem anden inte gillar. Han knackar två ggr. när han nämner mamman. Men det betyder att han inte svarade ja, att han skulle ogilla henne.
Menar den unga ande pojken att han ogillar sin egen mor (sen tillbaka i tiden) isf. ? Sedan blir anden mer rastlös, söker sig till flickan i familjen eftersom han inte fick svara på den rätta frågan sas.
Måste det då inte finnas en länk eller sammanband mellan dem, flickan i familjen och anden ?
Anden försöker desperat att signalera någonting, han sitter fast och verkar mycket trött eller vad man nu ska säga. Tror ni att flickan i familjen kan känna som ande-pojken gjorde ?
oj.. den är nog äkta.. gud vilka rysningar jag fick.. jätte äklig känsla.. armarna blev jätte kalla på mig.. :/
Behöver det ju förståss inte vara. :)
Vill du besvara frågorna ? Eller är du också här och leker.
ursäkta då att man är och kollar i din tråd………..!!!
Jag kan inte svara på frågorna.. Kan inte så mycke om detta… Det får nån annan göra..
Ok ok ok…. !!!!
MENAR INTE VARA OHYFSAD, BARA UNDRADE ATT DU KANSKE HADE MER INTRESSE ÄN ATT GLO PÅ EN FILMSNUTT. typ

Norah, Du klagar på att andra inte bemöter dig med respekt och att du är mobbad här? Ser du inte hur du bemöter andra? I den här tråden så är inte ditt bemötande mot SilverTail vänligt precis. Om du vill ha det bemötandet du säger att du vill ha och att andra ska förstå dig så måste du ju bemöta så själv.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Here we go again…
Men jisses….
SNÄLLA NORA HAR LÄST FLERA AV DINA TRÅDAR OCH DET ENDA DU VERKAR VARA UTE EFTER ÄR BRÅK… SLUTA, SLUTA ELLER SKAFFA DIG NÅGOT ANNAT ATT GÖRA… DU FÖRSTÖR STÄMNINGEN HÄR….
Behandla andra så som du själv vill bli behandlad. Vanligt folkligt hyffs kan inte va såå svårt.

Jag tror att Norah skrattar efter varje inlägg hon gör. ;) betyder inte det tecknet att man småler??
Ni skulle bara visst hur många ggr jag blivit misstolkad i sms-text. Folk har ringt upp och frågat "e du sur"? när jag skrivit humoraktigt (har jag tyckt)
;) ;) jag placerar Norah i HumorFacket o utan humor dör vi (alldeles för tidigt)
Mvh Björn

Detta med Poltergeist fenomen är så missuppfatt och ses som ngt ont och elakt vilket nog har med dom gamla slräckfimerna Poltergaist att göra.
Poltergaist fenomen är igentligen fenomen som händer för starkt mediala ungdommar och då framförallt flickor.
Det rör sig inte om några onda eller vilsna själar utan rör sig om andar från ljuset som visar sig rent fysiskt för dessa ungdommar.
Vi hade dessa fenomen hemma när min dotter var i 13 års åldern när saker och ting flyttade sig när man såg det. Att tex en te kopp som flyttade sig över bordet inför ens egna ögon.
Som ungdommar är så slängde min dotter som vanligt sina kläder på golvet när hon kom hem.
Vid ett tillfälle så lyfte kläderna och svävade runt i luften detta är Poltergeist fenomen och ngt alla närvarande kan se och inte enbart den som drabbas av det.
har alldrig hört talas om en vuxen person drabbats av dessa fenomen.
Många vuxna har sagt att dom drabbats av Poltergeist fenomen men har i desa fall varit ensamma om att se detta.
Men då kan det vara deras egen clarvoiance som arbetar och då är det ingen annan utan den personen som ser det. Poltergeist kan alla närvarande se det med sina egna ögon.
Varför det är så att dessa tonårs ungdommar dår dessa upplevelser är det ingen som vet.
Men har mina egna funderingar om detta jag tror det är för att övertyga dessa ungdomar om deras medialitet.
Många tar ju sina mediala upplevelser som fantasier när det sker rent fysiskt och andra med dom ser det kan dom inte längre avvisa det som fantasier.
Dom som drabbas av detta blir oftast mycket duktiga medium.
Så dessa fenomen har inte als med onda andar att göra utan det är väldigt kärleks fulla energier som är i gång när dessa fenomen pågår.
Så även om det kan upplevas som otäckt så är det absolut inget att vara rädd för.
jag säger det är helt fantastiskt och ngt riktigt stort när andevärlden vill visa sig på ett sådant sätt för att stärka tron och visa att det är inte fantasier att andevärlden finns.
Så glöm dessa skräck filmer för det är fantasier och påhittade historier.
Lasse

För ett tag sedan såg jag en amerikansk serie som hette Haunting eller the Haunting.
Där var ofta Poltergeist och onda andar. Porsling, möber och andra saker kunde flyga och en kvinna blev så förstörd att hon dog i förtid. Det var riktiga besvär i den familjen. Mannen blev alkohliserad, kvinnan sjuk och det var något problem med barnen också tror jag.
Jag sväljer inte allt, men menar du tarotlasse att detta är bara fantasier och påhittade historier?

Ja det gör jag.
Har också sett en del av dessa Amerikanska tv program dom vill ha höga tittar siffror för att sälja reklam och det är många miljoner det rör sig om.
Så Amerikansk sensastions tv ger jag inte mycket för.
Har sett ett avsnitt av Haunting eller rättare en del av ett avsnitt det var så dåligt att det var skrämmande.
För det var det dom gjorde skrämde upp mäniskor.
Har inte alls dom erfarenherna av andevärlden dom tar upp och inte heller av Poltergeist som jag även har personlig erfarenhet av.
Satt i Ett samtal med Jörgen Gustavsson i våras om just Poltergeist fenomen i våras och han hade samma erfarenhet som jag själv om dessa fenomen.
Haräven pratat med andra Medium om detta där dom heller inte mött några vilsna själar eller onda andar med Poltergeist fenomen utan har som jag upplevt andar från ljuset och en kärleks full energie.
Jag har ju skrivit innan ett par trådar om just detta med onda andar och jag har alldrig under dom åren jag jobbat som medium stött på en ond ande.
Däremot har jag träffat massor av mäniskor som av rädsla skapat en massa onda andar genom sitt eget tänkande.
När vi medium kommer hem till dom och beskriver deras momor som är på besök.
Blir det helt plötsligt lungt i huset och alla onda andar är borta.
Så det egna tänkandet är ett större problem en vad onda andar är för det har jag alldrig stött på.
Samma som min Lärare Iris Hall somsnart jobbat som medium 60 år och under dessa år har hon heller alldrig stött på en ond ande.
Däremot har vi stött på vilsan själar som har en frutansvärd ångest är rädda och frustrerade och dessa andar kan upplevas väldigt obehagliga men dom är inte onda utan dom behöver hjälp att komma över till ljuset och dom är väldigt tacksamma över detta så inte är dom onda.
Lasse
l