Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 2108 ggr
Elisabeth-J
0

Utanför-kroppen-upplevelser

Själen kan ju lämna kroppen korta stunder och vi kan själva utföra detta med. Jag fick en fråga som jag fick igår om något som jag själv aldrig har upplevt så jag hade inget svar att ge. Vill därför skriva det här för att kolla om någon här har ett svar eller har varit med om det.

När man lämnar sin kropp, kan det vara så att andevärlden hämtar oss en stund då för att möta oss på något vis?

Själv har jag lämnat kroppen många gånger men jag har inte då varit i andevärlden. Det här ska inte blandas ihop med nära-döden-upplevelser.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Carina.S
0

Ja du Elisabeth..det låter ju rimligt…Nåt jag minns att jag upplevde en gång, det var att jag drömde om att jag träffade min farbror som varit i andevärlden i många år, jag drömde att han visade runt mig i något sorts "bibliotek" där det fanns beskrivningar på våra livsbeskrivningar, och jag minns att jag var nyfiken på vad som stod där om mig själv, men jag fick tyvärr inget veta..Detta biblotek såg helt annorlunda ut än vad vi är vana med här i denna värld, det var väldigt ljust och kupolformat minns jag, stort och högt i tak..Kan jag ha varit i andevärlden i den drömmen….?????

EwaKristina
0

Jag har lämnat min kropp en enda gång,för en herrans massa år sen,jag var väl 17 år.Det hände då jag var på stan,stod i kö,"svimmade" och hade icke heller kontakt med Andevärlden.Däremot var jag och svävade bland taken på stan och efter ett ögonblick så står jag bredvid min kropp och ser hur de kämpar med mig.Jag kunde i detalj tala om efteråt vem som gjorde vad med mej och vem som sagt vad.När jag talade om det stod de bara och gapade och jag kan än i dag få mej ett gott skratt åt deras ansiktsuttryck.Har inte heller än idag fått nån förklaring till vad som hände.Jag var aldrig rädd,utan mådde otroligt bra där jag stod..

Elisabeth-J
0

#1 Det bibliotek som du beskriver har jag också varit i men då var det min guide som visade mig det :-)  Så visst har du varit där och kikat in!

Elisabeth 

galder
0

#3Jag skrev tidigare om detta.jag tycker att det är så konstigt med min akuta trrötthet som gör att jag måste lägga mig 15-20minuter.När jag vaknar upp ,har jag massor med energi och är redo att ta nya tag.Så har jag haft det länge.Jag tror jag drar iväg för att möta nån-dom kallar på mig.Det låter inte klokt jag vet-men jag hittar ingen annan förklaring.Kan däremot känna det som om jag "gått igenom en mangel"

Måste man komma ihåg vad man varit med om????

Carina.S
0

#4 Det där låter som mig det där..jag får också akuta tröttattacker, och efter 20-30 min vila, och då känner jag verkligen hur jag flyter iväg alltså, så är jag också pigg igen..Va kan DE va vi råkar ut för.Förvånad….

galder
0

#5 Va har du det med?????Det har varit så alltid för mig.Jag har frågat Elisabeth förut,men aldrig fått nåt bra svar på detta! Konstigt hörru….

Carina.S
1

Ja du galder, det måste ju finnas fler än vi som råkar ut för detta fenomen..eller är vi unika..Fundersam

Carina.S
0

P.S: galder jag har också varit såhär så länge jag kan minnas…..

Elisabeth-J
0

#6 Jag har skrivit om det här i en annan tråd tidigare så du kanske missade det?
Dessa tröttattacker förekommer ofta i kortare perioder (några dagar eller veckor) det är våra guider och andevärlden som då hjälper oss att vara i balans för att det händer väldigt mycket på andlig nivå som man kanske inte alltid är medveten om. Balansen vi får hjälp med är att när det händer mycket andligt är det viktigt att vi också är jordade. Efter denna vilopaus har man mycket energi, man kanske går ut och går, städar eller gör något annat kreativt trots att man inte har tänkt att göra det. Det är för att man behöver jorda sig en stund för att det har varit mycket andlig aktivitet innan.

Elisabeth 

Carina.S
0

Ja, det är så sant. Man får faktiskt en enorm kick efter att man "vilat" och laddat om…Det är lika varje gång..

galder
0

#9 förlåt det har jag missat.

Men va bra att vi får en förklaring nu då.Ska man stoppa fingrarna i kontakten då??????.

Hia det kan göra ont.

Elisabeth-J
0

#11 Hahaha… nej när du känner att det är mycket energier så gör som jag skrev, gå ut och gå eller något annat kreativt. Skrattande

Att stoppa fingrarna i kontakten gör ju bara att du får en massa extra energi istället Cool

Elisabeth 

galder
0

Va bra -jag tänkte mer på jordningen där..HAHAHA -Men det är sant .Faktiskt måste jag ut mera i naturen nu.Har känt mig tryggast hemma.men nu får det vara nog-ut och spring.

Elisabeth-J
0

#13 Men du kan städa också om du vill Glad

Elisabeth 

galder
0

#14 hyggligt…

kath
0

#1 och #3 Det "biblioteket" ni pratar om är det samma som Sylvia Browne skriver om i sin bok..?kommer inte ihåg vad hon kallade det.. Sen känner jag så väl igen mig med denna akuta tröttheten varje dag..somnar djupt men vaknar upp efter 20-30 minuter..innan jag somar så känns mina ögon som bly..kan bara inte hålla dom uppe..Fast jag känner inte att jag får en massa energi..känner mig bara tung efteråt..det tar ett tag innan jag "vaknar" till..

Elisabeth-J
0

#16 Det var väldigt länge sedan jag läste hennes böcker men jag tror att det står om biblioteket i någon av dem.

Ja man kan känna sig tung också efteråt och det är för att du antagligen är en väligt aktiv person annars och behöver varva ner istället. Jag skrev ju att det här oftast är i vissa perioder och jag har upplevt som du beskriver det när jag har varit väldigt kreativ på andra sätt än med andligt arbete.

Elisabeth 

kath
0

#17  Nu var jag "tvungen" att leta upp det bland alla böcker jag har här hemma *L* Arkivet heter det ju.. Ja, jag har alltid varit en mycket aktiv person på alla sätt och vis..både mentalt och fysiskt..har varit både för och nackdelar men jag har försökt hitta lite balans i det hela..

Fdtr
0

Jag har inte något minne av vad jag haft för mig men en mycket stark fallande-känsla strax innan jag vaknar. En gång låg jag i sängen med mitt ex när jag "landade" hårt och han sa att hela jag studsade flera cm upp i luften.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Prizma_o_Kristall
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var med om utanför-kroppen upplevelsen en gång i höstas. Det var så här:

Jag vaknar mitt i natten en gång och hörde röster och konstiga ljud. Jag var ensam hemma… Jag minns att jag låg vaken och kunde inte röra mig, jag trodde typ att jag skulle dö eller nåt. Sedan började hela min kropp att skaka. Det kändes hemskt! Jag visste inte vad det var då. Men det kändes som jag svävade några dm ovanför sängen. Jag försökte röra mig och efter en stund så gick det. Hade jag vetat vad det var så hade jag inte kämpat emot.

Detta hände på dagen exakt 2 månader efter att min katt blivit påkörd och dog. Några dagar efter att jag var med om förlamande tillståndet såg jag min älskade katt Kitty efter sin död. Hon följde med mig. Kan det ha varit något hon ville mig? Skulle någon kunna kontakta henne på andra sidan. Snälla, jag vill veta om hon har nåt att säga mig. Jag skickar med en bild på henne…

berry892
0

Jag har varit med om en utanför korppen upplevelse, det var nog något år sedan nu, jag var mitt uppe i luften det var inte alls mycket moln och jag bara tumlade runt och runt och for högre och högre upp men jag såg inte marken, det var en bubblande stark känsla som for som vågor genom hela kroppen på mig, de var väldigt kraftfulla och det liksom kittlade i hela kroppen, det var underbart och jag bara tumlade runt högre och högre, det var något som drog mig upp hela tiden liksom, och plötsligt skymtade jag någonting men jag visste inte vad det var, sedan for jag högre och fick syn på en basketplan mitt i luften och det var nät på sidorna som om inte bollen fick ramla ner eller nåt, det var en mycket lustig syn men jag fortsatte bara att fara uppåt, men sedan slutade det och jag började sedan drömma att jag var i ett klassrum med få elever i. Men drömmen kändes inte alls lika verklig som upplevelsen, jag vill definitivt vara med om det igen, men nästa gång vill jag orsaka det självGlad

stene
0

Skull gärna vilja uppleva att vara utanför min kropp, fara runt ovanför och titta på olika saker. Hur bär man sig åt för att kunna göra detta?

[QueenTizzan]
0

LÄste där uppe om trötthets attacker.
De har jag ofta. Och som sagt när man vaknar är man redo för nya tag om man så bara vilar/sover 20 minuter.

Farwuq
0

#1 & #3 mfl.

Det där Akashiska arkivet har även jag sett under en av mina "resor".

Elisabeth skrev: "När man lämnar sin kropp, kan det vara så att andevärlden hämtar oss en stund då för att möta oss på något vis?"

Ja de kan åtminstone möta oss på så sätt, att när man har en "Utanför-kroppen-upplevelse" så kan de stå och vänta på en i bostaden, själv har jag råkat ut för detta flera gånger. Huruvida det är äkta "andar" eller andra levande som också är utanför kroppen vet jag inte.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
0

*putt*

SusanneStromstedt
0

Kan man vara med om något sådant utan att komma ihåg?

Farwuq
0

Ja, troligen.

Allt som händer i din vardag kommer du inte ihåg, det lagras inte i de minnen som du har tillgängliga tillvardags.