Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 750 ggr
Sol-Angelica
0

Carma lagen??

Sitter här och har en väldigt stor fundering om detta med Carma lagen/skyddsänglar/Guider ,ja allt det som ska hjälpa oss på "den rätta vägen"/den väg som är lite lättare att vandra..

När man nu får sig en knuff i den riktning som ju säkert är den "smartaste" att välja..om man då inte väljer den vägen/riktningen,tror ni då att det finns någon gräns för hur J#L#t "tecknen" blir för hur man "bör/borde" göra blir??

Har väldigt svårt att förstå det "hela" just nu,,Skrikandes

Sol

Elisabeth-J
0

Även om man väljer en annan väg just då så tror jag att man sen blir ledd rätt längre fram igen. Om man ser det som ett träd där stammen är din väg men grenar och småkvistar är dom vägar du måste in på för att lära dig något för att sen komma vidare upp på stammen igen. Det är sånt vi kallar fel och misstag men som är oerhört positivt för att vi ska utvecklas och nå framåt på vår väg. Så möjligheterna kommer igen tror jag :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

chik
0

OskyldigJa du..Jag för står inte det överhuvud taget..Mina skydsänglar guider har nog gått på semester..så känner jag det nu..allt bara krångler..Detta var nog fel svar??  chik

Lena.P är jag i verkliga livet.

Sol-Angelica
0

men det blir ju bara värre och värre…som om man inte ges plats alls för just misstag!

Det som tex hände idag var ju inget som jag inte alls hade någon chans att styra!,som så mycket annat under en mycket lång tid!

Men annars är det ett fint svar #1#,#2# tack ändå--

Elisabeth-J
0

#3 Det som händer kring dig nu kanske är prövningar som du måste gå igenom innan det är dags att hamna rätt igen? Då kan det kännas som du skriver, att allt bara krånglar t.e.x.

Elisabeth 

Sol-Angelica
0

Men själva frågan är egentligen inte besvarad ännu eller funderingar runt den…

Finns det någon gräns?

Kram Sol

Elisabeth-J
0

#5 Det där med gräns borde ju rimligtvis finnas eftersom vi inte lever så länge egentligen på jorden, sen kanske möjligheterna kommer i nästa liv om man väljer bort det i det här livet och då är det ju gränslöst isf :)

Elisabeth 

[Hellas]
0

Jag vet inte om jag svarar på det du undrar över Sol-Angelica"  men som jag uppfattar det så undrar du om det finns en gräns för hur extremt jobbiga prövningarna kan bli!?

Jag är övertygad om att det finns en gräns för varje person och att man aldrig får det jobbigare än vad man klarar av.
- Detta ska ju även matchas med den livsuppgift vi valt förstås.

Jag vet inte vad du just nu har för prövningar men de verkar tunga, kom ihåg att be om hjälp och lite lindring, kanske din Guide ändå "mjukar" upp det lite för dig!

Kram och lycka till, det finna alltid ett ljus ut ur tunneln

Sol-Angelica
0

#7# Mitt i prick så menade jag!Egentligen borde man väl vara nöjd då istället, för att "dom"anser att man är superstark..Förvånad,och det klart väljer man allt nu så får man väl ligga i hängmattan i nästa,,(;

Jo Hellas det är så,,att det blev väldigt tungt idag igen!,och det blev så mycket värre när man trodde att "allt"var bättre nu efter katastrof året 2007..

då blir man nu lite förbaskad på "dom" där uppe!

Kram Sol

Elisabeth-J
0

Ok, då förstår jag vad du menar för gräns :) Jag håller med Hellas där, vi får inte mer än vi klarar av men ibland kan det kännas att gränsen är nådd. Var stark och stå emot allt som sker nu för efter dom hårda prövningar finns något väldigt positivt, det finns en mening med det du går igenom nu ;) 

Kram!

Elisabeth 

Sol-Angelica
0

#9#

Nej så är det väl så klart ,bara att man blir såååå trööött på att kämpa ibland..

Men egentligen hur vet man att det inte är "dåliga energier",,det finns ju sånt som inte är helt "vitt"att det är sånt man kämpar emot,,som gör det nästintill omöjligt att vinna..?

SEViking
0

#10 Inte för att jag vet vaf mi diskuterar, men en sak vet jag med säkerhet.

Om man ger upp så är det fullständigt omöjligt att vinna.

Kämpa på

SEV  Oskyldig

sven-g
0

Tänk i förhållande till universum är du liten, men i förhållande till dig själv är du enorm. Det är inte farlig att gå vilse. Du går alltid i cirkel.Om du är öppen under cirkel-gången så kommer du förr eller senare att hitta hem

Sol-Angelica
0

#11# kloka ord!tack Se viking..Kyss

#12#jodå jag är vid öppen! och jag längtar verkligen hem!

[Hellas]
0

#10 Oavsett vita eller gråa energier så är det meningen att man ska kämpa med dessa "motgångar" och se dem som en möjlighet att lära sig något.

På mitt arbete pratas det ofta om problem hit och problem dit……jag brukar då rätta till dem med att säga
"Ja gud så kul, vi får en möjlighet att utveckla och förändra något".

sven-g
0

Om du har hamnat i en typ av vakum,tror jag att du behöver någon annan som blåser dit frisk luft. ( det är svårt att komma ur) hoppas du förstår.

Sol-Angelica
0

#15 nej det var verkligen inte svårt att förstå!,så känns det!,som en nedåtgående spiral eller som ett vakum,,kan man väl oxå kalla den känsla jag har,,vart hittar man nån som kan blåsa då,,Glad

Sol-Angelica
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#14#

Det klart att jag vill utvecklas,men vad jag behöver nu är Time out,,att få känna frid i själen,bara ett litet kort tag..att få vila lite..

Iisis
0

Det låter som en är mätt på prövningar och att det är dags att stänga av och låta allt smälta. Det är själva smältningen som är föreningen vilket förståss kan vara outhärdligt. Men smit inte, va inte rädd och acceptera allt som ges dig - inifrån.

Glöm inte att vi alla tvivlar ibland. Visst blir det värre och värre ju närmare hem man kommer. "Why have you forsaken me". Du kommer att 'stanna helt' en stund och flera gånger 'där hemma'.

*Kram*

Önskar dig all lycka på vägen
Vänligen

Isis

TantAlma
0

"Så här har jag hört/förstått  att det ska vara"

länge man följer sitt hjärta ska det inte spela någon roll om man kommer på avvägar för de hjälper en tillbaks. Så misstag får man göra.

Det är inte alltid den rätta vägen är den lätta vägen.

Och känns det tungt så kanske du inte lyssnat på ditt inre.

Men be om hjälp med orken och energin kommer…

Ibland behöver man stanna upp och omvärdera och andas lite…

Med ljus och värme Alma

Sol-Angelica
0

#18# skulle gärna stanna upp och smälta lite nu men när det är andra som borde förståt att man kan inte bära sig åt hur som helst..,är det svårt att stoppa någon som går omkring med skygglappar..

#19# Och du har helt rätt, jag följer nog inte mitt hjärta..

Kram Sol

Iisis
0

Uppfattade inte hela meningen.

"…men när det är andra som borde förståt att man kan inte bära sig åt hur som helst..,är det svårt att stoppa någon som går omkring med skygglappar.."

Vet inte vad du menar här.

Vänligen
Isis