Varför så mycket hat ?
Är det fel att finnas till om någon närstående behöver ens hjälp ?
Hur kan omtanke vid behov för den som ber om det vara så hatat att människan som bryr sig måste dödas ?
Vänligen
Isis
Kan du utveckla lite?
Omtanke, är det fel ?
#2 Eeh…Ne!!
Tack för svar
Vänligen
Isis
Äkta omtanke grundat i kärlek är aldrig fel, varför skulle det ifrågasättas, vad ligger bakom?
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Omgivningens hat ligger bakom frågan.
Vänligen
Isis
Omgivningen har kanske skuldkänslor eller dy.l. och därför känns omtanken obekväm.
Försök att sätt dig in i deras tankevärld och försök att finna logiken för att kunna förstå deras reaktion.
Ja visst, men nu menar jag på internet och det är inte så intressant att sätta sig i allas sits. Är uppvuxen i en mycket störd familj så jag vet nog i grund vad det handlar om, i värsta fall. Men det direkta ogillandet kommer jag aldrig att begripa för jag är inte någon sociopat i någon mening. Tack och lov
Vänligen
Isis
Nä det är klart att det kan vara obehagligt att sätta sig in i de männsiskors tankevärld som är störd.
Men du är åtminstone så klar att du ser var eländet ligger. Hur det sedan ska lösas/konfronteras är svårare, speciellt för de som är helt och hållet utomstående och inte insatt i detaljer.

Jag säger så här ;
Om någon i min närhet behöver hjälp,ställer jag mer än gärna upp.Även om denna människa är illa omtyckt eller hatad av allmänheten.Man måste ge alla en chans till bättring.
Nån måste vara den första att räcka ut en hand,då kan jag lika gärna vara den personen.

Bra talat Susanne
Å du Iisis, det är inte så lätt att ge råd i en fråga där man bara får veta hälften.
SEV 

#11: Precis vad jag själv funderade på. Vad är den egentliga orsaken till denna tråd? Vem är "offret"? Du själv, Iisis, eller nån familjemedlem - som finns på nätet?
Förklara gärna mer.
Min fråga är om det är fel med omtanke. Är det fel att tala för sympati ? Även om det är någonting som går bortom en dels egna förstånd.
Vänligen
Isis

Inge fel med omtanke eller att tala för sympati.
Om du rör dig i en bekantskapskrets där det ses som fel så bör du se dig om efter en annan bekantskapskrets.
ENligt MIG alltså
SEV 
Kan bara hålla med SE Viking!
#14 "Inge fel med omtanke eller att tala för sympati."
Så bra. Tack för svar.
Vänligen
Isis