Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 984 ggr
satori
0

Djur som går igen?

Har du varit med om att ditt bortgångne djur har spökat? En del menar på att djur inte har några själar, det tycker jag är struntprat!

Jag har inte själv upplevt att nåt av mina döda djur besökt mig men min pappa sa ofta att han kunde känna hundens närvaro efter att han gått bort och mitt ex berättade att vår katt spökade där en gång. Hon hade sett katten sitta i bokhyllan, hoppat ner på golvet och då hördes en duns. Barnen hade inte sett katten, men väl hört dunsen.

pyttelillatrollet
0

visst har djur själar, det har jag sett på samma vis som jag ser vanliga andar.

mariaef
0

Jag tycker mig ha sett min kisse (Stella) som jag var tvungen att ta bort för snart fyra år sedan. Men bara som snabba flashar och ofta bara i ögonvrån. Men det mest underliga är nog att katten jag köpte därnäst har exakt samma egenskaper som henne.

pyttelillatrollet
0

Nr 2 är det några särskillda egenskaper du syftar på?

katter har väl en del "allmänna" egenskaper annars!

mariaef
0

#3 Nja, jag skulle vilja säga att alla katter har olika egenskaper, är olika som individer. Att Love, som han heter, är så otroligt lik Stella i allt (sättet att kommunicera, sitta, titta, sova, leka, prata…) är väl helt enkelt en slump, men det känns ibland som om det är gammel-kissen. Enda skillnaden är ras och kön.

pyttelillatrollet
0

#4 det var inte så jag menade utan jag menar  att katter har en del allmänna egenskaper men även egna egenskaper.

Tex så är katter självständiga, egna, gör som de vill osv rent allmänna saker för katter alltså. Sen att de har personliga egenskaper är jag fullt medveten om.

mariaef
0

#5 Aha, då fattar jag. Ja, Stella var väldigt egen och Love är precis likadan. Gör exakt samma saker på precis samma sätt, t.ex sover med huvudet på kudden och har täcket upp till hakan, älskar att stå och trampa på mitt bröst innan han lägger sig, vill bara dricka vatten ur badkarskranen, älskar att ligga över min vänstra axel, leker kurragömma osv…:)Som om det skulle vara samma katt.

pyttelillatrollet
0

Låter ju märkligt om de skulle inkarnera så fort hmmmm??? Hoppas kan man ju *ler*

TantAlma
0

Ja jag är övertygad om att de kan det och att mina djur kommer på besök. Lite då och då ;)

När jag sov över hos min väninna sist som bor utanför Flen i samband med ett kalas, kände jag hur en stor hund lade sitt huvud på mitt ben över mitt lår.

Nästa morgon då jag berätta om hunden fick jag veta att hennes make haft 2 stora hundar en gång i tiden. Så trots att jag inte hade någon anknytning till hunden fick jag kontakt.

Ljus & värme

Alma

satori
0

#7 Varför skulle det vara märkligt?

satori
0

#8 Härligt att höra!!

pyttelillatrollet
0

nr 9

om det fungerar på samma sätt som med människo andar (som också är djur egentligen) så inkarnerar vi alltid med den grupp vi känner. Dvs att vi har vår familj här & om jag dör så kan jag inte inkarnera förrens min familj dött & de ska inkarnera igen (finns säkert nåt undantag)! man får på andra sidan titta & lära sig av det som skedde i sitt liv.

Varför skulle en annan djursort inkarnera fortare än oss menar jag? Katter har ju också en familj.

mariaef
0

#11 Bra fråga. Fast min katts familj var ju iof jag och barnen Förvånad

satori
0

#11 Så tror jag inte alls det är! Bara för att man föddes av en viss kvinna (mamma) så behöver det inte betyda att man är själsligt släkt med varann för det. Däremot så kanske man valde varann i det här livet för att man har något att lära varann. Vissa människor känner man igen med en gång, man behöver inte ha blodsband, andra som familjemedlemmar behöver man inte alls känna nåt kosmiskt släktskap med alls.

Människor är inte djur i den bemärkelsen. Visst tror jag att djur har en själ men till skillnad från djuren så har vi ett medvetande. Tror inte att djur behöver gå igenom sitt liv efter döden för att titta tillbaka på gott och ont. Djur är djur och kan aldrig inkarneras som människor, de har sin egna sfär s.a.s. Sen kan man nog vara död i tusentals år innan man kommer tillbaka, men även väldigt kort tid om man blev fråntagen livet på ett snabbt och drastiskt sätt. Vet du varför det är så många födslar i krigshärjade länder? Jo för att alla som dött i kriget har bråttom tillbaka. Visst kan det hända att man kommer till samma familj, men jag tror det hör till ovanligheterna.

pyttelillatrollet
0

Nr12 Katten hade säkert en mamma  & kanske syskon innan den kom till dig? Kattmammans egenskaper går många gånger igen hos ungarna Tror jag iaf. Tex innekatter kan inte klättra ner för träd (oftast iaf) för att deras mamma inte lärt dem det då de är innekatter.

pyttelillatrollet
0

nr 13

Jag sa inte att det bara är familje relaterat det var ett exempel! Jag tror det handlar om en själs grupp där man kanske är mamma en gång & nästa gång barn just för att lära sig av varndra.

Människor är djur av rasen Homosapiens! vi anses även som det största rovdjuret på jorden! människan sätter sig över de andra djuren & tror dessutom att den är smart vilket inte kan stämma för då skulle knappast jorden se ut som den gör tror jag!

Vad vi tror om den saken lär vi aldrig få veta förrens det är dax för oss själva att gå över. Vad är det som säger att de inte inkarnerar som tex människa efter tex katt? En människa med stor förståelse & kärlek för just katter tex? Vi är ju trotts allt djur!

Tillägg! Vad är det som säger att tex en katt inte har ett medvetande???

Jasså.. jag gissar snarare på brist av preventivmedel!

satori
0

#15 Ja det är en intressant diskussion som det finns många delade åsikter om, som skulle vara kul att snacka vidare om. Vi kanske kan starta en ny tråd om bara det!?