Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 668 ggr
[TotemoOmoshiroi]
0

fler som ser?

Jag satt och disskuterade spöken med en indonesisk chat-kompis, och hon berättade om att hon sett ett spöke en gång och hon fann det väldigt obehagligt. Ialla fall så frågade hon mig en hel del om de andliga och jag svarade så gott jag kunde, sen frågade hon mig om flera personer kan se ett spöke samtidigt, för hon misstänker att hennes mamma såg samma som henne, och det kunde jag inte svara på.

Så vad säger ni som vet? Kan flera personer se samtidigt när ett spöke visar sig, eller är det bara en och en som "träffar på" det?

Elisabeth-J
0

Ja flera kan se anden samtidigt så det är inte konstigt att båda såg.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Lady-Oona]
0

Självklart kan man se samma "spöke" å till å med på olika platser….de du, kram Oona

chik
0

OskyldigHåller med före gående.Oskyldig

Lena.P är jag i verkliga livet.

Spiriteye
0

Självklart kan fler se ett andeväsen samtidigt! Det får min elever på mina kurser lära sig å erfara.

[TotemoOmoshiroi]
0

Jamen.. hur ska jag förklara. Jag har aldrig hört att två personer sett samma spöke uppenbara sig samtidigt för dom. har ni varit med om det? att man kan se samma spöke förstår jag, men exakt samtidigt på samma plats och tidpunkt?

Elisabeth-J
0

#5 Ja det är vanligt att 2 eller flera kan se samtidigt så det har jag varit med vid flera tillfällen.

Elisabeth 

[TotemoOmoshiroi]
0

# 6 spännande. det har jag aldrig varit med om. de gånger jag sett spöken har jag varit ensam om det. ensam vaken eller ensam i rummet. det har aldrig visat sig inför andra. jo, en gång kom ett spöke gående framför bilen när jag och min mamma var ute och åkte , men det var bara jag som såg det.

Elisabeth-J
0

#7 Det beror ju också på om den/dom andra är mottagliga och öppna för det också.

Elisabeth 

[TotemoOmoshiroi]
0

# 8 jo, det är klart. men jag tycker jag och min mor verkar vara väldigt lika varandra på det mottagliga stadiet, om man bortser från att hon inte sett spöken, utan mer känner av. Har du E.J varit med om att du sett ett spöke uppenbara sig för dig samtidigt som någon bredvid dig också ser den?

[Lady-Oona]
0

#när du ensammen ser ett spöke så är det dina klärvojanta ögon som ser, det är din upplevlese, när alla ser samma spöke på samma plats vid samma tidpunkt är det ett s.k fysiskt fenomen… och just ett sådant skattas högt i spiritualistiska kretsar då det anses vara lite extra fint att få vara med om det.

bjarvamor
0

I vår familj har flera personer hört samma ljudfenomen många gånger. Jag och min syster både såg och hörde ett så kallat "gå före" som betyder att man kan se och höra en person innan den anländer. Men ett så kallat "spöke" har även bugat för mig  vid ett bord för fyra personer på en krog full med folk, men det var bara jag som såg honom! Glad

BjornI
0

Mottagligheten, som sades tidigare här i tråden, styr vem o vilka som ser vad. En människa kan se o höra mycket medans ens kompis sidan om inte ser eller hör ett dugg.  Det beror på hur öppna sinnen individen har för just det tillfället. Nästa gång kan kompisen höra o se saker som inte Du kan. Så länge du har öppen dörr för sinnena så lär du se o höra mer. Tyvärr har jag inte nyckel till allas dörrar….För då hade jag öppnat upp allas sinnen!

Elisabeth-J
0

Ja det har du rätt i Björn :) Jag ska berätta om ett sånt tillfälle. När min äldsta son var 4 år så satt vi i soffan och pratade, bodde i en lägenhet där det spökade rejält. I hallen ser jag en vit slöja som rör sig och samtidigt säger sonen: mamma, titta där är ju den där tjejen igen, du vet hon som alltid springer så fort. 

I den hallen fanns det också en man som knuffades, han knuffade gärna på barnen och en dag såg jag honom som en levande person när han knuffade brorsans son, brorsan såg en arm som en skugga på sonens rygg när han knuffade honom. Så visst kan man se energierna på olika sätt.

Elisabeth 

Thez
0

Vi var 6 personer som satt nere vid tv:n och heölt plötsligt hör vi alla samtidigt hur det går på övervåningen. och detta har hänt flera ggr.

MIRJAMI
0

Jag har varit med om att vi var tre personer som såg samma sak. Alla blev livrädda så klart…även hon som inte trodde på spöken.

Iisis
0

Nu kommer jag att bli jagad av vargarna. :D

På en gammal arbetspalts visade det sig att även en annan såg det jag gjorde, men båda var lika osäkra så det tog ett bra tag innan vi närmade oss ämnet och det visade sig att båda sett 'honom' röra sig på vissa ställen. Båda hade känt av en närvaro, känslan av att vara iaktagen fast det var helt tyst och stilla om kvällarna. Den andra tjejen sa att hon inte såg, men kände av det som en iaktagelse och kalla kårar. Själv såg jag honom röra sig och sätta sig/sitta bla. brevid mig på stolen i det köket om kvällarna. Försökte fråga honom vad han ville, vem han var osv. Men eftersom jag inte är något medium eller så haj på detta så det enda jag kunde få fram var att han var en kvinnas avlidne man, som ville hälsa ngt. Vet ej vad, men vi fick sedan hjälp att rensa upp där. Det blev mycket lugnare sen, det kändes som luften blev helt ren och så… Jag är inte rädd för spöken, men jag förstår mig inte på dom riktigt. Den andra tjejen hatar allt vad det heter spöken. Kan väl förstå det på ett sätt… när de kommer och sliter i ens kappa och drar en massa energier.

Vänligen
Isis