Födelsemärken
Har läst någonstans att födelsemärken kan förknippas med tidigare liv, undrar om Ni härinne på Forumet har hört talas om det och kanske har tips om någon läsning i ämnet/Tara

Det där är intressant att studera, jag tror att födelsemärken kan ha någon betydelse från tidigare liv men det är ju ingenting som kan bevisas förutom av dig själv. Om du gör en regression utan att ha födelsemärken i tanken så kan du kanske få någon förklaring till att du har ett märke någonstans som kan förknippas med något av dom tidigare liv du får se under regressionen.
Det vore intressant att se om några här har sett något samband med tidigare liv och födelsemärken :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ja, spännande. Nu gäller det att hitta någon i Halland som utför regression
. Men sen också lite hemskt kanske. Min dotter har en del på ryggen. VAd kan hon ha varit med om. Hm
Var rädda om varandra

Jag har också ett fördelsemärke (?)som skulle vara intressant att få reda på mer om( jag beskrev det även i en annan tråd förra året). Det är stort (sträcker sig över höger sida bålen och hela undersidan av överarmen), är ljusare och flammigare än ett vanligt födelsemärke. Det har förbryllat läkare som kollat det. En av mina vänner brukar skoja och säga att jag säkert har blivit bränd på bål i ett tidigare liv…haha.

#3 Hahaha ja vem vet, du får kolla det nån gång ;) jag har också ett konstigt fördelsemärke som jag kunde förstå en gång när jag gjorde en regression :)
Elisabeth
Min dotter hade ett stort födelsemärke på halsen som blev bortopererat och nu har mitt barnbarn konstiga märken på kroppen, därför tycker jag det är intressant om andra hört något om dessa fenomen..Det sägs att en del barn minns tidigare liv och har dom tex. blivit skjuten eller på något annat sätt dödats med något tillhygge så finns där ett födelsemärke.

#5 Barn kan minnas och det märker man oftast genom att dom pratar om något sammanhang eller kanske en plats som vi föräldrar vet att dom inte har kunnat veta om eller fått höra något om på något sätt. Då ska man vara uppmärksam och man kan fråga barnet om det när dom börjar berätta. Jag har hört barn som har börjat prata om tidigare liv och har inlett med att säga: När jag var stor, när jag var din mormor bl.a. Rädslor för olika saker kan ju också ha med tidigare liv att göra, sånt som man kanske dog av den gången kan skapa en rädsla i våra cellminnen som inte finns i vårt medvetande men hos barn r dessa minnen mer öppna. Så var uppmärksam när ditt barnbarn kanske börjar prata om saker som kan låta lite märkligt eller konstigt.
Elisabeth

#5 Jag tror det är ganska vanligt att barn minns tidigare liv. Jag brukade babbla på när jag var liten om saker jag gjort "när jag var stor". Jag minns en del av vad jag sa, men oftast bara som fragment. Kläder, skor, dofter… Jag minns när jag var fem och fick en gammal klänning som jag kunde leka med (någon hade haft den hängande länge på en vind och jag tyckte om att klä ut mig, så jag fick den). Den var brun och längst ned vid fållen fanns två breda svarta ränder. Den väckte många minnen, fast den jag hade ägt var längre och i tjockare tyg.

Har hört talas om detta. Har/hade själv inga större födelsemärken på kroppen förutom ett på ryggen som väl var ungefär stor som en gammal 10-öring. Men det fick jag borttaget. Har blivit spådd en gång att jag dödats i ett tidigare liv med ett knivhugg. Om det nu skulle ha något samband med födelsemärket vet jag inte. Men födelsemärket var heller inte så jättestort.

Jag har märken på ena benet som är helt pigmentbefriade.
De syndes tydligare när jag var yngre. Jag har sedan jag var liten trott att det är en kvarleva från ett tidigare liv men jag har ännu inte fått kvitto på att det stämmer.

#3 Min son har ett som är på änstra sidan av bålen och går ner över höften. När han var liten synds det jättetydligt men det har blivit mycket ljusare med åren.
Det skulle vara väldigt intressant och veta det kommer ifrån. Och om ni två har varit med om ngt. liknande i era tdigare liv.

#11 Ja, vem vet!? Mitt har nog också blivit ljusare med åren, tror jag. Eller så är det för att jag vant mig, kanske.
#6 Elisabeth! Har du lust att berätta var ditt märke kommer ifrån? Vad fick du veta under regressionen? Om du har lust, alltså…
Har ett ritkigt rött märke på högra armens insida 2-3 cm stort. Är kanske ett sånt där eldmärke…vad det nu är?? *S*
#14 är inte det där samma Tecken som luffartecknet, som förr var så populärt att tatuera in på handen för killar? haha eller är du säker på att den inte är siffror i dem? (eller har jag sett för mycket film nu?)
Jag har både röda, bruna, nåt enstaka svart, små, mellanstora, stora, platta & upphöjda över hela kroppen. Hade en vid armhålan typ, som såg ut som en liten liten köttbulle. Den & 3 andra opererades bort iofs. Borde operera bort fler, men tar det senare.
HAr pigmentförändring, dvs vita fläckar på vänster överarm, som många tror är en borttagen tatuering & pigmentförändringar i ögonen, under det blåa..
Har även ett rätt ballt födelsemärke på magen, ett upp & nervänt hjärta :)
Helleh!!!Skratt skratt..Jag tog fram fotot och satt o glodde, Det tog en bra stund innan jag såg dom små prikarna i hörnet…Jätte kul.chik
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag har ett födelse märke vid navelen som är rätt så stort,Men som på sommaren så syns det inte om man är brun..Jag är väldigt intreserad av rinkention,Och jag har alldrig tänkt på födelsemärke..jag vet att i mitt förra liv blev jag knivstuken..
Lena.P är jag i verkliga livet.
#15 Toppen idé att jag inte tänkt på det själv!
Jag ska kolla lite efter ursprungsbetydelsen. Jag vet att det har lite olika betydelser beroende på vilken folkgrupp eller hmmm. Social grupp man kommer från men det borde finnas en ursprungsbetydelse..
*Drömmer mig bort nu*
- Coolt, tänk om jag varit en eldig Zigenare eller Tattare i ett tidigare liv…….det är ju skithäftigt, jag har alltid älskat Zigenarberättelser (från förr), vem har inte läst om Katitzi.
Annars har jag ju inte haft sådär roliga tidigare liv ärligt talat! Jag har inte ens varit rik ju 
#19 Sjömän brukar väl också ha en sån symbol?? Tro, Hopp och Kärlek…..
Ja de står nog för det tror jag- nu när du säger det Bybo!
Hellas det kanske var du som VAR Katitzi på riktigt haha. katitzi var rik på annat än pengar…eller?
#21 :-) Min farsa kände visst Katitzis syrra Rosa….
#22 Jasså minsann! hur gammal är den berättelsen egentligen? kan ju inte vara så gammal då!
då sprack det hellas… du måste vart någon annan Zigenare.
Ja fast nu hittar jag något som kan vara en lite mer allmän förklaring på prickarna.
Något som kallas för Treenighetsläran!
Någon skrev att i grund och botten står prickarna för
Fadern Sonen och den heliga Anden.
Fast….jag håller på eldig Zigenare än torr katolsk präst…eller hur brudar *asg*
Förlåt om vi förstör tråden fast detta är en riktigt intressant tråd
haha då vill jag se dig som katolsk präst istället …. ännu bättre…Buddah *ASG*
Ja förlåt att vi spårar ur så här på kvällskvisten.
Finns det ingen stjärnformation/tecken som kan passa? ( Trummans saga:-)
Detta är jätteintressant!!! Sylvia Browne skriver om detta i en av sina böcker som jag har läst,hon har gjort många undersökningar av detta fenomen genom att låta klienterna genomgå regression…minns ju inte nu vad boken hette!!!!
Nu vet jag
så hör heter den:
Lär av dina tidigare liv Minnen från förr kan hela dig nu!
Och här kan du köpa boken:
Lycka till Tara 
Tack för tipset Vibeka