Ot Snöstorm
Vad sägs om en tramstråd så här på småtimmarna? Det är snöstorm i Skåne, och jag har tjuvöppnat fredagsvinet och tagit med mig ett litet glas hit in till min dator som jag smuttar på lite då och då! Hmm, ja det är inte datorn som smuttar, om ni förstår mig rätt!
Detta gör du absolut rätt i ,, är de snöstorm behövs de ju lite värmande,, *L*,, själv får jag sitta i rus efter lukten av sonens sura skor i skotorken,, *hua*

Ja npt e fel på vädret. I morse var det nästan 20 minus. Å dagen har hållit sig till runt 10 minus, jag väntade mig ännu kallare i natt, men nu ere bara nollan.
Jag ska köra i natt så jag kan inte skåla ikväll, men skål me cola då
SEV 

Ni behöver lite vinter i Skåne också :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

#2 Javisst är det konstigt, så har det varit här med både idag och flera gånger tidigare. Snart smälter väl snön bort här uppe och så landar allt i Skåne istället :)
Elisabeth

Snöoväder här i Värmland med….Brrr

#4 Ja säkert, men de e ju bara 20 mil mellan oss.
Å som du säger, skåne behöver lite snö dom åxå
SEV

Tråkit ere me lite snö här uppe, å man kan ju undra hur mycke elen kommer å gå upp nu.
En annan sak, jag har för mig jag sett nånstans att all el säljs och går via någon sån där pol, som reglerar både priser och förbrukning, alltså tillgång efter behov o.s.v.
Om det stämmer, då gör ju skelleftekraft eller vilken det nu var falsk reklam, för om all el går via pol, så kan dom ju inte garantera att all deras el dom säljer kommer från vatten eller luft. Hmm Vind.
Bara lite tankar jag spånat på en tid nu då ja sett reklamen på TV om grön el.
SEV 
Här har det snöat för fullt så nu är nog allt snätäckt
så mysigt! var ute och kastade lite snöbollar med hunden, hon är som tokig i snö hehe, så roligt man kan ha!
Hoppas inte strömmen går bara
, men men det har sin tjusning det också…

Jaa, haha, det förtjänar vi väl antar jag?

Här har det inte kommit någon snö, men massvis med regn - på tvären naturligtvis. Det har blåst väldigt hårt men verkar som det lugnat ner sig nu lite.
Mycket märkliga vintrar vi fått de senaste åren. Det är inte vinter längre utan en lång utdragen höst, sen kommer våren.
Vad har vi gjort med vädret??
Ja fy här susar det i säven!!! knakar i fönstrena och snöar ute…tur man får sitta inne i värmen och snicksnakca vid datorn ;) Åhhhhh vad trevligt med ett glas vin…har inge hemma bjuder du på en skvätt bjärvamor?!??!
10# ja man börjat snart undra vad som är på gång med väderleken…allt ändras fortare än någonsin tidigare och blir mer extremt…hoppas det vänder nu när vi börjar bli mer miljö medvetna..

ja nu är jag nyrakad så nu kan jag joina partyt jag åxå *fnissar*

Sorry, fick telefon av en väninna som var bekymrad över sitt barn! Men det är klart att jag bjuder laget runt! Skål alla mina vänner!

Vad ska ni göra för spännande i helgen då? Själv ska jag hjälpa min ena dotter att flytta. Hon har fått en lite etta i centrala Helsingborg. Så nu blir det lite urplockning i skåp och hyllor för att plocka ihop de mest väsentliga till ett litet hushåll.

God Natt med er! "Fjäderholmen" kallar!
15#, vad roligt då får jag önska er lycka till i helgen
, själv ska jag underreds behandla bilen i helgen så inte allt salt äter upp den
, och vem vet man kanske får gå och skotta snö också?!

Såja gott folk.
Då bär det iväg söderut då, vi får väl se ifall ni har det så blåsigt, det ska bli intressant att se.
Ha en bra dag allihopa när nu när vaknar, jag kan meddeöa att här ungefär mitt i vårt avlånga land så är det precis kring nollan och det snöar på tvären. Det blir trevligt att ge sig ut på vägarna i detta vädret, fördelen är väl att jag kommer att vara ganska ensam.
Må väl önskar SEV 

Vädret är ett samtalsämne som skapat mångas start på att komma varandra närmre. Vädret är ett samtalsämne som oftast är inledandet på att komma någon närmre in på livet. Jag sitter nattligen i en taxi och har pratat om vädret under mina färder till 80%. Jag följer omedvetet 5-dygnsprognosen för att kunna rätta eller instämma i kundens påstående att vädret ska bli si eller så. Jag har lärt mig med åren att "prata bort" väderpratet genom att skicka ut en fråga eller ett påstående som bryter isen mer än vad vädret gjort/gör.
En sak som jag vill dela med mig i denna tråden är (enligt kundernas ständiga kommentarer) att danska smhi (eller whatever det heter over there) har säkrare prognoser över hur vädret blir i Skåne än vad vi själv har här i Sverige. Tänk på det!!
Ha en bra dag alles Mvh Björn
Gomorron på Er. SÄtter mig här en liten stund innan jag åker till jobbet. Bor på västusten och här har väl blåst . men som ni märker har jag ström. SKönt. Mindre skönt att motorn till vår stoker krånglar. Så vi hade en fin och varm temperatur av knappt 13 i köket innan. . Svärmor som bor i ett äldre hus bredvid oss. Tycker det är onödigt med värmeljus och värmefläkt men fryser ju.. Vad gör man?. Ha en riktigt skön dag . Kram
Var rädda om varandra
I min del av Skåne finns ingen snö, om det funnits något i natt så är det borta nu. utanför fönstret är det +3,4.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Här är prognosen för Hörby som ligger i mitten av Skåne.
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr_europa.htm?city=110046046&name=Hörby

o här har det snöat hela natten…o mer är visst på väg

Här har det också kommit mer snö men ingen storm :)
Elisabeth
Allt här är nu precis som det var tidigare, stormen är glömd och borta.

Kom lite snöblandat igår kväll och haglade imorse, men inte en endaste snöflinga på marken nu.
Ja, Sverige är då ett avlångt land, från norr till söder.

Jag är en vårmänniska så jag ser framemot att den kommer allt närmare :P
Ni som väntar på solen kan studera tabeller i väntan.

Det blåser lite och vips, så blir man strömlös… skrattretande. Tur att man har elkraftverk annars kunde vi inte haft kossorna kvar.

Nu är här 4+ och snön är borta! Skönt tycker jag. Snö i Skåne blir bara slask och blask och ingen snöröjning som funkar!
Nu har det stigit till +5 i lärdomsstaden.

För tillfället så står regnet som spön i backen! Jag tog en promenad ner till affären och kom ut lagomt till regnskuren!
#28 Ja, vintern är nog värd de ljusa sommarnätterna här uppe i norr. Den artonde juni går solen upp 00.00 och ner 23.06. *längtar*
Men då får man aldrig tillfälle att se stjärnorna.
Jag går på natten varje år i juni och söker efter Atares - alfa Scorpio - där nere vid den södra horisonten. Den hänger över horisonten som en glödande rubin.
#34 Stjärnorna kan vi se resten av året. Och norrsken!
Jo men de flyttar sig runt på himlen, ni missar massor, alla sommarens strålande stjärnor och hela skorpionens stjärnbild.
De som finns på vintern de ser vi också.
Här hare snöa lappvantar hela dagen.
Vackert! Sitter just och funderar på hur jag ska få mig ngt fredagsvin… jobbar ju till 20.00 :(
Börja med att brygga själv.

Det snöade hela vägen till 2 mil innan söderhamn, sedan var det upphåll till 2 mil efter söderhamn, snöade som fan till gävle. sen lite fjuttsnö till Månkarbo, efter det blev det inge mera snö.
Men dom har mer snö i uppland än hemma i Sundsvallstrakten.
Nu på eftermiddan börja det regna i Sthlm.
Såja gott folk, då vet ni vädret i mellansverige
SEV 
Blåst och kylslaget duggregn i Skåne.

Då ska jag berätta vad som väckte mig klockan 3.15 i natt - jo ett dånande åskväder! Det blixtrade och det mullrade. Jag var tvungen att kliva upp för att kolla så att jag uppfattade rätt om vad som var på gång. Jomän! Det verkade ligga ut över sundet. Jag bor i Malmö. Åskväder i januari - eller rättare sagt den 1 februari - inte dåligt!!!

#41 Oj, det är verkligen vårtecken!
Elisabeth

Jag kan tycka att det är lite otäckt med åskväder på vintern! Nästan lite domedagsaktig känsla.
#37. Hoppas du har några trevliga vänner Trumman som kan låna dig en flaska? Men va? En kille som gillar vin? Många killar säger att det är "fruntimmersdricka"!

#42 - Ja, jag hoppas verkligen det, men visst var det konstigt.
#43 Jag tyckte också det var lite kusligt, men jag älskar ju åskväder så därföra var jag ju tvungen att stå och beskåda. Det var ett mycket konstigt väder igår. Precis innan skymningen så blev hela luften rosa och detta måste ju ha berott på att solen belyste ett molnlager som låg högre än de moln som låg över oss.

Knäcker en låda rödvin och bjuder laget runt :) Ha en riktigt trevlig fredagskväll allesammans!
Skål :)

Tack Celia, och skål på dig och alla övriga här på ÖN hälsar jag också en trevlig fredagskväll!
Skål, jag går och tar en kopp yogi te
Ah…
Ett gott kryddigt te, sen ska jag se let's dance på tv4
Önskar dig Celia det samma…och alla andra på ön också så klart. Skål ( julmust som sprutar ur öronen) på er….
JA du #41 Åsk väder så här års är visserligen ovanliga, men jag kan tala om att jag vaknade en natt , jag glömmer det ALDRIG somligt minns man, man som om det var i går fast det inte var det ,det var den 16 jan -93, bara några dagar innan min dotter skulle fylla 1 år. Vi var själva hemma den natten, jag vaknade av en jätte skräll och undrade vad det var, så kom det en till jag trodde inte det var sant , jag rusade upp och tittade ut genom fönstret, och mycket riktigt , stora rejäla blixtar lyste upp himlen det på gick säkert i jag tror en kvart eller så, men det var oxå ett åskväder väldgit tidigt, jag har varit med om att det har åskat i november men aldrig i mitten av januari… ha en bra kväll….
På tal om vårtecken , så kan jag tala om att här i Småland så står snödropparna i fullblom, krokusarna är på väg upp och tulpanerna har kommit upp sådär ca 5 cm, på soliga ställen där det är skyddat vill säga …. och här om dagen hörde jag koltrasten sjunga det tycker jag var ett fint vårtecken…
#50 Nu när du säger det, så vill jag också minnas att det var åska en januari natt 93, jag minns så förvånad jag var.
Ja!! Vi har ingen åska men vi har små krokus som snart står i blom..Norra halland..Piss regn hela dagen.Men ändå lite våraktit..Och det är ljust till kl17..Bara det Nu skall jag taga natt ölen..skål.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Dessa kommande fyra veckor kommer dagens längd att öka markant, här i Skåne blir det en timme på morgonen och en timme på kvällen, vipps så är dagen två timmar längre.
Väderfråga. Skall till Jönköping i morron. Hur är vädret där? Kommer från Halland
Var rädda om varandra