Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: böckerfilmtips
Läst 422 ggr
emji
0

Önskar tips på lämplig bok.....

Behöver tips på en lämplig bok till min mamma.

Det är nämligen så att hon är mycket svårt sjuk och det finns inget hopp om att hon ska klara sig. Jag är mycket hos henne och hjälper till med allt möjligt och vi har många och långa samtal om bland annat livet och döden.

Jag har försökt förklara för henne om mitt sätt att se på döden, nämligen att kroppen dör men själen går vidare till en annan dimension. Hon vet inte riktigt vad hon tror egentligen men skulle gärna läsa någon bok om detta, hon har aldrig läst någon som helst bok i detta ämne förut.

Jag skulle bli väldigt tacksam om ni kan ge mig ett tips på en lämplig bok som jag kan ge henne. Den ska inte vara för avancerad utan behandla ämnet på ett enkelt och lättförståeligt sätt.

Tackar ödmjukast på förhand / Emji

bjarvamor
0

Vad tråkigt med din mamma! Hoppas att hon kan känna lite tröst i någon av Sylvia Browns böcker, Livet på andra sidan, eller Mellan två världar! De är lättförståeliga tycker jag, även om man inte har läst någon litteratur i ämnet förut.

Många många kramar till er båda!

[Hellas]
0

Å som alltid tjatar jag om en underbar bok som man läser ut i ett nafs + att den finns i pocket format så den är riktigt billig

"Döden är Livsviktig"

Jag hoppas det är ok att länka direkt Generad

Mimaroben
0

Håller med Hellas - ska någon läsa 1 bok om döden och livet därefter så är det "Döden är livsviktig".

En väns mor dog och min väns far var otröstlig. Jag lånade honom denna bok och den förändrade för alltid hans syn på liv och död och det blev lättare för honom att hantera sin hustrus bortgång.

Jag tipsade helt nyligen en arbetskamrat om boken. Han tyckte att det var den bästa bok han läst alla kategorier. Han blev dessutom av med flera av sina rädslor.

Mitt varmaste deltagande till er.

emji
0

Tack snälla ni för er medkänsla och omtanke, det värmer.

Ja, det är verkligen en jobbig tid i livet just nu, men vi försöker att göra det bästa möjliga av det ändå.

Tack så mycket för boktipsen! Jag beställde "Döden är livsviktig" med detsamma. Sylvia Browns böcker har jag faktiskt, men inte läst själv ännu. Ska titta på dom också…

Tack igen…och Kram till Er / emji