Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: intuitionsövningar
Läst 2704 ggr
SundblomMaria
0

Gissa döds-orsak/Bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran 8- åriga Nikita dog den 12.e December, någon som vill ge sig på att spekulera runt hennes död, hur det gick till och eventuell döds orsak. (skriver inte mer så att jag ger några ledtrådar)

Själv har jag inte ens fattat att hon är borta än, eller hon kanske inte är borta ändå, ängla-Kita.

Här kan ni se lite bilder på Kita:

http://s70.photobucket.com/albums/i93/Alicedallis/Nikita/

Tuva-Lena
0

Och min älskade Emil fick somna in den 4 januari - han fick en stroke på promenaden. Han var också en golden. Gråter Känner fortfarande doften av honom när jag vaknar på natten, för han låg alltid nedanför min säng på morgontimmarna. Saaaaknar!

Din underbara hund som ser så piggelin ut på kortet trooor jag drabbades av något med äggstockarna eller livmoder, fast det är ren gissning. Känner så för dig och din saknad, jag vet ju vad du går igenom…Gråter

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

SoQte
0

Jag känner mig överkörd.. men det kanske beror på att jag har 39 graders feber..*ler* blir kanske lite livlig fantasi då.

Jag kan nog inte svara.

Väldigt vacker golden..   beklagar sorgen. Jag har själv vuxit upp med en labrador.. världens bästa vän. Jag kan fortfarande höra tassarna mot golvet ibland.

Happyspirit
0

Det första jag såg  var också överkörd av en bil.

Eleri
0

Ihjälkörd av bil…den tanken kom till mig.

Beklagar sorgen:-(

SundblomMaria
0

Ingen bil inblandad.

Äggstockar och livmoder ej heller orsak, men dock på min andra tik Effy, opererades och överlevde i samma veva.

Eleri
0

Vädigt vacker golden

SundblomMaria
0

Golden/Gul lab…Vacker Blandras, iaf!

Eleri
0

Där ser man, en av de vackraste vovvar jag sett på ett foto

Magi-cat
0

skulle också sagt livmoder/äggstockar, men det var det alltså inte…i andra hand urinvägar/blåsa.

Beklagar sorgen efter din underbara hund!!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

AnneN
0

Jag skulle gissa på någon typ av tumörer eller problem med leder

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Starfall
0

När jag ser denna vovven känner jag stark smärta i höger arm. Precis som att det är något med leden i höger framben på Nikita. Det är även något med ryggen. Känner att jag får svårt att resa på mig, blir stel i hela kroppen. Orsaken till detta känns som det är ledgångsreumatism.. Nikita har väl varit inlagd på djursjukhus några gånger för detta känns det som. Men att hon inte svarade på behandlingen…

Hur som helst, Nikita var en väldigt vacker hund… Beklarar verkligen sorgen!

#1 Beklagar också sorgen för Emil…

Kramar//Carro

Spiriteye
0

För det första vill jag säga att det är en jättevacker å fin hund du har fått ha vid din sida..

Det första som kom upp till mej var hjärtat. Nått blåljud el liknande.. Men hjärtfel skulle jag gissa på iaf..

Beklagar sorgen…

Kram

pyttelillatrollet
0

Här är jag väldigt osäker,, men jag drar la till med att den ätit något! antingen något som fastnat i halsen så den kvävts el så något som var giftigt. får lite luft känns det som!

Gahella
0

Hej allihop, jag är ny härGlad

Ville också testa min förmåga. Din hund upplever jag var en Änglahund, hon utstrålar intelligens och godhet. När jag tar in Nikita, känner jag en så stor sorg, vet inte om den är er ? Jag vet inte vad Nikita dog utav, kände endast en stark värme i min mage.

Jag förstår att ni är så ledsna, hon är en mycket vacker själ. Varm kram till er.

siberlina
0

det känns  som det var  fel  på lever  eller njurarna

kajanus
0

första tanken va överkrd av ett tåg,men sen fick ja in en bild på en björn???

SundblomMaria
0

Inga björnar, inga leder, en i överlag mycket frisk hund som inte besökt veterinären annat än för vaccin,  ängla hund och underbar på alla sätt och vis, här delger jag den sanning vi vet om:

Jag kom hem från jobbet öppnade balkong dörren och släppte ut hundarna det första jag gjorde, när jag skulle ropa in dom så låg Nikita på backen och lyfte inte huvudet eller något så jag sprang dit och ringde sambon och bad honom skynda sig hem från jobbet, in och ge människo 2 åringen pepparkakor och hålla god min då hon höll på att börja grina av att jag var halvt hysterisk och halvt grinade.
Ut till Nikita igen och såg att det kom blod ur mun/nos, ringde Sambon och sa/skrek att hon nog höll på att dö, han kom hem 2-5 minuter senare och under den stunden hann hon dö ifrån oss, medans jag höll händerna på henne, kunde inte göra någonting det gick så himla fort.

Sambon dök upp och trodde mig inte när jag sa -Hon är dööööd, han tog tag i halsbandet och försökte få henne på benen, jag sa -Vad gör du hon är ju död, ja grinandes och chockad.
Så hemskt men jag är mitt i dramatiken sååå glad att jag iaf hann hem, tänk om jag hittat henne i en pöl av blod och inte vetat hur hon dog om hon plågats mm mm.
Hemskt, våran lilla glada blonda tjej.
Så overkligt och ej väntat.
Veterinären sa att mest troligt har en stor åder brustit antingen pga tumör eller något medfött som jag inte minns vad det hette(typ pulsåderbrock fast på latin) tror jag.

Så visst, luft fick hon ej, då blodet antagligen kom från lungorna (var avd veterinären sa när jag frågade).

FAttar fortfarande inte att hon är borta/vägrar inse.

Happyspirit
0

Men Gud så hemskt. Vilken chock det måste ha varit för er. Gråter

AnneN
0

Fy vad hemskt… Men vad skönt att hon slapp vara ensam sina sista minuter iafGråter

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Hellas]
0

Gråter Det var en mycket ledsam och gripaden historia, vilken chock för er.

/Kram

siberlina
0

så tragiskt , jag  förstår  hur  ni känner , det  går  inte  i ord  beskriva

Gahella
0

Ja vad sorgligt…för erGråter Men hon finns ju vid er sida ändå. Min katt var det en lång tid, men tror att han har återfötts någon annanstans på Jorden nu.

Ayena_old
0

Först måste jag säga att det var nog den finaste hund jag sett på väldigt länge. Är ingen hundägare men kan kommunicera med en del hundar. För några år sedan träffade jag på en som såg ut exakt som din hund. Han kom promenerandes med sin husse (något sträng) mot mig på trottoaren en solig sommardag. Hunden och jag fick ögonkontakt direkt och vi förstod varandra så väl genom att bara titta varandra i ögonen. Jag blev kär!

Jag kände nu när jag tittade på din hund någonting mitt mellan ögonen, det drar/spänner. Helt klart så sitter det i huvudet. Det kan ju vara en vanlig hjärnblödning. Men jag har en känsla av att det gick väldigt fort.

Jag har inte läst någar andra inlägg eftersom jag ibland är ganska lat och ville inte heller se vad ni andra hade skrivit.

Skulle väldigt gärna vilja ha en golden men bor i en 2:a i stan, och så kostar det ju lite pengar, eller hur?

Har du fått gjort någon obduktion?

Jag beklagar verkligen förlusten av en sådan underbart snäll och intelligent hund!

pyttelillatrollet
0

Gud vad otäckt slut! hunden var jättefin! Beklagar verkligen, förstår att det känns tungt!

kram

dilba
0

jag är Jätte Ledsen för din skull Maria!! Det är hemskt när ens djur tas ifrån en.

Pulsåderbråck heter aneurysm på latin!

kerstinw46
0

Det är nog som människor att de kan få ett anerysm det blir som en utbukning i kärlet som till slut spricker.Men de jag sett inom sjukvården(jobbat på akutmott) går döden väldigt snabbt o smärtfritt.Hoppas det hjälper dig något.Kram från mig Hon spriner nog på någon grön äng m sina kopisar

Gullunge
0

Hej det jag och min kompis "j" tycker det ser ut som om nikita e lite ledsen och olycklig som om den saknar någon…

SundblomMaria
0

Nikita var sällan ledsen och knappast olycklig, var det något hon saknade så var det obegränsad tillgång till mat Flört

Vi gjorde aldrig någon obduktion, och som sagt det gick väldigt fort och jag såg att hon ej led, vilket underlättar en hel del!

KallaMigMimmi
0

Tråkig historia beklagar värkligen jobbigt när dom försvinner så hastigt , Jätte fin hund hon ser så välmående ut på bilden! :)

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

KallaMigMimmi
0

Det är något speciellt med golden. En släkting hade en golden när jag var liten och det var den härligaste hund jag någonsin träffat.

Jag brukde vara rädd för hundar när dom hoppade och skälde och det gjorde även den här "lila valpen" men jag var inte rädd jag blev bara otroligt lugn och trygg med Bamse som är såld till en barnfamilj nu. glömmer han aldrig!

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Lantismamman
0

Jag kände något med hjärtat, fast jag är inget medium. men det var bara min första känsla!

Dysnomia
0

Även här kände jag "hjärtat".

Tilläggas ska att jag inte tolkat djur så väldigt länge. Men definitivt hjärtat.

Läste sedan att det troligen var en brusten åder. Förmodligen där "hjärtkopplingen" låg.

Beklagar verkligen sorgen över er förlorade vän..

SundblomMaria
0

Risken är nog rätt stor att det låg runt hjärtat. Men vad vet jag.

emma93
0

Jag beklagar verkligen! Vilken chock! Varma tankar till dig SundblomMaria och även Inga-Lena! Jag förlorade min äldsta hund i november. Förvisso hade hon en aktningsvärd ålder men den sista tiden av sjukdom blev ändå ganska traumatisk där veterinärerna ändå trodde på bättring som tyvärr uteblev. Det har varit en tung tid för såväl tvåbenta som fyrbenta här i familjen. Att se de andra hundarnas sorg var fruktansvärt, men allt blir bättre med tiden hoppas jag.

Spiritus
0

Beklagar sorgen. Rent spontant kände jag något kring bröstkorg/mage. Förstår att det måste varit fruktansvärt, sitter själv som uppfödare av golden och vet vilken underbar ras det är. Ang Nikita så ser jag att hon hade labbens ögonfärg.

Spiritus
0

Beklagar sorgen. Rent spontant kände jag något kring bröstkorg/mage. Förstår att det måste varit fruktansvärt, sitter själv som uppfödare av golden och vet vilken underbar ras det är. Ang Nikita så ser jag att hon hade labbens ögonfärg.