Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 2713 ggr
Realtime
0

Orber är damm!!!

Orber som man ser på bilder är damm. Dessa Orber uppstär när blixten lyser upp dammpartiklar som är i luften. Pröva att fota mitt i natten uner ett spöregn så kommer ni se att det kryllar av Orber.

http://en.wikipedia.org/wiki/Orb_%28paranormal%29

[PixelMollan]
0

Håller med dej och har alltid gjort :) Det ÄR damm!!

[Kaninfluff]
0

tror att de flesta är damm, men inte alla :)

[PixelMollan]
0

Jo alla  :)

chik
0

OskyldigNej !! Det tror jag inte…..Skulle jag bara ha ett dammkorn i bland? Och skulle bara ett dammkorn vara över en o samma mäniska?Sen vet ju ingen vad det är, men inte damm, det vill jag inte tro..Oskyldig

Lena.P är jag i verkliga livet.

Realtime
0

Pröva att fota i ett "cleanroom" du kommer inte se en orb.

[mia-38]
0

Hej!

Jag tycker att man får tro vad man vill om Orber. Men jag undrar en sak över dessa isåfall om det nu bara är damm. Varför sitter det på samma plats på olika kort från olika vinklar?? Och nu pratar jag INTE om skit på linsen. Jag tror helt och fast på Orber. Men det är ju upp till var och en.

Ha en fin fortsättning på söndagskvällen.

MVh Mia

Realtime
0

Ta en spotlight och kolla nära så kommer du se att dam flyger runt. För damm är inte statiskt.

[mia-38]
0

Men det blir inte sånna cirklar av just damm….

Realtime
0

Nej för ditt öga är inte konstruerat som ett objektiv.

Skogskraft
0

Fråga: vad vill du vinna med denna tråd? Liknande debatter har förts 700 ggr här. Typ.

En del skriker ORB! så fort de ser nåt annorlunda på bild, resten skriker orber finns inte & sanningen finns som vanligt nånstans i mitten.

Tror knappast orbfansen ber om ursäkt & slutar tro på dem efter ännu en tråd som vill banka in insikt om att de har fel, snarare tvärtom.

melia
0

jag ser stor skillnad på Orber och damm :) det som är damm syns för det är suddiga runda fläckar utan mönster eller så, jag har bilder på äkta Orber och det är jag helt övertygad om, en del ser ut som stjärnor och en del har riktigt tydliga ansikten i sig Glad men det är ju självklart upp till var och en att tro det man vill :)

men jag tycker inte ni ska skriva att ni VET att alla Orber är damm för det kan ni inte vara säkra på.. Flört

Kerstina-61
0

Hej! Vi, dvs. jag, min sambo, hans då 12åriga dotter och tre andra vuxna människor var på Falks grav, Hökensås. Klockan var 24.00 och vi väntade på att någon skulle byta ut dessa berömda blommor som alltid pryder gravplatsen. Men det kom aldrig något spöke, till min besvikelse och de andras glädje, då de är riktigt kritiska till övernaturliga saker.

Rätt som det var ser hon som var 12 år stora runda saker, som hon uttryckte det. de flöt omkring i skogen. Jag fotade där hon sa sig se dessa och min sambo tog kort på oss.

Då vi båda hade digitalkameror så kunde man ju se bilden på en gång. Då såg vi andra det flickan sett med egna ögon. Stora runda bollar, lite genomskinliga - orbs. Vi fick med dem, med båda kamerorna.

De som skrattat minuterna innan blev nu vääldigt tysta Hi,hihi
Så ingen kan övertyga mig om att ALLT är damm likaväl som att ALLT skulle vara Orbs.

/Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Noeli
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej…jag skulle gärna vilja veta om detta är damm alltså?

[mia-38]
0

Hej Noeli!

Det kallar inte jag damm iallafall. Helt klart en orb i mina ögon.

MVH Mia

Noeli
0

Va häftigt! Då äger jag en hög med bilder av Orber, likt den jag visade!

Realtime
0

Jag vill gärna se någon som lyckas fånga damm med ett ljustarkt objektiv. En av de största anledningen att de syns är digitala kompakters extrema skärpedjup.

satori
0

Jag har bilder på Orber tagna med de gamla klassiska kamerorna, icke digitala. Och hur förklarar ni att det finns de som sett och filmat Orber som små ljusklot liknande de på bilderna här som flugit runt i rum i mörkret???? Damm de med eller? Självklart är inte alla prickar Orber, men man kan ej heller säga motsatsen.

satori
0

satori
0

Här

natur
0

mia-38

Ha en fortsatt fin fortsättning på söndagskvällen.

Denna kommentar har tagits bort.
Tazzar
0

Min ena hund har mycket ofta en orb med sig på bild. Här ser man en liten som sitter till vänster om hennes ögon.

Detta är en orginalbild tagen utan blixt.

Tazzar
0

Förstoring så att man ser att den finns framför staketet.

Tazzar
0

Här är en där den syns tydligare.

Visar bilderna för att svara på:

#16 "Jag vill gärna se någon som lyckas fånga damm med ett ljustarkt objektiv. En av de största anledningen att de syns är digitala kompakters extrema skärpedjup."

Mina bilder som jag har visat är tagna med en bländaröppning på 5.6 och en brännvidd på 55mm. Som sagt är båda tagna utan blixt. Jag hade halvmanuell inställning så blixten kunde inte råka sättas på. Det var mycket ljust ute.

Lantismamman
0

Min bästa väninna såg en orb kmma flygande i hennes kök,hon kunde nästan fånga den med handen. Hur förklarar ni det???

Keerstina_61: Ja det blev väldigt tyst nu! Cool

calle555
0

Vissa saker som man ser framför sig kan i själva verket vara orsakat av saker på eller inuti ögat. Ett exempel på detta är de så kallade "floaters" som för många blir väldigt tydliga mot ljusa bakgrunder som t.ex. en blå himmel.

peter_stridh
0

Orber är bra att se. De är fantastiska, bara de som ej tror på dem som ej ser dem;)

Andvänd fantasin har ni Orber i badkaret med om ni badar skumbad och dricker skumpa…Oskyldig

chik
0

Oskyldigsomsakt man får tro vad man vill..Jag tror att man kan fånga något med digitalkamera. om det var damm så borde det vara mycket mer o på alla kort. rent teknis se.Och som föregående talare på pekade.varför ett dammkorn som följer ?

Men det är roligt, man kanske kan förändra någon mer att tro på något som man kan se….Eller…Ha nu en bra dag alla mäniskobarn önskar chik..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Realtime
0

Men varför blir det mer Orber i dammiga miljöer???

[Kaninfluff]
0

#29 för att det kan vara damm också. Flört

Dravcena
0

Jag tror nog att de flesta Orber är damm eller en fluga - helt enkelt därför att jag aldrig någonsin hört talas om begreppet tidigare och med det menar jag före det engelska programmet där Derek Achora (eller hur det nu stavas) såg Orber överallt. :-)

Numera tycks vi se Orber överallt och jag tillhör de som INTE tror att andar kommer i form av en vacker, cirkelformad, perfekt rund sak. Jag har - som jag sagt tidigare - sett ett rum fyllt av "andar", "ljusmänniskor" vid ett enda tillfälle och de såg mer ut som tunna, jättetunna oformliga massor.

Jag tror att orbhysterin har skapats av media…….men därmed inte sagt att jag totalt och helt avfärdar att de finns.

"Bara för att jag inte har sett ett fenom är jag inte så inskränkt att jag inte kan tillåta mig att åtminstone vara öppen för att möjligheten finns." :-)

tarotlasse
0

Det är en jätte skillnad på Orb och på Orb  dom Orber som visas här inne är bara damm.

I en tidgare tråd så var det flera stycken som gjorde ett expriment där man tog en bild med blixt i ett rum där det inte fanns några Orber.

Sedan skakade man en filt  framför kameran och tog en bild till och man fick massor av så kallade Orber på bilden.

Så det var bara damm det rörde sig om.

Men jag har sett Orber på bild och dom är betydligt större en dom här vita halvgenomskilliga bollarna vi ser här inne  plus att det är väldigt mycket färger i dom.

Jag tycker det är lite skrämmande faktiskt att det går att få mäniskor att tro på vad som helst.

Även om man är medial så måste man vara skeptikskt till det man ser.

Tror man på allt så är det inte så konstigt att våra medmäniskor  betraktar oss som hel knäppa  och att andligheten får en dålig bild.

Så var skeptisk och tro inte på vad som helst.

Om inte annat för att få medialiteten och andlighten bli seriöst i framtiden.

Lasse

satori
0

#32 Hur menar du nu? Du tror alltså på de där mer färggranna orberna som annat än damm?

Visst är det skrämmande att få människor att gå på vad som helst. Se bara på hela samhället, folk tror på allt de läser i skolböckerna, tidningarna och TV´n. Bara hur patetisk Bush är när han står och snackar om de hemska Al Caida terroristerna och vad som måste göras. Usch hemska människa och lögnare, fast det värsta är som sagt att folk ju tror på allt UTAN att ens ifrågasätta, man måste väl ha ett kritiskt tänkande!!!!!