Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 690 ggr
Elisabeth-J
0

Livsöde

Det är många olika livsöden som har berört mig under åren och många gånger vill man hjälpa till så gott man kan. Nu har jag än en gång läst något som berör mig djupt. Det handlar om Hend Farghali som blev våldtagen som 10-åring och nu har en dotter på 5 månader. I vanliga fall blir dom flickorna uteslutna eller t.o.m mördade av sin familj men Hend har föräldrar som ställer upp för henne på bästa sätt. Mina tankar finns att starta en insamling till flickan så att hon kan få utbilda sig till läkare som är hennes dröm.

http://www.expressen.se/nyheter/1.1011864/12-ar-och-mamma

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ina123
0

Vilken bra idé Elisabeth! Jag läste också artikeln och blev också berörd. Helt otroligt att familjen ställer upp på henne som dom gör. Verkligen vågar stå för det i tidningar och allt också. Hoppas det på sikt kan leda till att fler och fler familjer stöttar sina barn när nått sånt här har hänt.

TantAlma
0

Stackars flicka! Vilken tur att hon har starka föräldrar. Som kan stärka henne i en svår situation. Jag kan ju inte ta bort det onda från henne, men glädja mig åt att hon har fina människor omkring sig.

Med Ljus och värme

Alma

lightseeker
0

Vad skönt att läsa om en flicka som har fått hela sin familjs stöd, för mig blev det tvärtom, hela min släkt försköt mig och mina barn, när jag hade avslöjat de sexuella övergreppen inom familjen, då är vi faktiskt helsvenska. Men skammen och skulden läggs lika skickligt över på offret, här, som i andra länder. Hedersbegreppet verkar sitta benhårt fast i ryggmärgen, på oss alla.

Leira
0

Vilken gräslig historia… stackars barn! Men tack ske lov att hennes familj ändock har stöttat henne…! Fin idé om en insamling, verkligen!!!!!!!

MIRJAMI
0

Satckars flicka….men tyr att hon har familjen. Hoppas denna man som gjorde det mot henne får ett ordentligt straff för vad han har gjort mot en liten oskyldig flicka!!

lightseeker
0

nej, det fick han ju inte, det kan du läsa om i artikeln. Men det är inget typiskt för Egypten, det händer lika ofta här att domstolarna väljer att hellre fria än att fälla. Det finns ju så sällan några vittnen till dylika händelser.
När ett barn tom blir tvingad till att föda ett barn, då tycker jag ju att man skulle ha såpass mycket på honom att han skall kunna fällas. Men dom är fattiga, och är man fattig då har man inte heller så mycket att säga till om.

MIRJAMI
0

Det skulle ju räcka att ta ett dna-prov på barnet så skulle ju faderskapet skulle kunna fastställas och och mannen dömmas….för den lilla flickan har knappast varit med denna 21 åriga mannen frivilligt!

bjarvamor
0

Bra idé Elisabeth!Glad

Spiriteye
0

Ja vad säger man.. Detta berörde mej iaf djupt in i hjärtat. Att detta skall få hända! Huuu fy fan säger jag!!!!

Jag ställer gärna upp på en insamling Elisabeth! Bra initiativ!!!!

Tänk va mkt ondska å elände det finns ute i världen.

kerstinw46
0

Mycket bra jag ställer upp

dinstund
0

Jättebra initiativ Elisabeth …

Jag ställer upp direkt och skänker pengar .. säg bara till vart du vill ha dom.

//Linda

Elisabeth-J
0

Jag har mailat reporten för att se om han kan hjälpa till så att vår insamlingen kommer fram till henne ordentligt.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Hyacint1
0

Ja jag är också gärna med på insamlingen till henne…