Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 1134 ggr
[TotemoOmoshiroi]
0

OT: Språk!

jag är väldigt intresserad av språk och har som mål att lära mig MINST 7 stycken flytande! Då räknar jag ju med engelska och svenska, så det låter mer än vad de är.

Just nu pluggas det Tyska och Japanska.
Jag tycker tyska är så härligt att lyssna på, och Japanska är enligt mig världens vackraste språk!

Tänkte se efter vilka fler språk ni på ÖN talar, förutom Svenska och engelska. :)

BranDuir
0

Danska, Norska, svenska, Engelska; tyska, flytande!

Klarar mig på franska , italienska, ryska, latin, gaeliska och hebreiska

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Hoppfull
0

Men herreminje!!! Skrattande Vilken begåvning… själv behärskar jag svenska och engelska med glans och känner mig ganska nöjd med det Förvånad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

winterdiaries
0

svenska, engelska, ryska, italienska, franska

[Hellas]
0

*Gulp å Svälj*

Bybo
0

#4 Nåja lilla Hellas, kläm fram nåt språk nu…eller hur e det med jante ;-) hähähä….Själv kan jag Svenska!!

Gronstedt
0

Översätter och läser 4, talar 1,5 …

Hatasallad
0

Talar flytande engelska och tyska

[Hellas]
0

#4 Jaja, jag skaaa men det var ett par år sedan jag var liten och nätt 34:a:-(

Förutom Svenska har jag en ringrostig engelska, jag förstår och jag läser engelska men pratar, nja, inte gärna nuförtiden…….
Fast……jag kan ju liite teckenspråk :-) lite stel bara och det är nog bara alfabetet som sitter idag men det är inte fy skam det.
(AntiJante)

Å översätter Bybos heroglyfer…….fast vad det är för språk vete sjutton…Esperanto kanske…..Flört

Pia-F
0

Hahaha, svenska kan jag flytande.

Jag kan se engelska och amerikanska filmer och hänga med, men när det gäller gramatiken så är det kört.

När jag var ung kunde jag svära på både spanska och italienska, men det var väl de enda språkkunskaperna jag hade. Generad

[BigMama]
0

#0 Japanska minsann! Vilken utmaning är det så svårt som det verkar???

Jag kan svenska, finska, engelska, liiiite tyska (borde snart vara utplånat) men vill lära mig fler.

technobooy
0

Jag kan Svenska, finska, engelska, norska och vill lära mer språk…Skrattande

Manni
0

Jag pratar svenska och engelska, kommer ihåg en aning tyska från skolan och pluggade grekiska för ett par år sen.

bjarvamor
0

Hebeiska!? får jag fråga dig Bran hur det kommer sig att du talar detta gamla språk?FundersamFlört

Katrin38
0

Jag har faktiskt läst just japanska, men måste tyvärr säga att jag glömt allt. Eller så lärde jag mig inte så mycket till att börja med.

Språk är intressant det håller jag med om!

BranDuir
0

#12  ganska enkelt svar….min mormor var rysk judinna och jag var rätt intresserad av det ursprunget också….därför tg jag en kurs i hebreiska….och kan idag fortfarand göra mig förstådd…*S*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

[TotemoOmoshiroi]
0

wooow! jag blir imponerad!! vilka språkkunskaper ni har!! helt fantastiskt! Skrattande

# 10 nej det är det absolut inte. ^^ Faktiskt väldigt enkelt att lära sig. Man snappar upp mycket ord och meningar i animer. Har lärt mig ungefär hälften av vad jag kan från att se på anime. Räcka ut tungan Sen när man väl lärt sig standardfraserna och uttalen så går det undan! Cool så har jag en Senpai (lärare) i amerika som jag skriver till som lär mig både Tecken och fraser. Är väldigt roligt.

[trumman]
0

Danska, norska, svenska och engelska flyter på helt utan problem.

Kan förolämpa folk rätt bra på holländska.

Svära och säga könsord, mobiltelefon, god och "trevlig resa" på finska.

Säga Jag Älskar Dig på Swahili.

Förstå japanska skitdåligt men kan höger och vänster, jag heter, och de vanligaste fraserna + en bunt budotermer efter en herrans massa år i dojon.

Kan låta väldigt övertygande, då jag på franska säger att "resväskan är brun" och kan fnysa ut ett riktigt arrogant "tjaa…. ägg!" 

Kan skrika övertygande på tyska, även om jag ingen tyska kan.

Jag kan också påstå att "andarna gillar tobak" på Lakota… vad det nu ska vara bra för.

[TotemoOmoshiroi]
0

# 17 Lakota har jag aldrig hört talas om. Vad är det för språk? Förvånad låter som något indianer skulle kunna tala.. ^^

[trumman]
0

Ja, Lakota är ett av indianfolken. De kallas också Sioux, men det är en nedvärderande term som de inte blir så glada om man kallar dom.

[TotemoOmoshiroi]
0

# 19 där ser man.. ^^

mariaef
0

#17 Skrattande

Inanna
0

Svenska och engelska hanterar jag hyfsat bra…;-)

Vad jag sedan minns av mina studier är frågan… Har läst tyska, spanska och latin. Samt två månaders intensivkurs i franska via arbetsförmedlingen.

Mitt äldsta X kom från Holland, så när jag en jul spelade kort med hans mormor lärde jag mig fraser som "Det är din tur", "spader", "hjärter" och liknande…

Sedan tar det dessvärre stopp!

(#1 Kollegan som jag delar rum med läser hebreiska - hon är sambo med en man från Israel - kanske kan jag snappa upp någon fras där!)

Tatsu
0

Jag kan svenska och engelska började med italienska men har inte haft tid att lära mig riktigt, förstår många ord men kan inte prata själv.

Bybo
0

Jag älskar språk, trots att jag inte själv kan några. ja, förutom det vanliga dårå..lite engelska  å så.. min pappa är Holländare min mamma Finska, men tyvärr så kan jag icke dessa språk :-/

Som barn var jag övertygad om att jag skulle lära mig Franska å Ryska som vuxen haha….

Har en son som verkar vara ett språlgeni, så det e ju kul….

Tuva-Lena
0

Jag har alltid älskat språk och har väl vad man kallar för språköra. Engelska och tyska är paradspråken, men jag talar också franska och en del spanska. Selvföllelig lit dansk og norsk. Arbetade som turistinformatör under några år, med Europa som målgrupp, och då blev jag "piskad" att fräscha upp språken! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

[TotemoOmoshiroi]
0

Nästa onsdag ska jag på min första Latin-lektion. ^^ ska bli spännande! Skrattande

wolfie
0

Säger oxå *gulp*Förvånad..men förutom svenska..ringrostig engelsak,ja så kan jag någotsånär TSS som är Tecken som stöd (teckenspråk)..

[TotemoOmoshiroi]
0

# 27 teckenspråk tror jag nästan jag vill prova på nån gång jag med. Cool

wolfie
0

#28..ja ibland kan det va rätt kul o kunna teckna när man behöver "orda" i högljudda miljöerSkrattande

Helleh
0

Hmm.. Svenska kan jag flytande ^^  Engelska är jag sisådär med.. Läser & förstår & skriver bättre än jag uttalar, jag blir så nervig på somrarna här när turisterna kommer & frågar nåt, det låter hemskt tycker jag själv, men de förstår af vad jag säger, om de inte är helt usla på engelska  *S*

Lite pinsamt att jag blivit så dålig iom att jag hade väldigt bra betyg i engelska & ofta fick beröm för uttalet :/

Kan några meningar på tyska, men det är inget att skryta med.. (en termin i 7.an)

Har däremot en fantasi om att kunna massa språk, så jag kan tjuvlyssna lite på andra :))

CarolineO
0

kanske inte flytande just… men lite knagglig   franska, polska och italienska

Och såklart svenska och engelska

Bybo
0

Synd att dem inte gjorde så att teckenspråket var lika över hela jorden…

monkam
0

Jag behärskar förrutom Svenska och engelska även Makedonska

SEViking
0

Jag kan förstå och göra mig förstådd med folk från alla länder i hela världen.

Det ni! Kyss

Kroppsspråket alltså *ha ha ha*

SEV Cool

Kinna1
0

#1 BranDuir

Nu blev jag imponerad!! Skrattande

[TotemoOmoshiroi]
0

Visa upp era språk-kunskaper i den nya tråden "Språk 2" !_! _Skrattande

TantAlma
0

Jag försöker lära mig arabiska (marokanska) .

Jag kan förstå mer en jag kan tala.

Oftast gör jag mig förstådd på att blanda spanska franska och arabiska med min familj.

caerula_draconis
0

ha ha ha

jag talar skånska *fnissar* samt karlskronitiska samt det universella kropps-språket :)

loreena
0

Hm.. har inte mycket att komma med jag heller.. Svenska, finska och engelska.. Finskan och Engelska är väl inte heller nåt att skryta med.. låter väl inte så bra alla gånger.. och nån slags dialekt också anatgligen.. blandat med en massa olika sorter..

[TotemoOmoshiroi]
0

# 39 Finska är väl visst något att skryta med! Skrattande Jag tycker det är ett helt omöjligt språk att lära sig! Allt jag kan är några fåtal svordommar som jag lärt mig av min storebror, annars känner jag inte till något på finska!

tommytoe
0

Förutom engelska, kan även lite polska, franska, tyska. Förstår danska och norska men knappast något jag pratar. Glad

Emelie1
0

Svenska, engelska, spanska.