RÄDD
ska flyga till thailand på söndag typ 5 nån gång tycker det känns jätte jobbigt….. ska flyga i nästan 13 timmar e jätte rädd att det ska hända nåt när vi flyger mår jätte dåligt……

Lsä i tråden "Flygrädd!!!Hjälp mig! (KvastHildis)Där finns en del råd.
Kanske Elisabeth kan länka dit?

okej…..

nån mer?? :( kan man göra nåt så exe så nån vakar över en?
blir taksam för alla svar…..
Åker på söndag så det e lite kris

Här är länken: http://overnaturligt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=f5f34718-bad3-4c99-9d1a-e64bc15f48c7
Flygrädsla är inte roligt, jag är också väldigt flygrädd men man kan ju tänka att det är väldigt ovanligt med flygolyckor med tanke på hur många plan det är runt om i världen som startar och landar varje dag. Jag har själv funderat idag på en resa till Thailand :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

neej jag vet :/

Men ändå…..

Jag vet hur det är och det spelar ju egentligen ingen roll vad någon annan säger när man har en sån rädsla. Jag tänker på dig och skickar en kram. Önskar dig en underbar vistelse i Thailand.
Min rädsla gjorde mina vänner rädda en gång. Vi planerade en resa till Kanada och jag säger: Men om jag flyger dit då kommer säkert planet att störta! Mina vänner blev livrädda och sa: Då törs vi inte åka alla samtidigt ju! Dom trodde att jag fick en syn eller nåt. Men det var bara min rädsla den gången :)
Elisabeth

Aha okej får hoppas att det går bra som sagt…..

hej vännen jag åkte till Thailand nu i år.i september..jag bad till min ängel om beskydd både dit och hem…ja sa så här..älskade lilla vän..hjälp mig nu dit och hem..lyft planet hela resan..jag vill återse mina barn o barnbarn igen..hem kom jag lyckligt..lycka till ha en trevlig vistelse i Thailand..var ska du där..jag bodde i Bangkok..men åkte runt sen..kram

Först e vi i bangkok i 3 dar sen åker vi vidare……
Ska be till min skyddsängel….. bara den hör det så…

#10 Lita på att dina skyddsänglar och andevärlden hör dig och lyssnar på dig. Dom finns med och beskyddar dig.
Elisabeth

Okej…..

Jag förstår din rädsla. Jag är inte flygrädd själv, har flugit med både småplan, inrikesflyg och charter. Hamnade i ett åskväder en gång med ett inrikesplan, det var oerhört vackert att se blixtarna från den vinkeln/höjden.
Däremot har jag störtvägrat en resa till Afrika som jag skulle bli bjuden på. Och det av den anledningen att de som bjöd med mig hade berättat om förra gången de var där, om alla spindlar som fanns i bungaloven de bodde i då. De hade t o m fått spola väggarna i duschen fria från spindlar innan de kunde använda den. Och jag är totalt skräckslagen för spindlar, så mig behövde de inte lägga ner några respengar på. Det räcker mer än väl med de otäckingar vi har här hemma.
Är man rädd

hur kan man göra för att få kontakt med sin skyddsängel ……

småler…ja det räcker med 3 dagar i bangkok..för staden är mycket skitig..luktar illa…men besök gärna MBK..siams varuhus..mycket se värt och billigt…kolla in keo staden oxå…kram..vi var uppe i tigertemplet..klappa tigrar redd på elefanter..m.m…kram

aha :) har varit i thailand 2 gånger tidagare o en utav gångerna red vi på eleftanter

#14 Titta i artiklarna, där finns en övning om att kontakta sin guide.
Elisabeth

Okej jag har försökt det som stod men jag ser bara grönt då när jag blundar har försökt ca 15 gånger….

#18 Ibland tar det lång tid innan man upplever en bra kontakt. Du kanske inte är redo för det än så gör det lite längre fram. Men ha ändå tillit till att dom finns med och hör dig, för det gör dom.
Elisabeth

Okej jag avvaktar ett tag….. ifalll du undrar så e ja inte 11 år …. utan jag heter bara livia11 för 11 e mitt turnummer…..

#20 Jag syftade inte på ålder, men det kanske inte är dags än bara. Ibland är det andra saker man måste gå igenom i sitt inre för att släppa lite blockeringar osv innan man är redo för annat.
Elisabeth

okej hur vet man när man e redo da….

för det har känds väldigt länge att nu e jag redo o vill utfordka lite i det "okända"….
men jag kan ju ha fel

#22 Det känner man oftast själv.
Elisabeth

Okej Okej kanske e bättre att vänta lite o se :)

mm

hejsan Livia. jag är ochså flygrädd,men jag har varit i thailand 2 gånger och jAG AVUNDAS DIG för att du ska åka dit, för thailand är underbart,men flygresan kan vara jobbig. det brukar bli luftgropar och ibland skakar planet, men inget ska någonsin få hindra mig att åka till thailand ,hur rädd jag än är, det sker mer bilolyckor än flygolyckor,,men det kan vara obehagligt med luftgropar och skakningar, då ska du bara blunda och tänka det ska inte hända något flera gånger. lägg dig gärna ned lite, eller har hörlurar på med hög musik, va jag känner så kommer din flygresa gå bra förutom skakkningar och någon grop.och du kommer hem till sverige med underbara minnen. då får du gärna skriva lite om hur du har haft det ,ha det så skönt

Jag har oxå varit där 2 gånger innan ;D
fast det va när jag var när jag va yngre…..
o nu när jag e äldre så vet jag mer ….. o så o nu vet jag allt farligt som kan hända

#28 Man blir fegare ju äldre man blir sägs det ju 
Elisabeth

Ja för när jag var mindre så visste jag inte så mkt om vad som skulle kunna hände men nu vet jag så mkt om olyckor som kan hända med mera…..

#30 Ja så är det ju, vi blir ju mer och mer medvetna och blir rädda. När jag fick mina 2 första barn var jag ung och tänkte inte alls på en del faror som kunde hända. 3:e barnet fick astma, krupp, allergi och feberkramper. Man var ju livrädd för dom där kramperna varje gång han började bli sjuk, sånt tänkte man ju inte ens på när dom andra var små.
Elisabeth

Ja det e så …. det e både bra o dåligt…

mm

Hej Livia! du får tänka på att piloten vill komma ner helskinnad Lycka till på resan Leiane

Stanna hemma då.

du ska åka .allt kommer gå bra…

#35 Onödig kommentar! Trolla inte till den här tråden nu!
Thailand är magiskt vackert, läs på lite nu innan så att du vet vad du vill titta på! Drick massor av vatten under flýgresan och berätta för flygvärdinnan när du går ombord att du är flygrädd så tittar dom till dej lite extra.

Okej tack för alla fina tips :) nu känns det lite bättre

putt

nån som har nåt mer tips? :)

men om du är så rädd så att det blir olidligt jobbigt, kanske du ska prova att ta några lungnande tabletter.som flygvärdinnorna kan ta hand om, för du ska till thailand och de me basta…man får helt enkelt inte missa en sån changs…

Neej jag vet :/ MEn det e så jobbigt jag tänker hela tiden på vad som kan hända o vad som kan gå fel o exe att vi störtar i vattnet o jag blir kvar i flygplanet

Jag tror inte att någon av oss här kan ge dig mer tips än att försöka övervinna rädslan. Det spelar ju ingen roll vad man skriver eller säger, rädslan finns ju trots allt kvar och den enda som kan hjälpa dig är du själv. Men vi tänker på dig och skickar positiva energier så att din oro kan lindras iaf.
Elisabeth

Okej

vi kan tänka på dig den tid du åker på söndag, är det kl 5? eller. ett till tips är om det blir skakningar i planet sätt in fingra¨na i öronen och gör så där som man gör när man inte vill höra va någon säger du vet,,och stäng av omvärden. jag brukar göra det och jag bryr mig inte om va folk tänker,dom flesta förstår att jag är flygrädd, och böj dig ner .jag kan säga ,att jag kan bli riktigt rädd när planet skakar.

Okej det ska ja göra ska kolla upp vilken tid nu

kvart över 5 så åker vi i en 1 timme o stannar i köpenhamn o byter plan där

putt

det känns faktist lite bättre

skönt att det känns bra för dig, för du ska veta att jag är så rädd när jag flyger ,men jag älskar thailand och att resa.

Ja thailand e ett fint land :)
o jag älskar oxå det landet :) ska försöka o inte tänka så mkt på själva resan dit

hur jick flygresan, har du haft det skönt

livia ,har du kommit hem nu…

Ja :D flyg resan gick bra var mest rädd den första timmarna men sedan lugnade ja ner mig lyssnade på musik o försökte inte tänka på det så mkt