TÄVLING NR 3
Gissa vad jag har i min vänstra hand? Två gissningar per person. Priset blir ett litet paket med fyra jättefina kylskåpsmagneter som ser ut som kristaller. Välj om ni vill ha gröna, vita eller lila!
Good Luck!

Som jag sa i förra tråden: en liten trumlad rosenkvarts 

Näääeej, du Skogis! Det var feel!

Flyttar mitt svar hot åxå
Blir svårt att gissa vad du HAR i din vänstra hand, någonting som du alltså fortfarande HAR I HANDEN, trots skrivande och säkert lite kaffe/tedrickande emellanåt.
Jag kan inte skriva mycke med något I nån av händerna, inte under en längre tid.
Så… det enda jag kan tänka mig du HAR i din vänstra hand under denna tävlings gång, är ett sår, eller handsvett.
SEV 

Äsch, kanske var en påminnelse om att rota fram min egen 
Stenröta

Ja, tedrickare är jag! Där gissade du rätt! Men nu börjar det bli varmt i handen av att ha den stängd, och så blir det lite pekfingervalsen med vänstra då också!

Bybo, menar du stensöta, en växt! Annars vet jag inte vad stenröta är? Haha!

#0 Ja då hade jag fel.
En gång svarade jag "ett tangentbord" när någon frågade vad dom hade framför sig. Så ska jag vara så fräcka och säga datamus till dig som svar då? Men jag har kanske förbrukat mina två svar redan.
SEV 

*häller upp lite kamomillte åt bjarvamor*

Det varkar inte var så många vakna så ni får gissa endast två gånger per inlägg, om ni förstår mig rätt? Alltså Viking gissa på du!

Vad gulligt av dig SEV, men jag gillar inte camomillte så värst mycket! Har du ingen annan sort! Persika eller svarvinbär kanske?
#7 Jaaaa, stensöta..fattar inte var jag fick röta ifrån….hähä….
En gissning till då….en peng
Ett silverhjärta

Tyvärr Bybo! Det var feeel, som dom säger på TV!
Oki *skratt*

Kanske är det en kylskåpsmagnet..
en gissning..

Nu stoppar jag ner saken i min ficka, det blir jobbigt och varmt att hålla den i handen längre!

En bergskristall eller ametist :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Billarmsmojäng, en sån där som piper irriterande ikapp med larmet?

Nu gissar säker någon på kylskåpsmagnet tänkte jag för en stund sedan! Men nej, det var fel!

Ett suddgummi

Inte ska vi väl ner i dina fickor å rota, skäms på dig ha ha ha
Nä, ta upp nyckelnknippan i handen igen du.
SEV 

Haa, ni får gärna rota i min ficka! Var har vi våra shamaner nu? Det är ju saker som de behärskar!

Rökelse :)
Elisabeth

En pendel av kristall?

Jamen ett överfallslarm då?

Fjäder
Elisabeth

Senaste svaren var också fel! Vill ni ha en ledtråd snart?

Jaaaaaa 
Elisabeth

Yes please, darling dear

I en del skogar finns det något liknande! Förr i tiden användes detta på samma sätt som de görs idag! Lite klurigt kanske men ni listar nog ut det, om ni använder er magiska kraft!?

sweetgrass eller salvia :)
Elisabeth

Bok
Mistel

Björksvamp

En ny ledtråd!
Man kan fortfarade göra samma sak eller åthäva i skogen, men den varianten vi har idag är lite tydligare! Varianterna som finns i skogen är bra mycket större än den jag har i min ficka!

Ja men då måste det ju vara en ……, ja ni gott folk, vad är det jag gissar på. PM'a mig så får den som gissar rätt ett tack.
Ha ha ha
SEV 

Ny ledtråd!
Prinsessan Guldlock, tror jag hon hette i John Bauers teckning, använde sig av denna i skogen!
älg

Du nässlar väl inte till ledtrådarna nu?
SEV 

Haaaaaaaaaaa, Bybo! Du är för härlig! Jag skrattar så jag ramlar av stolen. Du menar hon som red på en älg? Hon hette nog Tuvstarr!
hahahaha…jag tänkte att du sa fel namn….hehehehe
men vad tusan Guldlock var ju å jäkldes i björnarnas hus…
harts

Vill ni ha fler ledtrådar eller vill ni veta svaret? Eller ska ni fortsätta att gissa och så får ni svaret när jag kommer hem igen på fredagkväll?
träslev då!!!!???

Du har rätt Bybo! Hon hette Tuvstarr även på den bilden som jag menar! Haha, jag "nässlar" nästan till det!
#48 Aha…jag tänkte väl!!! ;-)

Hartass eller kanintass
SEV 

En gaffel

kompass är bra att ha när man går i skogen :)

Ni vill alltså fortsätta gissa ett tag till! Jag måste nog gå och lägga mig nu. Jag tittar in på forumet innan jag åker i morgon torsdag så får vi se om någon har gissat rätt. Annars får ni vänta till jag kommer hem på fredag kväll! Är det okay?
spegel
spegel

Ok, får väl ta fram sagoböckerna igen då ;)
Elisabeth

Bybo! Du gissade rätt! Det var en spegel. En sån där pytteliten spegelmosaik som jag använder i mina tavlor! GRATTIS!

hmm…borde ju kunna det här. det var min dotters favorit saga. minne som en guldfisk 
kan det vara en typ av mynta

Hoppas ni förstår ledtrådarna bättre nu! 

GRATTIS Bybo!!!!
Elisabeth

Grattis Bybo!!

Grattis Bybo.
bjarvamor: Vars och i vilken skog kan man åthäva sig speglar som är större numera mot va dom va förr? PÅ vilka träd växer speglarna, dom som står näst intill korkekarna kanske? ha ha ha
God natt med dig.
SEV 
TACK!!!!!!!!!!!!! Såg det inte förrän nu. Jag var ute och googlade på nornor å völvor *skratt* Vad roligt PÖSS!!!!!
Ja fattade inte heller hur spegel = "varianterna som finns i skogen är bra mycket större än den jag har i min ficka!"
Förklaring tack :D
spegelblank tjärn

Jag jämförde en tjärn i skogen med en spegel. Du kan spegla dig i båda, och förr i tiden fanns det inte speglar och då använde man vattnet som spegel. Tjärnarna är ju för det mesta lite större än våra speglar! En tjärn rymms ju inte i min ficka!
Det var lite klurigt, men Bybo fattade kopplingen!

Bybo e döktig *ler*
Men inte sökte du väl på völva? ha ha ha
Nu ska ja kolla på National Treasure, fick lite filmer av sonen idag, å ja måste ju få kolla min nya stereoanläggning. Vem vill komma å joina på BioKullen. Enda kravet är. Långt mörkt hår, mörka ögon, najd båddy, varmt hjärta, titta bra ut, singel å popcornpåse förstås,…….. ha ha ha.
SEV 
#68 :-D Nej, jag sökte på völva för ett annat ändamål…typ insperation till målningar å så….

OK Bybo
God natt å sov sött alla som ska sova, ha en bra natt ni andra
SEV 
Grattis Bybo!:-)

Stort grattis Bybo!
GRATTIS Bybo
Tackelitack :-)
Å jag som tänkte gissa på skördare….