Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 811 ggr
rosmarin90
1

Västeråsspiritualisterna

Hej är det nån som vet varför föreningen Andliga Sökarna i västerås ska lägga ner sin verksamhet . det står på hemsidan att Årsmötet ska handla om nedläggning. Jättesynd att en så gammal förening läggs ner Ledsenden bildades visst 1966 av Lennart Bendix.

http://www.spiritualisterna.com/index.htm

Elisabeth-J
0

Vad tråkigt att en sån etablerad förening ska stänga.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Vintersaga]
0

Japp, det är tråkigt - där började jag faktiskt min mediala bana för 6½ år sedan!

Perla
0

Beslutet har tagits pga det låga besöksantalet vid föreningens aktiviteter och bristande intresse ifrån medlemmarna att driva föreningen vidare.

Visst är det tråkigt att föreningen ska läggas ner. Jag kom i kontakt med dem första gången -93 och har sedan varit medlem i omgångar och haft mycket nytta av den samlade kunskap som funnits där. Samtidigt kanske det är så att det är helt rätt tid att lägga ner för att ge plats för något helt nytt?

rosmarin90
0

Tack för informationen Perla

Det är ju förståligt att en förening inte kan drivas om det inte kommer folk på aktiviteterna och medlemmarna är ointresserade.

Men det finns inte så många gamla spiritualistiska föreningar kvar i Sverige. Som förening måste man vara lyhörd för vad medlemmarna vill ha för aktiviteter, men även gå ut och visa att man finns så man får in nya medlemmar.

Vår gamla förening i Norrköping, la ner 1998 och efter vad jag förstod berodde det på dålig ekonomi och att de gamla medlemmarna enbart ville ha seanser. Styrelsen försökte få in lite nya saker, men då kom det knappt nån de kvällarna.

ljus Rose