Trumman-tävling
Tävling!!
Jag har ett föremål i min bröstficka.
Kommer ha det där under hela Nyårsnatten.
Den som kan Se det, verkligen se det, (först att skriva rätt svar här under) vinner ett pris som inte går av för hackor.
GOTT NYTT ÅR & LYCKA TILL!
En fickplunta.

ett paket cigaretter

Det är ett smycket i gulmetall. Något runt och platt som ett mynt, möjligen med en kedja i.

En amulett, troligen är den inte rund utan mera med kanter, som t.ex ett sexkantigt föremål. Verkar som den betyder väldigt mycket för dig.
Kram Anne Mari

ett paket solstickan
En kotte! 
Fast det verkar ju inte klokt ju *fniss*
En brosch får jag fram :)

ett litet fickur.

En tändare *gissar vilt*

En ring!
avlångt av metall. En mobil?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Tävlingen är slut.
Ingen hade rätt - det var ett Nintendo DS spel, Mario Kart som låg i fickan.
MEN, felix #5 får tröstpris, för att det jag FÖRST hade tänk ha VAR faktiskt ett solstickan paket som ligger framför mig här på databordet. Jag stoppade det faktioskt i fickan också men just innan jag skrev så ångrade jag mig och tog ngt svårare.
Så om du vill ha ditt pris, skicka mig din address i ett PM så får du det ngn gång i januari!
Ni andra som bara gissat - forsätt träna under 2008 :D
Mario Kart DS är riktigt bra.
Jamen vart tog kotten vägen då
.
Tack Trumman för Nyårstävlingen, roligt även om jag är den sämsta förloraren man kan tänka sig :-( *Ler lite ändå*
Madland_ds: Spelar du? Skicka mig din FC så kan vi ta en fight ;)
Hellas: Du får en ordentlig cyberkram som "best runner up" med din totalt vilda, tokiga gissning :)
#16 Jag gissade inte, jag SÅG ju……….tror jag, hmmmm, säkert har det legat en kotte just där någon gång, eller så kommer det att hamna en där någon gång så då får jag ju rätt :-).
Jag har aldrig fel heller eller hur var det min äkta hälft sa……. just ja, "även Solen har sina skuggor" Solen, det ska nog föreställa mig själv skuggorna vete sjutton, dem blundar jag för :-).
Men Du Cyberkramen är värd mest, tack för den…….
Den dagen jag har en KOTTE i finskjortans bröstficka… ja du, då SKa jag skicka ett pris till dig Hellas :)

Missade allt - men skulle inte ha sett rätt… (Såg en linjerad papperslapp med anteckningar på!)
Nintendo DS ägs av dottern (så där har jag begränsade spelmöjligheter!) - Supermario har i jul dessutom fått ge vika för Nintendogs!
Jojo, så kan det gå… 

Vi äger ett var här i familjen så vi slipper tigga speltid av varann :D

Jag brukar skicka sonen i sängs. Vänta några olidligt långa minuter tills hans somnat och sedan IT´S ALL MINE! Mohahahah…
Jag hade ett innan julafton, nu har vi två här hemma. 0001-1700 förresten…

#20, #21 & #22; Nu har jag fått lite tips hur jag kan göra…! Man tackar och bugar! Underbart skratt Katrin38 har, förresten! =D
Å andra sidan fick jag ett World of Warcraft i julklapp - vågar knappt sätta igång av rädsla att jag fastnar helt…! (Ni lär märka det i så fall - då kommer jag att lysa med min frånvaro här…;-)

Oh, jag älskar Super Mario men den här julen har jag och ungarna snöat in på Guitar Hero. 
WoW har jag bojkottat helt eftersom det är en sån uppenbar rip-off på Warhammer-världen.
Jag väntar tills Warhammer online kommer igång - då sablar ska jag bli asocial! :D
WoW är en ripoff på en massa olika spel… Det var riktigt kul att spela det förr dock. Numera har jag sagt upp mina konton, avinstallerat det och pratar med de gamla onlinekompisarna på andra sätt än genom spelet. WoW är ruskigt beroendeframkallande och även om man kan reglera sin speltid efter eget psyke är det snart svårt att hitta andra saker. Allt annat blir tråkigt, så att säga. Jag har på mina håll spelat spelet riktigt mycket - på tok för mycket egentligen - men jag har hela tiden vetat att jag "kan sluta om jag vill" och det har jag gjort. Dessvärre känner jag till ett par personer som är fullständigt strandsatta i sina liv förnärvarande då all vaken tid går till att springa runt och döda fantasimonster och gräla med greker.
För att säga något mer of WoW, det var roligare förr. Visst har spelet alltid siktat på att dra in så mycket pengar som möjligt men numera är det så uppenbart att det nästan stör. Spelidén bygger på att ALLA måste spendera ALL sin tid i WoW-världen, annars halkar man efter och får ett helvete att komma ikapp.
Warhammer Online kan bli intressant. Jag tror inte att jag kommer att spela det i närheten lika mycket som jag spelat WoW men visst är det värt att testa.

wow
V
nästan rätt i en synsk-tävling. Det var skoj!

Huhmm… *harklar sig* Jaha, det verkar som om WoW har haft sin gyllene era redan, men jag kan ju inte gärna låta mig nedslås innan jag ens börjat…!
Troligtvis är det ändå lite mer intressant än en del andra spel som jag sålt min själ till, periodvis… (Jag lovar låta er veta om jag blir av med jobbet och utkastad av familjen - bara som ett varnande exempel, naturligtvis…)

Nu har jag fått mitt pris i form av en bok om en konstnärlig same som var rikskändis på 30-talet och hette Skum 
Mycket trevligt, blev en sträckläsning! Tack trumman!
Oj det tog sin lilla tid för den att nå fram! Men vad kul att du gillade den, Skum är fortfarande mycket populär och en av mina favoriter inom konsten.
Det sägs att han, som sann same, brukade ta betalt för antalet renar på tavlorna! Ju fler renar = ju dyrare tavla :)

jo, egentligen kom den fram häromveckan, men sen var vi ute och reste ett tag också, jag och boken :)

cigaretter.
#32 ???

kanske att tändstickorna ville ha sällskap
OK… ny tävling, jag kommer ha en sak i min mössa resten av kvällen.
Den som kan se det innan söndag vinner en handgjord drömfångare + special-rökelse från nepal.
Vad är det??

hår

Det är en ring.
Sluta gissa!! Använd vad ni "kan" ni som säger ni kan…..

jag har aldrig sagt att jag kan, någonting, så jag gissar jag.
En tändsticksask 

Ett rått ägg….hoppas du inte har mössan på dig bara 
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
:D Inga rätt. Tävling slut.
Jo mössan var på, men något ägg var det inte.

ok, då kanske du kan berätta vad du valde att lägga i mössan nu då.

Kanske en flat sten?

Hm…jag som såg det såå tydligt med hel gula å allt. Ska ju va bra för håret med, har jag hört! Va det Pippi Långstrump som sa de? *kliar mig funderasamt i huvet* 

vad hade du i mössan trummis?
Trumman, det är dags att avslöja,vi är nyfikna. Eller vågar du inte
Var rädda om varandra
Hmm tror nog på den beryktade björnklon ja.
Det var ett tomt ciggpaket. Hade det där hela kvällen för er skull åsså är det ingen som gissar rätt ens :)
MrNemo *high5* björnklor har man på händerna, inte i mössor.
Mmm sant men med dig kan man aldrig veta *s*
Jo, det kan man ju, det vet du väl?