Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 633 ggr
Fiffilura
0

Läskigt!!

Måste bara berätta vad som hände igår…

Mellersta dottern (6½) rider ju på ridskola och i går när vi skulle åka dit pratade hon i bilen om att nästa gång ska vi bjuda på tårta. (Man får bjuda på tårta om man ramlar av). När jag hjälpte henne upp på ponnyn och justerade stigbyglarna så pratade hon oxå om att hon skulle ramla av denna gång. Jag skämtade bort det…

Tror ni inte ungen ramlar av??? Ponnyn drar i full gallop, bryter ut från fyrkantspåret och drar en repa runt ridhuset, ungen flyger som en liten vante.

Hon slår sig inte som tur är, blir mest rädd. Vi slänger upp henne på en gång och sen galopperar hon igen med mig som ledare (snacka om att JAG har träningsvärk).

Mina barn ramlar ju av så ofta hemma på våra ponnies så det blev jag inte så rädd över, däremot blev jag faktiskt lite chockad över att hon kunde förutspå att hon skulle ramla av.

Hon har gjort liknande, fast mindre saker som att säga vilken färg bilen som kommer runt hörnet har… Men det har jag tolkat mest som tur…

Så, ni som har såna här förmågor, berätta gärna lite om det. Jag frågade dottern sen efter hur hom kunde veta det, om hon såg i bilder osv osv. Men hon kunde inte svara på det…. Jag har en gång (vad jag vet) drömt en sanndröm (fruktansvärt) och haft lite konstiga upplevelser som jag inte kan förklara och tycker mest bara det är läskigt och vill inte riktigt ta det på allvar.

pyttelillatrollet
0

Hej

Bra att ni satte upp henne direkt efter hon trillat av, annars hinner rädslan bli för stark för att våga rida igen om man har otur!

jag tycker dock inte att det är att det är att förutspå, intuition har vi alla vilket jag tror att det rör sig om här!

Sen kan hon ju bara genom att veta vilken häst hon skulle rida också misstänka att hon skulle åka i backen. Hästen hon skulle rida verkar ju på ditt sätt att beskriva vara väldigt busig!

Såna aningar hade jag också som barn när jag red! Man misstänkte att man skulle få bita i sågspånet när man red en busig häst.

Det med att gissa färg på bil skulle jag också gissa på tur. Om man gissar så där  så tränar man sin intuitoíon men då måste man upprepa flera gånger på rad (träna flitigt för att se resultatet att man blir bättre.)

om hon har fårmågan så kommer det upprepa sig igen & igen & igen. De mest knepiga saker du kan täka dig kommer hon veta .

KalleN
0

ackumuleringslagen

skönt det gick bra

Fiffilura
0

#1 Hon visste i bilen inte vilken häst hon skulle ha! Det får de reda på först när man kommer till ridskolan och läser på tavlan.

#2 Vad är ackumuleringslagen?

pyttelillatrollet
0

Nr 3

Jag tror iaf att det är intuitionen, då vet man bara!

Det finns ju inte så mycket att ta på av det lilla du berättat så det går inte avgöra.

MIRJAMI
0

Jag visste en massa saker i förväg när jag var yngre. Ungefär som din dotter. Kan ju vara så att hon kan veta saker i förväg. När jag blev äldre så försvan det mera. Vet väll om vissa saker fortvarande i förväg, men inte alls så mycket som när jag var yngre.

Fiffilura
0

#5 Men tror du inte det är ganska vanligt? Barn är ju mer öppna, det är naturligt för dem medans vi vuxna försöker arbeta bort sånt för vi kanske tycker det är onaturligt, inte förstår osv.

Tack för svaret!-