Vem är det?
Flyttade för ett par månader sedan. I förra lägenheten hade jag någon som hittade på lite hyss. Dörrar öppnades mitt framför näsan på mig och tekniska prylar "stördes". Det vanligaste var dock sovrumstv:n. Allt som oftast när man kröp ner i sängen på kvällen och slog på tv:n, så slogs den om till Eurosport. *S* Ihärdigt försökte vi byta kanal men eftersom anden var mer envis än vi, så gav vi oftast upp. Tv:n kunde även starta mitt i natten och kanalen var givetvis Eurosport. 
Känslan var bekväm och inte otäck på något vis, vi skämtade ofta om detta.
När vi sedan flyttade så verkade vår ande inte följa med. Det gick ett par veckor och det var helt lugnt här. Kom på mig själv med att sakna h*n. Kändes onekligen konstigt att få se vilket program man ville i sovrummet igen..
En månad efter flytten så började tv:n i kontoret byta kanal! *Glad* Och numera är vår ande verkligen tillbaka. Det verkar som om h*n försöker ta igen tiden då h*n inte var här eftersomd et är ett konstant busande.. *S*
H*n låser in min tvätt i maskinen, tv-apparaterna byter kanal (allihop utom just den i sovrummet, roligt nog!), symaskinen fungerar bara varannan gång man behöver den. Datorerna har roliga fel för sig (vi bara skrattar, vi vet ju "vem" det är) och dörrar rör sig.
Häromdagen var jag less på att min tvätt var inlåst igen och jag behövde verkligen symaskinen. Så jag sa som det var.. Efter att jag sagt det, så gick jag för att sätta på radion (hemmabiosystem) men fick enbart in dvd. Så fort jag tryckte radio och det kom upp "FM" på displayen, så slog den om igen. Jag skrattade lite och sa "behåll radion då", gick till maskinen som direkt öppnade sig och satte mig sedan vid maskinen och sydde det jag behövde. Dagen efter är maskinen "trasig" igen.
Känner att det är någon som är bunden till oss på nåt sätt (ja, annars lär ju h*n varit kvar på gamla stället…
) och att h*n egentligen inte har nåt meddelande till oss. H*n bara busar. Men jag är oerhört nyfiken på VEM detta kan vara!!

Och nu är frågan varför "tvätt" och "sy" framför "maskin" försvann. Jag VET ju att jag skrev dom! *S*
"Jag skrattade lite och sa "behåll radion då", gick till TVÄTTmaskinen som direkt öppnade sig och satte mig sedan vid SYmaskinen och sydde det jag behövde. Dagen efter är SYmaskinen "trasig" igen."
Hihihi…vikken en! har du själv ingen aning om vem det kan vara?

Nej, det känns som om h*n bara driver med mig. Att jag aldrig kommer så nära att jag kan få veta.. *S*
Rolig prick är det iaf! :) Och jag gillar att ha h*n här!
skönt att höra att du funnit dig tillrätta med din gäst!

Ja, h*n är onekligen en välkommen gäst här, även om jag hemskt gärna vill veta vem det är. :)

Vem det än är så är det iaf nå'n med en stor portion humor. 
Jag är definitivt inget medium, men min personliga känsla är att jag blir varm (glad) när jag läser ditt inlägg.

Samma känsla förmedlar h*n här.
Vem det än är, så är det någon som bryr sig. Någon som står nära (blodsband, möjligen?).
Jag är inte heller nått medium, men tycker som ni andra , :)
Haha, sånt hittar jag säkert på när jag väl "går bort". ;)
Det är iallafall inte nedstämmande att läsa, helt tvärtom :D !
han skulle gärna vara välkommen hem till mig , här behöver "skämtas" upp ;)
Hoppas verkligen att du får reda på vem det är :D
Kram Joanna :D

Lovar att återkomma om jag lyckas "fånga" h*n!
Antar att var sak har sin tid, men jag är förbenat nyfiken nu! *S*
Hehe, :) Skulle gärna vilja se några av hans bus, … ;)

Kan låna ut h*n när vi försöker få se en film och h*n bestämmer sig för att vara lustig. Men sedan vill jag ha tillbaka h*n direkt igen! 

#9 Det här vill jag se som en följetong
…du får hålla tråden "vaken" och berätta vad som händer…du kanske får fram vem det är snart…har du frågat "personen" om det?….helt klart en sportfantast iaf…jag hade också en massa bus för många år se'n…ibland fick jag hjälp också…måste ju erkänna att det fanns tillfällen då jag fick nog av bus och tokerier….men visst är det kul….
Kontentan av mitt babbel är: Berätta mer, snälla *står här på mina bara knän* 

Har frågat och har även bett h*n att komma om natten (via drömmen) om h*n inte klarar det på annat sätt. Men nehejdå! SÅ lätt ska jag inte få det.. *S*
Tyvärr håller mina kunskaper sig till att läsa och känna av energier och det här med att "prata" med andar är ff svårt. På ett eller annat sätt hoppas jag dock få veta, om så via en vän som är medial. 
Så snart jag vet så lovar jag att rapportera!
11# Haha, gärna ;) bara inte när mina kompisar är med, dom är inga tuffingar när det gäller spöken och andar ;) Jag lovar att om det börjar spöka sådär hoss oss, kommer alla att flytta ut förutom jag och hunden ;)
Ska ta och sattsa lite på läxorna nu , ha det bra och hälsa din lilla buse , :)
Kram Joanna

Det har gått 3 månader sedan jag skrev inlägget.
Tyvärr har det varit en ganska turbolent tid för oss och jag var tvungen att be vår besökare att backa. H*n har ändå, under hela tiden, återkommit med små meddelanden om att h*n fortfarande finns här hos oss.
Jag vet alltså ännu inte vem det är. Dock börjar saker så smått röra sig nu igen och jag känner att jag börjar komma i form igen för att ta till mig och känna in. Så jag hoppas på att snart klura rätt på vem det är. :)
Ni måste ha det både roligt och i bland jobbigt med ett sådant envisst spöke.Tur att den kan lungna ner sig i mellan.

Jobbigt är det när man vill se ett visst program och h*n kan ägna flera minuter åt att byta kanal. Men _jag_ måste lära mig att sätta gränser och så länge jag mjäkar, så får jag skylla mig själv.. :)
Är glad att h*n är här och var lite rädd att h*n skulle backa undan fullständigt. Men h*n har gett Tecken på att han är här minst ett par gånger varje vecka.
Många goda skratt bjuds det på iaf! :)