Kan dom flytta?
Jag har ju sagt i en del inlägg att det spökar i ett speciellt rum bredvid mitt. Men en dag flyttade vi ut en massa möbler i det rummet som inte fick plats någon annanstans typ. Sen (vad jag har märkt) spökar det nästan inte alls där utan det har börjat där nera på undervåningen istället. Kan andar flytta så?

Dom befinner sig inte oftast på ett speciellt ställe utan dom kan röra sig och förflytta sig på olika platser.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

ja men dom kan också vara låsta till ett visst område

jag har varit med om att dom har följt med mig hem… typ att jag besöker en plats som det spökar på och att dom då känner att jag är mottaglig och därför hänkar på för att ta närmare kontakt när jag går och lägger mig (det är då jag börjar lyssna, när jag slappnar av).

Min upplevelse är att om det rör sig om andar (de som hittat till ljuset men ändå kommer hit för att kolla in läget ibland)……så kan de såklart röra sig hur de vill. De är ju en "free spirit". En jordbunden ande (ett spöke) eller en energi, ett minne som fastnat……ja, de har mer benägenhet att hålla till i ett specifikt rum.
Å andra sidan så låter det här galet till och med i mina egna öron. Ett spöke är ju en avliden som inte fattat att denne är död…..och om JAG dog och inte fattade att jag var död så skulle jag nog vandra omkring i vartenda rum jag hade i min lägenhet, för jag tror ju att jag lever. :-)
Såna här tankar leder till att …… ja, galenskap. :-) Det spelar ingen roll om det är ett spöke eller en ande eller en ängel eller Gud själv…….de finns där de vill finnas och ditt "spöke" har flyttat på sig. Fråga mig inte varför det skedde, det bara skedde. :-)