Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1500 ggr
MIRJAMI
0

Min gamla lägenhet

Jag flyttade hemifrån när jag väntade på mitt första barn. Det var en två rums lägenhet i ett fem våninghus i den staden jag bodde i förrut. Efter att ha bott där ett tag med min son så kände jag ibland att när jag var i köket så var jag inte ensam utan det var någon med mig. Denna känsla kom alltid i köket.

När min son var ca 2,5 år så en eftermiddag när han skulle lägga sig och sova i sin säng så total vägrade han. Jag undrade så klart varför. Han står i sin säng och pekar mot dörren som går från sovrummet till vardags rummet och mumlar något om att den ska vara stängt för att farbroden ska inte få komma in. Jag kunde inte förstå vad han menade för det var bara vi två i lägenheten, så jag sa till han igen att lägga sig men han gav mig samma svar som förut och vägrade att lägga sig. Jag reste mig ur min säng efter ett tag och gick ut genom dörren från sovrummet in till köket( det fanns två utgångar från sovrummet en in till köket och den andra in till vardagsrummet). Jag gick runt i lägenheten, kontrolerade utte dörren och den var låst. Tittade överallt men hittade inget. Jag gick in i sovrummet igen och nu så stängte jag dörren mellan sovrummet och vardagsrummet. Efter en stund så la sig min son och sov….då kunde ju farbroden som han hade tydligen sett inte komma in i sovrummet.

Vid ett tillfälle så var det några komppissar som var på besök hos mig. En ut av dem reagerade på att hon tyckte att det lucktade konstigt hemma hos mig, som hos en gammal människa beskrev hon det. Hon hade inte tidigare känt den luckten hemma hos mig.

När jag skulle flytta från lägenheten så var det ett gruppboende som hade sin lokall längst ner trappan som skulle ta över min lägenhet för det var en ny boende som skulle flytta in. Det var två ut av de anställda som kom och ville titta på lägenheten. Jag hade en komppis som brukade jobba på gruppboendet så jag kände vissa ut av de som jobbade där. På något konstigt sätt så kom vi in på spöken när de var hemma hos mig. Jag frågade de om de visste vem som hade bott i min lägenhet innan. En ut dem visste att i min lägenhet eller lägenheten under så hade de bott en gammal kvinna som tydligen hade dött i lägenheten. Jag berättade vad jag och min son hade upplevt i lägenheten. De tyckte som jag att det var lite obehagligt, men det kunde ju vara kvinnan son hade dött som var i min lägenhet ibland. Jag vet inte om det har blivit lungt i min gamla lägenhet eller om de nya boende har känt av något…….men en sak var jag säker på jag och min son var inte ensamna utan det var någon mer där.

[mia-38]
0

Hej Mirjami!

Visst är det synd om barnen när dom blir så rädda när dom ser sånt. Jag har lyckats förklara för min son att det vi har här inte är farligt. Utan att dom bara ser efter så att vi har det bra.
Har du hört nåt mer sen efter att dom andra flyttat in? Om dom märkt något?

Ha nu en riktigt bra dag. Kram från Mia

TantAlma
0

Intressant läsning.

När min dotter var yngre och var rädd bad jag henne säga högt, för att stärka sin egen självkänsla.

- Försök inte skrämma mig för då blir jag arg!

Då hon kände obehag innan man skulle sova. Det stärkte henne att hon kunde säga det och hade rätt att säga det.

För hon visste ju att man får ju inte skrämmas.

Då fick man ju inte skrämma henne.

Alma

MIRJAMI
0

Mia-38 Nej jag vet inte om det händer någor mera i den lägenheten, eftersom jag inte har kontakt med dem som bor där. Vad jag tror är att den som flyttade in där har flyttat, för en gång när jag var och hälsade på min mamma och var ute och gick så gick jag börbi min gamla lägenhet så såg det tomt ut…..inga gardiner m.m.

Jag blev själv ochså rädd när min son såg den där mannen. Det är ju lättare att förklara om barnet är stort…men vad ska man säga till en som bara är 2,5 år gammal?? Oftast så sov min son brevid mig i min säng,  Vägrade sova i sin säng.