mitt förra hus
hej jag har bott i ett gammalt hus i några år 2 ;vånings, det är nu sålt. jag tyckte det var charmigt hus var från sekelskifte , det va så det var tillhåll för folk som åkte förbi med häst o vagn . som skulle in till storstan. De fick mat o hus rum , det dog folk där det föddes barn där .
det byggdes ut senare 1928 sen mer 1945 blev en lanthandel där byggdens folk handla sen senare en sk ica affär mindre .Vi köpte det 1997 det var slitet o gammal och omgjort till bostad även affärsdelen.Folk som var av den gamle stammen berätta lite omdet och folk från stor stan åkte oft dit o köpte mellan öl ungdommar.Ingen berättade att det pågick saker i huset , men tids nog a fick jag veta lite mera , han som ägde det 28 hade 2 flickor som var hårt hållna,han var elak pappa och det var så att flickorna bodde på vind väldigt trång,han hade sitt kontor där med .
Han dog o ena flickan tog vid och det var ju krigszon med kuponger där , vi hade ett sk lager där hängde alla reklamskjýltar o andra gamla saker kvar när vi köpte det. man såg siffror o allt på dem kuponger fanns där o massa annat. jag plocka ner allt o hängde i köket tyckte det va fint! var på vind ohitta en siverdosa med hatt nål i och brev barna skrivet instuckna mellanbjälkar, jag läste och det var hemska berättelser o fina,jag tog ner dem från vinden o hade dem i et rum . hittade även en barnsko gammal flick).
när ena av våra barn skull konfirmeras var vi massa folk där och vi hört ljud o lampor som släcktes och tändes ,jag fatta men sa inget magnetfält sa alla,men så satt vi där o vänta på ena flickan hon skulle sätta på kåpan den hängde på dörr ,då såg vi en ljusskepmnad som slängde ner kåpan på golv öppnadörren och smällde hårt igen, alla såg det o alla hoppa till utom mormor som sa oj då! vi har besök av ande världen trevligt! var en dam?så börja det rassla smälla och vi hörde barnspring i trappan från andra våningen!? varje dag lampor släcktes o det tändes o radio gick igån på nätter o barna våra bodde uppe, de kom springandes ner våga ej va där. sa de ej farligt nånsom söker ett svar elle busar?
vi såg damen o en gubbe han va arg jag flyttat hans möbler på vind han såg till att vi ej sov. jag flytta tillbaka allt o då sluta det.
jag va tvungen o fråga granne som var gammal man om detta. men jisses sa han ni bor ju i spökhus. alla vet det här men inget farligt är gubben o gumman!bara. jag ställde tillbaka sko, silverdosa o brev skicka jag till andra damen som levde, hon blev glad för dem syster var död. sa detta hon sa det är gunbritt bara som spökar hon hade sån ordning på allt o sen far som är arger,?? okej kunde jag väl leva med
men när vi klappa träden o trädgård somvar ovanlig sån hände saker igen ut från skåp flög glas o tallrikar , öppnades stängdes med smällar. varje gång vi gjorde något i hus hände saker ,vad beror detta på?
ska säga jag var sjuk hela tiden där mådde väldigt dåligt. utom ett rum där va det frid . där sov jag sen, men jag fick panik kändedet va nån där hela tiden som kolla. blev arg saa det är mitt hus nu in i ljuset ! då blev det tyst , sen börja jag pendla med pendla o kolla runt aktivitet var störst uppe i vardagsrum där. de bodde ju där 5 st då på den tiden
jag kunde ej bo kvar var så dålig fick sära på oss sambon o jag han bodde kvar jag istan och blev bättre, inga möbler därifrån o saker fick komma in hos mig!.som tillhörde huset,nepp. bättre o bätre men han kunde ej bo kvar det va varje kväll afktivitet . han flytta till stan med o till mig med ,huset är sålt och allt har upphört , har inget därifrån alls , lämna till nya ägarn ,
ända jag har nu lite spök från morfar o svärfar de hälsar på ,har saker gamla från dem dalaskor flyttar på sig hans morfars) tavlor ska hänga tydligen på speciellt sätt de flyttas,o lite annat men där känner jag inget obehag så ibland lite , är det dem?
varför blev jag bättre när jag flytta ? nån som kan förklara? allt detta som jag skrivit, jag är synsk jag ser o hör känslig ja det är jag! lekte kankse för mycket med pendel o fråga vem där kanske fick dit mång andar? vem vet.
ha de bra på er cina

Hej Cina!Vilken otrolig berättelse du delat med dig till oss!varför det nu är lugnt från de andarna hos dig beror nog på att du har inget med dig från just det huset..de ville ha huset för sig själva..du la ju tillbaka o ställde allt i ordning som det var när du kom till det huset..ja jisses!
ja det är vad jag tror iaf..men undrar hur det blir för de nya ägarna..berättade ni nåt för de om huset o att det är aktivitet där?
Kram/Carina

nej det gjorde vi inte m ska dit en dag o se vad han säger och så ska bli spännande han har ju kvar allt från den gamle tiden o han va så glad han fick det jag vågade ej säga något!
men jag ryser av huset kan ej gå in sant!! blev sjuk då vi flytta o så dö sjuk ,varje gång sen efter va det lättnad
tack för att han köpte det,kanske dumt men de som va före oss sa nu attdärför flytta de de kunde de sagt?! nä man gör inte det, för folk tro man är galen ju? eller nått,men berättar idag gärna! kram kram

Jo jag förstår,sen när ni i eran tur ej fick veta heller då..ja be de ta dit ett medium annars..skönt för dig nu iaf..att du mår bättre!o kanske får vara med när mediumet är där..ja det var en tanke iaf..ha så bra nu så hörs vi vidare..kram

jo sant ska se vad han säger ? han som bor där nu sen kan man ju fråga om han ska ta dit om han vill och jag vill gärna va med. en gång spådde jag med pendel där och fick fram av bokstäver o meningar som jag gör slår aldrig fel sant! fick fram att kvinnan var svartsjuk på mig?? varför vet jag ej men hon ville ha bort mig , fick veta hon blev ofta förtjust i karlar kanske min tobbe??nått med fadern åxå tror det pågick saker där hemska.
sen fick jag fram att i den gamle delen av hus sekelskift hade nån blitt ihjälslagen o begravd i den stora trädgård? en dog i barn säng. och ett barn dog med,nyfödd en kropp skulle ligga i sk stora skaferiet (var sån gång där mellan bjälkar ) och det var i rummet utan för den som det va aktivitet mest! du vet förr isolera de med jord o sågspån det jag hitta klart jag rev upp detta nyfiken hitta gamla kläder o skor nästan förmultna våga ej söka vidare stängde! vi har en djurkyrkogård där alla våra djur som vi haft dött med kan nån föklara det???
sjuka o så blev de.2 kaniner bitna? vet ej vad? 3 hamstrar 4 inne råttor de blev knäppa o sjuka, 1 fin katt var som en hund
han hade cancer mm o hade gjort sina nio liv. han såg vi ofta komma som en ande han vaka över mig!
men de dog o alla begravda på samma plats fint med enar o gran det vet ej heller han om som köpte1! varför dog de o sjuka!?? som jag sjuk ofta o ungar med jämnt! kan nån förklara!?? kram på er

Ja det är helt otroligt vad du berättar..helintressant även om det låter otäckt..du ska nog inte forska vidare på egen hand om huset mera..ta hjälp av medium!!usch jag ryser av din berättelse..förstår om ni alla mått dåligt i huset!Även djuren,o de dog?!Ja jisses..hoppas ni/de kommer tillrätta om just det huset..Kram

ja jag ska fixa det jag vill ha ett svar på detta! skulle va trevligt om nån kunde? vad hände o vad har hänt mer . man ska ej leka med elden och dethar jag/ vi nog gjort lite , men ska bli intressant o se sen söka mer på huset o historia kan man , finns nog mycket i byn! o kyrkan kanske? hembyggdsgården, där är den med hette o heter förridarregården. så ska läsa lite. kram o tack

Ja du kan ju forska på det viset istället ju!det låter intressant!Lycka till med det..du får nog kanske fram mer än du kunnat ana ju!kram