Slump eller?
Min systers man dog den 6/6 när han 29 år. 29 år tidigare dog hans morfar den 6/6. Begravningen var den 29/6 för dom båda. Än en gång dessa mönster med datum och siffror. Vad tror ni? Finns det någon mening med det eller är det bara en slump?
När han dog och innan jag visste om dessa datum så kom han från andevärlden tillsammans med sin morfar och berättade att det var morfar som mötte honom.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
.. Finns det någon slump?
Allt som händer har väl en mening….

Jag tror också att det har en mening…

Matematikern i mej säger att siffror inte har någon mening på det sättet, det är slumpen…. Slumpen ser systematisk ut ibland, men det betyder ingenting.

Det som händer är inte slump utan nått som ska sker …inget sker av slump utan det är nått som är utstakat ….det vad jag tror…
Tror inte på slumpen heller

Det är klart att jag inte tror att det är en slump
Jag tycker att det är intressant att veta vad ni andra tror om det 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jag tror absolut på att universum är uppbyggt av matematiska saker.. Jag tror att tal, siffror, årtal, datum ..ja allt inom numerologin har en mening.. jag tycker det är fantastikt spännande. Jag förstår dig Elisabeth att du funderar på det.. Jag tror att det kan vara ett karma..där ng skett just den datumen. Jag har varit med om liknande själv.. Det kan kanske vara viktigt att gå in och bryta ng mönster för att lösa upp detta..
Bara mina tankar om det :-)
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Jag är väldigt uppmärksam när det händer liknande saker på det sättet i mitt liv.
ngn mening är det att det blev så….men det är inte alltid lätt att förstå varför

Jag har lyssnat till en talbok som heter "Slumpen är ingen tillfällighet". Jättebra! Har lånat ut den nu, kommer inte ihåg vem som skrivit den. Författaren läser själv--- mycket hörvärd. Han berättar om sina egna upplevelser…
Jo, det finns nog nåt som heter slump…..tillfällighet, naturens lek, ödets nyck, osv…..som i det stora hela inte har någonting att göra med någonting….sedan kan det ju tänkas att det finns även "allt har en mening"-tillfällen också….men att det är antigen det ena eller det andra konstant, nä det tror jag inte.
Någon stans har jag läst att med bara 6 steg/moment (eller färre) kan vi alla räkna ut en beröringspunkt med varenda plats och människa på jorden utan att det är särskilt märkvärdigt eller något konstigt med det…..tycker att det är häftigt att hitta sådana här likstämmiga händelser….och väldigt intressant.
Jag tror att din upplevelse har en betydelse men att det skulle ha en specifik mening är jag tveksam till….så tänker jag….

Jag ryser…alltså är det sant! Nej det är nog inte någon slump. Nummerologi är riktigt spännande..
Jag tänker så här, att om det betyder något för DIG Elisabeth så gör det det. För mig skulle det inte betyda något eftersom jag inte är intresserad av nummer och siffror, men jag kanske reagerar på nåt annat som betyder nåt för mig. :)
Måste bara få berätta en liten grej. Vi hade en katt, Felicia, som kom från ett katthem. Tyvärr sprang hon bort på dagen den 29 maj.. Men samma dag, på kvällen, föddes Sixten, den katt vi har nu! Och Sixten hette först Simon, som betyder bönhörd.. ;-)
Dethär är verkligen spännande!
jag har också funderat på det här med datumen som min bror dog den9/12 min dotter fyller år den 9/1 sen har flera av mina anhöriga gått bort vid jultid antingen strax innan eller under julhelgen jag börjar känna lite rädsla av julen eftersom man haft så mycket tråkigt runt den tiden de närmsta åren.

Jag fyller år den 9/3..min biologiska mor gick bort den 9/3 förra året,hennes födelsedag var 16/7,min ena halvsysters födelsedag är oxå den 16/7..träffade min nuvarande den 29/10 för 8 år sen,hans ena sons födelsedag är den 29/10..ja så kan det vara då..
Hej alla
Ja man kan undra ibland då alla dessa datum går igen , så att säga
som min pappa som möter min mamma och dom fyller år på samma dag, tillråga på allt föddes min älsta bror på samma dag och senare hans barn + att min syster har namnsdag.
Eller att min yngsta son får min döde fars sista siffror i personnr.
aaa märkligt är det
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Har ni sett number 14 med Jim Carrey??
Den filmen rekomenderar jag om ni är intresserade av nummerologi. Han träffar en kvinna som ser 14 överallt, i färger och mönster hon tar livet av sig och slutligen blir Jim Carrey lika besatt av talet. Måste ses!

#18..Jo jag har sett den filmen..en märklig film må jag säga!

Jag tror att mycket av det som händer oss har en mening, men våra liv är inte så detaljstyrda att det inte händer slumpmässiga saker också. En del saker har en mening, annat är inget annat än slump.
Det är mycket möjligt att universum är uppbyggd av siffror, men Numerologi är inget jag känner är rätt för mig.
Och efter att ha sett filmen "Number 23" blev jag ännu mer övertygad om att det inte är något jag ska syssla med. :-) Det visade sig att hur man än vände och vred på olika tal, datum och år blev allt 23. Jag har sett på nätet att det finns en "skola" för just detta…..en teori om att allt blir 23. I filmen var det här med siffror inte heller något som kom från den "ljusa" sidan. :-)

number 23 kanske den hette…. fasen mitt minne är inte som det var förr….

#21 Jo, den hette "number 23"…..
Jag brukar säga att jag har alzheimer light och att jag minns just det här är att jag såg den bara för ett par dagar sedan - annars hade det varit kört för mig. :-)
Ja du Dravcena… jag tror på det du säger det låter logiskt….

#11 och #20 - jag är nog inne på samma linje som ni. Jag tror inte våra liv är så detaljstyrda.
Vår kalender är ju skapad av oss jordemänniskor - och det finns ju dessutom inte bara en kalender utan flera olika. Och jag tror inte att universum bryr sig så mycket om våra årtal, datum och klockslag. På "andra sidan" (eller vad vi nu ska kalla det) existerar inte tiden som ett begrepp på samma sätt som vi ser det. Så sådana här sammanträffanden ser jag nog mer som en slump.

#24 Jag tror som du. Tidsbegreppet är inte skapat av universum utan människor. Sen kan man ju fascineras av sammanträffanden, men visst var filmen "23" lite läskig. Dagarna efteråt så tyckte jag att allt förknippades med just 23.
Betänk också att vi bara har 10 olika siffertecken (0-9), så det är lätt att hitta samband. Stämmer inte siffrorna överrens (vilket är 1/10 dels chans) kan man lägga ihop siffror och öka sannorlikheten. det finns säkert någon som kan räkna ut sannorlikheten för att två slumpmässigt valda tal ska ha ett samband….
#0 Förringar dock inte det du skriver, och visst är det märkligt.
(Kanske kan två medlemmar skriva två tal efter varandra i en tråd och så får vi andra försöka hitta en likhet??) För att se om min tes håller….

#21..Jisses,nr 23 var det ju..va ska ja skylla på då?
men fatta ju ändå som tur var..vilken film det var..haha