Mediumlärare
Har gått runt lite och tittat efter bra lärare i mediumskap.
En djungel är de om jag får säga vad jag tycker.
Är lite nyfiken att gå nån kurs men vill då ha en lärare som är lite logisk med om ni förstår vad jag menar.
Du Elisabeth t.e.x. har mycke kloka ord till alla här. Vem var din lärare?
Ewa kristina skriver om nåt engelskt college. kan det vara nåt för en nyfiken skeptiker?

Jag håller med om att finns en djungel med kurser. Titta runt och ta personlig kontakt med dom för personkemin ska ju stämma bra också.
Min lärare har varit min egen mormor som har hjälpt mig sen jag var barn. Nu håller hon ju inga kurser, är över 90 år :)
Sen har jag gått hos Ellinor Hedlund på utvecklingscirklar.
Det finns en länk till skolan också här: Kurser
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Hej!
Ser att du bor i Stockholm och då finns det flera som har mediumkurser. Jag kan rekommendera Isis Hall (som har tillsammans med Jörgen Gustavsson) Anette Bengtsson och Melissa Rasovic. Sen håller Hasse Nyander också kurser här och jag tror att Jill Pettersson oxå har…
På min hemsida har du länkat till alla utom Jill, jag har inte sett henne arbeta så det är eg bara därför :).
mvh
Catarina

Länkarna finns också i Mediumlistan, där finns även Jill.
Elisabeth
Jag kan rekommendera Jörgen, han kommer bra överens med skeptiker. Han är också väldigt logisk. Ingen flumpelle. *ler*

Vi har många duktiga Mediumlärare i Sverige.Du har fått lite rekomendationer på duktiga Medium här ovan,men det viktigaste tycker jag,är att du förlitar dej på din egna känsla,vem som känns rätt för dej.Om colleget i England är ett ställe för dej,kan jag inte svara på,det enda jag med säkerhet kan säga,att för mej är det helt rätt ställe!!Kanske vi ses där nån gång:-)Önskar dej lycka till i ditt sökande..
Tack för svaren, här är lite att gå igenom.
Hon Anette Bengtsson, finns i Stockholm såg jag.
Är det nån som gått för henne? Logisk fick jag höra om henne.
#5 jag håller med dig att känslan är viktigast men när det är tät djungel då är det svårt. Får lita lite till vad ni som har erfarenhet säger.
Anders Åkesson har ju kurs om en månad i Fjugesta (strax utanför Örebro).
Medial Utvecklingskurs 16-17 februari
Jag har ingen egen erfarenhet av Anders så jag vet inte hans utbildningsteknik men vad jag läst i tidigare trådar så har han fått mycket goda vitsord.
Hmmmm. Jag har ev. planer på att se om det finns plats kvar så vem vet…..kanske vi ses….. 
/Hellas

Anders och Lisbeth har ju även kurser på andra orter runtom i landet, allt från söder till norr
Orterna och datumen finns att läsa på Anders hemsida, länken finns i mediumlistan.
Elisabeth

Jag har anmält mej till kurs i Avesta i mars.Har hört mycket gott om kursledare(Anders) och arrangemang.

#9 Jag önskar dig all lycka till med kursen! 
Elisabeth

#9 Du är välkommen!!

Jag har gått några kurser hos olika medium och jag tycker det är bra att det finns en sån lista här på dom som har fått bra omdömen. Lyssna på andras omdömen om kurserna så får du en uppfattning om vilka kurser som är bra för dig.

#7 jag har gått kurs för anders och det satte verkligen sprätt på den meiala förmågan, lugn och bra kille med humor

Jag har inte gått kurs för Anette men jag har träffat henne. Jag fick en väldigt varm och positiv känsla för Anette och jag skulle själv kunna tänka mig att gå en kurs för henne.
Kontakta henne och se hur det känns. Annars går jag kurs för Hasse nyander (www.hassenyander.com) och han kommer till Åkersberga sista helgen i april.

Jag sökte efter mediumlärare i flera år o hörde mig för lite här o där. Till slut var det en kvinna som berättade att hon gick för Iris Hall och var jättenöjd. Iris kurser hade jag tittat på i flera år innan, men inte kunnat bestämma mig. Men efter kvinnans rekommendation anmälde jag mig till en kurs nere i Träslövsläge …sen blev det kurser o träning i cirklar i fyra års tid..
Jag är jättenöjd med Iris hon har lärt mig oerhört mycket, jag har även gått för Anders Åkesson som jag verkligen vill rekommendera. Anders är lugn, pedagogisk, varm och har en härlig humor. Jordnära också vilket jag även tycker att Iris är.

#15 Om du tycker att alla i branchen är en bluff så varför frågar du om jag vill ställa upp för ett test då?
Elisabeth
För att alla andra ska inse att du också är en bluffmakare.

#18 Ja eller så kan ju du ställa upp och visa vilken bluffmakare du är. Det gör du ju här på sajterna så varför inte i tv också ;)
Elisabeth
#18 SUCK… skutta iväg och lek i en sandlåda så gör du juh nåt vettigt i allafall!!!

Jag går min utbildning hos Anette. Hon är jordnära, hon är en underbar människa som bjuder på¨sig själv, är positiv och har förmågan att lära ut och det är många goa skratt på hennes kurser.
Ett tips är att ringa och prata med medium som du är intresserad av att gå på kurs hos. Personkemin är viktig. Du kan ju även boka tid för privatsittning.
Om du vill läsa mera om Anette så finns det ett reportage i Allas nr 31 från förra året när hon var hemma hos Yvonne Ryding.
Det finns så många härliga, goa och jordnära medium och det är inte lätt att välja. Så mitt råd är att ta kontakt med dom och känna efter hur det känns med kontakten.
Lycka till!
Kram
Anne Mari

Ungefär hur mkt kostar en kurs?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Min verksamhet består i att bekämpa den mediala branschen, som sysslar med att lura pengar av svaga människor.
Ev. kostnader står jag för själv.
#23 Hahahaha ja jobba på du….

# 23 Stackars dig som inte har annat att göra än att lägga din tid på att sitta och kasta skit på andra människor.
Blir så innerligt trött på alla dessa anonyma personer. Ett forum för övernaturligt är just ett forum för människor med intresse för det övernaturliga.
Finns säkert ett forum för sådana som dig också, för här platsar du inte
Medarbetare på Feng Shui och Indien

#6 är detta svar till
Jag känner Anette lite och har jobbat lite med henne. Anette är en jordnära person med härlig humor och ettgott skratt. Hon är lugn och sansad.
Jörgen går jag för (och Iris Hall), han är enraktfram människa utan krusiduller. Jag gillar och uppskattar hans sätt. Dessutom har en en enorm kunskap och han verkar faktiskt inte bry sig ett dugg om människor som anser att han är bluff, han vet, han är fortfarande skeptisk (vilket är sunt tycker jag) och han ger en tid!
Melissa: Hon är min mentor :) Är oxå jordnära, okomlicerad, lugn, trygg, anette o hon är lite lika i sättet tycker jag.
Alla ovanstående har gått för Iris eller påverkats av henne. Så alla jobbar med detta på ett mycket okomlicerat sätt, för det är så Iris lär ut.

#23 är dett asvar till
Har du själv blivit lurad? Du låter bitter?
I så fall är det väldigt tråkigt för dig. Det tar en hel del energi att vara så arg. Vi inom den mediala branschen (som du uttrycker det och tack för du kallar det bransch!, det värmer mitt hjärta) försöker att jobba med och för kärlek.
Att ge sitt liv åt att bekämpa det mediala… Tycker inte du att ditt liv är mer värt än så? Till exempel att LEVA det?
Catarina

23# du skulle se till att få betalt för ditt gedigna arbete . ge mej en hundralapp i timmen så skall jag också börja jobba med nåt totalt tröstlöst jobb som man inte kommer nånstanns med……… kanske fylla atlanten med oblater ?? :)
#28 fylla atlanten med oblater ja du den var BRA!!!!! Hahahahahahah
det vore ett jobb för de skeptiker som ändå slösar bort sin energi med att Chavottera de som inte lever och tror som dem!

ang vad nummer 15 skrev, eftersom jag inte bott i sverige på ett tag nu är det svårt att hänga med i svängarna,,,
men har Insider gjort ett program om jörgen gustavsson som visat att han är bluff???
chockad jag 'är, då jag aldrig trott det. kan nån förklara snabbt vad det gällde? tack o bock
De program Insider gjorde var som många program klippt och urtagen från sitt ursprung. Till och med jag som är skeptiker tyckte de va ruttet gjort. Jörgen hade inte en chans där. Bäst ja tillägger om vi pratar om de programmet när Ashberg kom o ringde på dörren hemma hos Jörgen.
Till alla damer så bugar jag och tackar för era tips, hyggligt av er.

HaHaha.Din verksamhet består i ….hahaha..Har du fått ett uppdrag du med…..ev kostnader står jag för själv……haha
Snacka om att lura pengar av svaga människor!
Till och med skeptickern Calle 555 från Vof gick med på att ett Tv:program SVT Nova behandlade Dan Mattson illa och programmet var inte seriöst.Då i tråden :Denna tråden är till för skeptiker. inlägg 140
Så håll dig till tråden:Denna tråden är till för skepticker,och låt oss få ha vårt,och du tro inte blint på TV

Natur, nu är det så att varje människa gör sitt val. Om du tycker att ett eller fler medium är en bluff så kan du behålla det för dej själv. Du behöver inte gå ut på en sajt där människor vill lära mer om den andliga sidan. De är seriösa. De har valt att gå på den andliga stigen. Om du bara lilla skeptiker vet hur mycket det finns som vi inte ens får veta. Den andra "världen" är mäktig. Människor som kan kontakta den är värdiga och kunniga på det området. Ta kontakt med tex Jörgen eller Anders och prata med dem ansikte mot ansikte, då ändrar du dej säkert. Dom kan helt enkelt inte vara bluffmakare med de kunskaperna de har. Är själv förvånad över hur mycket som finns att lära om den andliga sidan. Går cirkel hos Ewa i Avesta som är ett mycket duktigt medium och lärare. En vanlig jordbunden tjej med den rätta tågan. Hon är ingen bluff och inte Elisabeth heller. Så var det sagt.
#26 CatarinaJ
Du skriver om Jörgen Gustavsson: " … han är fortfarande skeptisk … ".
Är han skeptisk till det han utövar eller vad?
Dammsugarförsäljare är åtminstone inte ifrågasättande mot den förträffliga produkt de säljer.

#34 Kontakta Jörgen personligen istället så får du hans svar direkt från honom. www.tirips.se
Elisabeth

#32 mimmizenobia
"Gå med på" är kanske inte riktigt rätt ordval, men visst anser jag att han behandlades illa, och det anser fler skeptiker än jag, bland andra ordföranden i VoF.

Tack Elisabeth! Skulle ha svarat #34 lika..
Att man har frågeställningar är utvecklande. Har man inga och tror att man kan o vet allt kan man inte utvecklas.
Jag tycker att din presentation, Natur, behöver utvecklas. Du måste väl våga stå för den du är, eller har du något att varar rädd för? Ingen bild, ingen presentation=?????
Jag tänker inte besvara dig fler frågor eller påståenden då jag mycket hellre ägnar min tid till familjen eller mitt mediala arbete som är mer givande.
Och eftersom du tror blint på TV och att det som de visar är sanning så kanske det skulle vara en god idé att titta på tv:n. Då hittar du kanske fler fritidsaktiviter!
/Catarina
CatarinaJ: " … jag mycket hellre ägnar min tid till familjen eller mitt mediala arbete som är mer givande. … "
Vi förstår att du har ett visst ekonomiskt utbyte av ditt s.k. mediala arbete och de pengarna vill du inte vara utan.

_Jag känner mig inte övertygad om att du har ett ärligt uppsåt med din skepticism ang det övernaturliga. Om man vill diskutera och lägga fram åsikter så är man inte anonym. Visa öppet vem du är så kan jag och alla andra ta dina inlägg på allvar.
I en diskussion måste man kunna stå upp för det man säger men även visa vem man är._
Jag tycker det är respektlöst att gå in i ett inlägg och diskutera annat än det inlägget gällde från början.
Anne Mari
Jag ska gå för Terry Evans nu. vi åker på torsdag och kommer hem på söndag. Det ska otroligt spännande. Får vi se vad det kommer att ge mig, spännande

#40 Vad roligt Ankie! :)
Jag önska dig all lycka till och jag tror att du får en helg fylld med härliga och glada energier :)
Elisabeth

Önskar dig en riktigt härlig helg med Terry. Är säker på att du får en mycket givande tid.
Kram
Anne Mari
Natur nu har du en helt EGEN tråd du kan gå in på och diskutera det du vill diskutera
, så kan vi andra fortsätta våra gemytliga diskussioner utan dig som hackar sönder och spyr galla!!! Detta är en mycket vänlig gest av en Ö:bo och det vore kanske inte så dumt att nappa om du vill bli kvar här på ÖN?!?!???!?
Med anledning av troll och andra som bara förstör med sina korståg: jag har sagt det förr, och jag säger det igen: VATTNA BARA DET NI VILL SKA VÄXA!
Sluta svara dom är den enkla lösningen. Sluta ge dom vatten på sin kvarn, sluta ställ motfrågor, sluta försvara er. Sluta ta ÅT er.
Admin EJ och hennes Medarbetare gör ett kanonjobb med att "rensa ogräs" åt oss genom att moderera poster och radera personliga påhopp och oförskämdheter. Jag skulle bara önska att man kollade upp IP-nr och blockerade all fortsatt aktivitet från dom - alternativ, i de riktigt grova fallen, polisanmälde.
Vattna bara de blommor ni vill ska växa :)

#47 Helt rätt! Jag tror också vi alla måste lära oss att ignorera! Men det är inte lätt…….

_Glöm inte bort att titta på mediumens medlemspresentation här också. Där finns det information om de olika mediumen också.
Kram
Anne Mari_
Jag har lovat att inte lägga krut på sånt här inlägg #23 med det blev väldigt svårt idag.
äsch jag biter mig i tungan istället… struntar idet.
Ler och läser vidare på de som gör mig glad istället.
Ljus & värme
Alma