hjälp ang virus program
Läste för ett tag en några trådar om gratis virusprogram på nätet som ni tipsade om…….kan ni hjälpa mej å hitta dom…mvh Paris

Prova på datorsajten 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Har sökt på tidigare inlägg,då jag vill minnas att Vibeka la ut en tråd om detta.jag hittar den inte,men med all säkerhet får du hjälp av henne,då hon loggar in..

Kan det vara AVAST antivirus du söker? Har ingen länk men du kan googla.
Lycka till
Maria

Annars tror jag att det är bra att fråga inne på Datorn iFokus.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Här är en sida där du kan ladda ner AVG. Jag har detta och det fungerar jättebra!
Ja AVG antivirus free är ett jättebra gratis program vet jag. Det sköter sig själv.
Paris1 Här kommer länken igen till Avast virusprogram som är toppen!!!!
http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html
Lycka till!

tack för alla tips….har laddat ner virusprogrammet nu

Vibeka inget illa menat mot dig MEN LADDA INTE NER DET !!!!!
Jag gjorde det och fick virus med på köpet.
Mitt råd är Ladda ALDRIG ner gratisprogram, kosta hellre på några hundralappar och köp ett bra program.
Gratisprogrammen håller inte vad dom lovar, jag paratade med en kille som är dataexpe och jobbar med datorer han sa att man ska ALLDRIG ladda ner gratis program.

#9 Klart han inte ville det, han ville ju sälja… Jag har laddat ner gratis program i ett flertal år. Aldrig fått vare sig virus eller spionprogram på köpet. Men man får ju tänka sig för lite vad man hämtar hem.
#9 tar inte illa upp :) Men jag har som Pomperipossa laddat ner massor med program via nätet och det har inte varit nåt problem.Visst finns det sidor med virus men dem kan man ALDRIG gardera sig mot i den oändliga cyberspace vi befinner oss i när vi sitter vid datorerna.
Och ska man köpa alla program man vill och behöver ha så skulle man bli ruinerad!!!

AVG antivirus från Grisoft…det är både bar gratis och tar liten kraft från burken…. www.grisoft.com
Och angående gratisprogram….*S*…man får ju ha lite urkiljningsförmåga, open sourceprogram som t.ex. AVG Antivirus eller Mozilla Firefox är helt och hållet super… och alltid gratis!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Lite off topic eller kanske mer ett sidospår: som många sagt redan, gratisprogram är många ggr bättre än sjukt svindyra varianter, men man får ju tänka lite & inte hämta hem vad skit som helst.
Som att hämta erkänt bra & enormt använda program från okända sidor ute på nätet. Minns en polare som ansåg sig vara datorexpert, lik förbenat satt han & tankade musik på "DC" för många år sen & drog även hem ICQ från nån fildelare. Installerade & fick så mycket virus & elände att rensning & ominstallation av allt krävdes. Smart kille…
#9: Hur gör du om du vill chatta med dina vänner online? ICQ & MSN Messenger är ju "farliga gratisprogram"…

Haha! Ja, jag hade ett "datasnille" hemma när jag köpt min första dator. Han greja och hade sig, för att allt skulle bli enkelt för mig ( data-novis). När jag skulle starta upp, nästa dag, hade jag fått ett elakt virus, kommer inte ihåg nu vad det hette, som gjorde att datorn startade om och startade om…
Det krävdes en data-nörd (d.v.s min brorson) och en hel del åtgärder för att kunna använda datorn igen.
Åter till ämnet. Jag använde Avast förut (nu har jag Norton, eftesom det följde med nya datorn) och hade aldrig några problem med detta. Men jag tror som föregående talare att man bör plocka hem gratis-program från seriösa sidor.
Jag sitter bakom brandvägg också och brukar kolla ibland, via t.e.x Nortons hemsida, hur sårbar jag är för attacker.